együttműködés
A Hyundainál azt mondják, azért fektetnek be az Autotalksba, hogy felgyorsítsák a következő generációs chipek fejlesztését az egymással kommunikáló gépkocsik számára. A dél-koreai autógyártó nem szándékozik felfedni a befektetés összegét, de az izraeli cégtől származó információ szerint az eléri a több millió dollárt.
A Hyundai szerint az együttműködés kiterjesztésére a kommunikációs technológiában az önvezető autók miatt van szükség. Az ember vezette járművek V2X rendszere fontos információkkal látja el a vezetőt riasztás formájában, míg az önvezető járművek érzékelői teljes mértékben lehetővé teszik azok számára a jobb döntéseket. A Hyundai befektetést megelőzően az Autotalks több mint 80 millió dolláros tőkeemelést hajtott végre.
A vehicle-to-everything (V2X) kommunikáció információt juttat egy járműről bármely entitásnak, mely érintkezhet a járművel és fordítva. Mindez egy olyan közúti kommunikációs rendszer, ami együttműködik gyakran több különféle kommunikációs típussal, mint a V2I (Vehicle-to-Infrastructure – jármű - infrastuktúra) vagy a V2P (Vehicle-to-Pedestrian – gyalogos), vagy a V2D (Vehicle-to-Device - eszköz), valamint a V2V (Vehicle-toVehicle), továbbá a V2G (Vehicle-to-Grid - térképhálózattal).
Fordítás: Lehőcz Rudolf