Rimac Nevera R

Az új Rimac Nevera R egy versenypályára épült, elektromos hiperautó

2024.08.21.

A "standard" Rimac Nevera eddig is ultragyorsnak számított, viszont a Nevera R még egy szinttel feljebb emelte a horvát cég gyorsaságról alkotott képét. 

Az elektromos szuperautók úttörőjének számító Rimac a Monterey Car Week-en mutatta be a legújabb - és egyben a legjobb - modelljét, a Rimac Nevera R-t. A négy elektromos motorral felszerelt szörnyeteget alapul véve az új, továbbfejlesztett modell jobban összpontosít a pályára, még energikusabb hajtásláncot és dinamikusabb vezetési élményt ígérve.

Ahogyan az egy ultranagy teljesítményű elektromos autótól elvárható, a jármű adatai szinte teljesen értelmezhetetlenek. A névleges csúcsteljesítmény 2107 lóerő, amit a Rimac új generációs 108 kWh-s akkumulátorcsomagjával működő négy villanymotor állít elő. Ez 193 lóerővel több, mint az alap Nevera teljesítménye, ami azért érdekes, mert a régi modellben 120 kWh-s volt az akkumulátorok kapacitása. 

A Rimac még nem erősítette meg a WLTP hatótávolság-adatait, de azt állítja, hogy az új akkumulátor nagyobb teljesítményű és hatékonyabb, mint az előző generáció, amely nagyjából 483 kilométer megtételére volt képes egy feltöltéssel. 

Papíron a Nevera R megegyezik az alap verzió nulláról 100 km/h-ra való gyorsulásának idejével - amit 1,81 másodperc alatt tesz meg - de a 300 km/h-ra való gyorsulásban már 0,6 másodpercet ver az elődjére, valamint a negyed mérföldes gyorsulást is 0,2 másodperccel gyorsabban teszi meg - 8,23 másodperc alatt. 

A horvát márka szerint a hajtáslánc-változtatások nem csak az erő és a teljesítmény növelésére irányultak. A tapadást és a stabilitást is sikerült még jobbá tenni, a Rimac mérnökei által elvégzett finomításoknak köszönhetően. 

Az autó felfüggesztése is átdolgozásra került. Az első tengely még negatívabb dőlésszöget kapott, és egy új Michelin Cup 2 gumiabroncs-szettel is ellátták a Nevera R-t, amely 20 hüvelykes elülső és 21 hüvelykes hátsó kovácsolt könnyűfém tárcsákkal lett felszerelve. Az új, szén-kerámiából készült fékek pedig az EVO2 névre hallgatnak. 

A műszaki fejlesztések mellett a Nevera R új külsőt is kapott. Az első lökhárító szélesebbre szabott alsó nyílással rendelkezik, az autó hátsó része pedig teljes újratervezésen esett át, beleértve az új hátsó diffúzort is, ami a szárnyhoz illeszkedik. Mindent összevetve az új aeroelemeknek köszönhetően 15 százalékkal sikerült megnövelni a leszorítóerőt, miközben a légellenállás 10 százalékkal csökkent. 

Az új Rimac Nevera R-ből legfeljebb 40 darab fog készülni, viszont arról nincsenek hírek, hogy idővel néhány fent említett frissítést alkalmazni fognak-e az alap Neverán, vagy sem. 

Forrás: 
https://www.autoexpress.co.uk/rimac/nevera/364075/new-rimac-nevera-r-track-focused-ultra-high-speed-ev-hypercar

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.25
2024-ben a Porsche AG átfogóan megújította termékpalettáját: a Panamera, a Taycan, a 911 és a Macan....
2025.01.25
Az új Q6 e-tron Sportback Offroad tanulmány esetében a szélesebb nyomtáv és a megnövelt hasmagasság....
2025.01.25
Ez lesz az igazi self service.   ..
2025.01.25
Az amerikai szervezet 26 autómárkát górcső alá vevő, használt autókra vonatkozó megbízhatósági....
2025.01.25
A hajtásláncokon kívül mindenhez hozzányúltak, a megjelenés is sokat változott. ..
2025.01.25
Hihetetlen, hogy milyen gyorsan eltelt az év, és nem csak mi, hanem autóink is egy évvel öregebbek....
2025.01.25
A BMW egyik fő beszállítójaként az Eve Power debreceni üzemének nagy hatása van a a német....
2025.01.25
Szombathely és Körmend, valamint Szombathely és Kőszeg között vagy autópálya, vagy négysávos autóút....
2025.01.25
A felújítás első ütemében ideiglenesen kétirányú lesz az északi felüljáró, ahol irányonként egy-egy....
2025.01.25
A Toyota francia ásza a csütörtök esti harmadik helyről pénteken az első helyre ugrott az....