Párizsi Autószalon 2018

AMG és elektromos: cseppet sem volt uncsi a Mercedes Párizsban

2018.10.22.

A Mercedes-Benz az egyik legszínesebb standdal büszkélkedhetett a Párizsi Autószalonon. A csillagos márka vérbeli sportautókat, plug-in hibrideket és tisztán elektromos autókat is felvonultatott.

Párizsi Autószalon - 2. rész. A világ legnépszerűbb autószalonját, a Mondial de l’Auto-t minden páros évben rendezik meg. A párizsi esemény ikertestvére a páratlan években, Frankfurtban tartott autós bemutató. A világváros 2016-ban 1,1 millió vendéget, köztük több mint tízezer sajtóst vonzott ilyen apropóból. A márkák fokozott jelenléte így indokolt, de meglepetésre továbbra is akadnak olyan gyártók, akik nem képviseltették magukat.

Az AMG-vérvonal egyik különlegessége az új négyajtós AMG GT kupé. A V8-as benzinmotor lenyűgöző teljesítményre képes, a csúcsmodell 639 LE / 900 Nm / 3,2 s számadatokkal büszkélkedhet. A dupla kuplungos, AMG SPEEDSHIFT sebességváltó révén a váltások gyorsak mind a 9 fokozat között. Az egyedi külső mellett a beltér is sportos hangulatot áraszt, nagyon komoly kagylóülésekről és megfelelő helykínálatról beszélünk elöl-hátul (187 cm).

Mercedes‑AMG GT 63 S 4MATIC+

639 LE

900 Nm

3,2 s

Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+

585 LE

800 Nm

3,4 s

Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+

435 Le

520 Nm

4,5 s

A „Főnök autója” címet büszkén viseli továbbra is az új G 63 AMG. Az örök doboz forma, a nyersen és nehezen csukódó ajtók, valamint a magas üléspozíció abszolút elhiteti velünk, hogy frankók vagyunk és egy magas trónon ülve autózunk. A modellváltás apró külső formai jegyeket és egy kb. 150 kg-os fogyókúrát hozott magával amellett, hogy a műszaki tartalom is frissült (például új első felfüggesztés). A 4,0 literes V8-as 585 lóerőre, 850 Nm-re és 4,5 másodperces 0-100-as sprintre képes. A sebességváltó itt is 9 fokozatú, sportosra hangolt automata.

Az autószalonok egyik hátulütője, hogy nem tudjuk meghallgatni a sportmodellek hangját. Nos, az AMG standján ezt kiküszöbölték, gombnyomással választhattunk motorhangot a kisebb AMG-ktől egészen a nagyobbakig egy hangszórós asztalon.

A zöldebb hajtások felé evezve, a Genfben már bemutatott dízel plug-in hibrid modelleket vegyük át. Az E 300de jelzésű modell lemezei alatt egy hatékony rendszer lapul, 306 lóerő / 700 Nm rendszerteljesítménnyel.

A plug-in hibrid erőforrás egy nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátort tartalmaz, amely celláinak tárolókapacitása 37 Ah, tömege 123 kg. Az egység vízhűtésű és masszív alumínium házban kap helyet a hátsó tengely felett. Az akkumulátor-elektromotor-belső égésű motor hármast új vezérlőegység irányítja.

A hibrid rendszer egyik legfontosabb eleme a sebességváltó, amely a hagyományos 9G-TRONIC-on alapul egy 90 kW/440 Nm-es elektromotorral megspékelve. Az elektromos motor rotor ürege nedves tengelykapcsolót tartalmaz, amely elektromos módban vagy fékezés közben leválasztja a benzinmotort a hajtásról. Nemcsak városban, hanem autópályán is elérhető a tisztán elektromos hajtás, amely lágy fékezésnél generátorként lassít, míg erős fékezés esetén aktiválódnak a hagyományos tárcsafékek is. A belső égésű motor, a már jól ismert 194 lóerős dízel, újfajta hónolású hengerfalakat kapott a hatékonyabb működés érdekében.

Jóleső érzés volt behuppanni végre az EQC 400 4MATIC ülésébe, hiszen a kínai-invázió egyik legkedveltebb modellje volt Párizsban. Ugyan nem fótozgatták minden apró csavarját 1 cm-ről a ferde szeműek, mégis volt vagy 10-15 perc, mire sorra kerültem a sajtónapon.

A stílusos külső alapja a GLC-n nyugszik talán leginkább, egyaránt merítve a hagyományos SUV és SUV Coupe formából. A szabadidő-autó eltalált arányokkal és futurisztikus lámpákkal büszkélkedhet. Az első fényszóró egyik szeme lejjebb került, a hátsó részen pedig szépen végig fut a piros világító csík a csomagtérajtón. A front-rész hangsúlyosságában szerepet játszik az autó színével megegyező lökhárító, amely a fekete hűtőráccsal párosítva még inkább kiemeli a széles mosolyt és a nagy csillagot.

Az EQC 402 lóerőre és 765 Nm-es forgatónyomatékra képes. Elektromotorjait eltérő módon hangolták a hatékonyság és a teljesítmény figyelembevételével: az elsők inkább a hatékonyságra és az alacsony teljesítményre, míg a hátsók kifejezetten a dinamizmusra vannak kihegyezve. A központi MBUX rendszerrel közölhető, mikor használjuk legközelebb autónkat, így optimalizálva a töltést, amely otthon 4, töltőállomáson 2 órát vesz igénybe minimálisan feltöltött akkumulátor esetén.

De az ötféle vezetési mód mellett (COMFORT, ECO, MAX RANGE, SPORT) az elő-légkondícionálás is szerepet játszik a 450 km-es gyári hatótáv elérésében, nevezetesen már töltés közben, okostelefonunkról elkezdhetjük hűteni vagy fűteni autónkat, amely így nem az akkutól szív el energiát menet közben. Erre még egy lapáttal tesz rá az intelligens navi, amely figyelembe veszi a dugókat, a vezetési stílust és autónk töltöttségi állapotát, s ezen adatok alapján állítja össze a töltőállomásokkal kiegészített útitervet.

Sokak fantáziáját feszegetheti, mi a helyzet az akkumulátor csomaggal például egy ütközés esetén. Nos, az EQC esetében új első vázgeometrián, de a megszokott rögzítési pontokon nyugszik a hajtómű – ennek közvetett hatásai vannak a hátsó fertályt tekintve. A hátsó ülések alatt nyugvó energiatároló egység masszív héjat kapott a padlólemezben, integrált törésstruktúrával. További deformálódó elemek képesek felemészteni a mozgási energiát oldalütközés esetén, valamint az egység elején található akksivédő pajzs megakadályozza idegen test behatolását a cellákba.

Ahogy látjuk, a Mercedes minden téren képviseltette magát a Párizsi Autószalonon: a benzingőz és a hatékonyság szerelmesei egyaránt találtak kedvükre valót. Az időközben megfáradt látogatók pedig a Mercedes-Maybach 560-as hátsó foteljeiben pihenhettek meg közel fekvő pozícióban. A kecskeméti A-osztály, az A-szedán, az új B és az új GLE is képviseltette magát – utóbbiba becampelt az Auto und Motor kollégája videót forgatni, úgyhogy azt csak körbejártam. Sosem izgattak a SUV-ok.

Kövess minket a további párizsi érdekességekért!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....