repülés
Európa második legnagyobb légitársasága a második negyedévben 79 millió eurós veszteséget könyvelt el, miközben a kamatlevonás, az értékleírás és az adózás előtti eredménye (EBITDA) az egy évvel korábbihoz képest 7,2 százalékkal 548 millió euróra csökkent. Elemzők 2,97 millió euró nyereség mellett 575,5 millió euró EBITDA-eredményt vártak.
Alexandre de Juniac, az Air France-KLM vezérigazgatója egyúttal arra kérte az Air France pilótáit, hogy szeptember végéig kössék meg a bérek emelésének mértékét a termelékenységi szinthez kötő megállapodást, ellenkező esetben októbertől a légitársaság egyes távolsági járatainak ritkítására kényszerül. A társaság jelenlegi 4,55 milliárd eurós adósságát 2015 végére 4,4 milliárd euróra tervezi csökkenteni.
A vállalat adóssága tavaly 5,41 milliárd eurót tett ki. A légitársaság a költségcsökkentés keretében tervezi, hogy a téli szezonban kevesebb járatot indít 10 európai viszonylatban, és kevesebb gépe fog közlekedni Japánba, valamint afrikai és brazíliai desztinációkra is.
Az Air France-KLM-nek egyre erősödő konkurencia közepette kell terveit véghez vinnie. A vállalat az Európai Bizottsághoz fordult, kérve, hogy eszközöljön ki egy "kiegyensúlyozott" megállapodást a Perzsa-öböl menti államokkal, mivel a légitársaságaik a piac egyre nagyobb részét hódítják el nyugati versenytársaiktól. A francia-holland légitársaság spekulációnak nevezte, hogy az abu dzabi székhelyű Etihad részesedést vásárolna az Air France-KLM-ben.