BYD Sealion 7
Képek forrása: Auto Express, BYD
A kínai gyártó legújabb modelljének specifikációi nemrég láttak napvilágot és a cég azt tervezi, hogy a Sealion 7 a Hyundai Ioniq 5-től kezdődően a Peugeot E-3008-on át a Volkswagen ID.5-ig megprőbálja felvenni a versenyt az összes SUV-vel ebben a kategóriában, miután megérkezik az idei év végén.
A BYD három hajtáslánccal kínálja majd a Sealion 7-et. A belépő szintet a 'Comfort' névre hallgató változat képviseli majd, amelyet egyetlen motorral és egy 82,5 kWh-s akkumulátorral szereltek fel. Ez a modell 308 lóerő leadására képes és 6,7 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órás sebességet, valamint 480 kilométeres WLTP-hatótávval rendelkezik.
Ezt követi a 'Design AWD', ami ugyanazt az akkumulátorcsomagot tartalmazza, mint a 'Comfort', viszont a 308 lóerős motort kiegészítették egy második villanymotorral is, így összesen 522 lóerőre lesz már képes az autó. Ez a módosítás 4,5 másodpercre csökkenti a 0-100 kilométer/órás gyorsulásának idejét, viszont így a hatótávolság is visszaesik 454 kilométerre. Ahogyan az már említésre került, mindkét modell egy 82.5 kWh-s akkumulátorcsomaggal rendelkezik, 150 kW-os DC-töltési csúcsértékkel, ami 32 perc alatt 10 százalékról 80-ra tudja majd feltölteni az akkumulátorcsomagot.
A kínálat csúcsát - a Sealion 7 esetében - az 'Excellence AWD' képviseli, amely 91,3 kWh-sra bővíti az akkumulátor kapacitását. A teljesítményadatai teljesen megegyeznek a 'Design AWD'-vel, de a becsült hatótáv eléri az 500 kilométert is, miközben az egyenáramú-töltés csúcsteljesítménye is magasabb lett - 230 kW - ami 24 percre csökkenti a 10-80 százalék közötti töltési időt.
Az összes Sealion el lett látva egy hőszivattyúval, amely azt a célt szolgálja, hogy hideg és meleg időben is egyenletesen tartsa az előre kikalkulált hatótávolságot. Ez mellett egy olyan funkcióval is ellátták, mely segítségével különböző elektromos eszközök - hordozható hűtőszekrények, vagy automata kávéfőzők - töltése is lehetséges lesz, amikor parkol a jármű.
Egy új 'Intelligent Torque Adaption Control' (iTAC) névre hallgató rendszert is kifejlesztettek, amely a BYD szerint csak a duplamotoros, összkerék-hajtású modelleken elérhető és képes lesz a nyomaték szétosztására, ami a kicsúszások megelőzését fogja majd szolgálni. Ezen felül a cég még a "kiváló kezelhetőséget" és a "biztonságos járművezérlést" is kiemelte a Sealiont illetően.
A BYD SUV-je a Dolphin és a Seal dizájnját veszi át, és ezt fogja ötvözni a sportos SUV-kinézetével. Az autó hosszúsága 10 mm-rel lesz hosszabb, mint a Seal-é, habár a Sealion 7 kupé-SUV-stílusa elegáns megjelenést kölcsönöz neki.
A 'Comfort' modell 19 hüvelykes és a kétmotoros modellek 20 hüvelykes kerekein kívül mindegyik típus szinte ugyanúgy mutat kívülről. A belső térben a BYD jól ismert forgatható érintőképernyője alapfelszereltség, amely a Sealion 7-ben 15,4 hüvelykes lett. Van egy második, 10,25 hüvelykes vezetői kijelzőink is, és minden kiadásban elektromosan állítható, fűthető és szellőztethető első üléseket kapunk. Az 'Excellence' névre hallgató csúcsmodellben pedig a műbőr helyett Nappa-bőr kárpitozással érkezik majd az autó.