akkumulátor gyártás
Az autógyártók általában törésteszteken, mérnöki számításokkal vagy éppen az alkalmazott gyártási technológiával igazolják a gépkocsikba szerelt akkumulátorok biztonságát, tűzállóságát vagy egyéb fontos paramétereit, de az autóiparba berobbant telefongyártó, a Xiaomi szakított a hagyományokkal, és igencsak rendhagyó módszert talált ki ennek demonstrálására.
Lei Dzsun az autógyártó üzem hatodik emeletéről dobott le egy dinnyét az akkumulátorára, bizonyítandó, hogy az energiaforrás mindent kibír, meg se kottyan neki semmilyen ütközés.
Ilyen magasságból egy görögdinnye nyilvánvalóan szétloccsanna, de a Lei Dzsun által ledobott dinnye ép maradt, mert ütésálló bevonattal vonták be. A kínai szaksajtó szerint a különleges bevonat átszúrhatatlan, nem lehet sem szétzakítani, sem másképp kárt tenni benne. Ugyanilyen anyaggal vonják be a szuperautó akkucsomagját is, hogy ütközéskor ne sérüljön meg.
A karosszériába ágyazott CTB (cell-to-body) akkumulátort hő- és elektromos biztonsági rendszerrel is ellátták: 14 védőrétege van ultranagy szilárdságú acélerősítéssel, hűtőrendszerének teljes felülelete 7,8 négyzetméter, aerogél szigeteléssel. Az akkucsomag vezérlő és ellenőrző rendszere AI és felhőalapú.
A február végén piacra dobott hárommotoros elektromos SU7 Ultra 1548 lóerős, forgónyomatéka 1770 Nm és mindössze 1,98 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet. A három elektromos motort 95,7 kilowattos CATL akkumulátor látja el energiával. Az energiaforrást 11 perc alatt lehet feltölteni tízről nyolcvan százalékra gyorstöltéssel. Az autót hatótávolsága 620 kilométer, végsebessége 359 km/óra. Az autó paraméterei: 5115/1970/1465mm, tengelytávja három méter. Az értékesítés kezdete után, másfél óra alatt tízezer Ultrára adtak le rendelést, lekötve az egész éves kvótát.