BYD Seal 06 GT
A kínai gyártó közzétette az első képeket a Cupra Born és a Volkswagen ID 3 kihívójának szánt autóról.
Az Ocean M névre hallgató koncepcióautóhoz képest a Seal 06 GT visszafogottabb fejlesztéseket kapott, viszont tökéletes arany középútként szolgál a BYD Dolphin és a BYD Seal limuzinja között.
A koncepcióautó kinézetét figyelembe véve, a jármű elvesztette az agresszív és sportos megjelenést biztosító elemeit, viszont az Alfa Romeo Teledialra hajazó könnyűfém felnik megmaradtak.
A belső teret illetően erőteljesen hasonlít a Seal limuzinjára, a műszerfalon pedig egy nagy 'infotainment' érintőképernyő áll a középpontban. Ezt a kijelzőt lehet a legtöbb beállítás megváltoztatására is használni, de fizikai gombokat is tettek a műszerfalra - ha esetleg meghibásodna az érintőképernyő - amik olyan dolgokat tudnak kontrollálni, mint az ablakok páramentesítője és egyéb fontos funkciók.
A Seal 06 GT az e-Platform 3.0-ás architektúráját fogja használni - amit egyébként a Dolphin és a Seal is alkalmaz - ami azt jelenti, hogy az energiát egy új generációs akkumulátorcsomagból meríti majd.
A BYD csak akkor hozza majd nyilvánosságra az összes technikai specifikációt, amikor elindul az autó értékesítése Kínában.
Több, mint valószínű, hogy a Seal 06 GT nagyban meg fog egyezni a Seal limuzin változatán eszközölt fejlesztésekkel, ami azt jelenti, hogy erősebb, 800 voltos feszültségre, és gyorsabb töltésre lesz képes az autó, viszont a hatótáv csökkenni fog.
A kínai CLTC-teszt szerint a limuzin jelenleg 650 kilométerre képes egy töltéssel - a régebbi változat egyébként 700 kilométer megtételére volt képes - viszont a szigorúbb, Európában alkalmazott WLTP-teszttel körülbelül 515 kilométer megtételére lehet képes az autó.
A Seal limuzint egymotoros - 308 lóerőre képes - és kétmotoros - 523 lóerőre képes - hajtáslánccal árulják, és azt spekulálják, hogy a Seal 06 GT az előbbi beállításokkal lesz majd felszerelve, amivel tényleg komoly konkurense lehetne a piacon lévő hot hatch-eknek.