Akkumlátorok
Új tanulmányt közölt a Transport & Environment, rövidebb nevén a T&E, amiben az akkumulátorok gyártásával kapcsolatos károsanyag-kibocsátást vizsgálták meg. Abban ők is egyetértenek, hogy az akksi-háború egyre kiélezetebbnek tűnik Kína, Európa és az Egyesült Államok között. Az akkumulátor lett az új olaj, és aki jól játszik a lapjaival, nagyot húzhat a mostani helyzetből, ugyanakkor azt is figyelembe kell vennünk, hogy mi fontos a bolygónknak. Márpedig egy új elektromos autó gyártása során a legnagyobb környezeti terhelést az akkumulátorok gyártása jelenti, így nagyon nem mindegy, hogy az milyen energiamixxel rendelkező országban teszik.
A T&E szerint csak azzal, hogy Európába mozgósítják az akkumulátorgyártást, máris 37%-kal csökkenthető a gyártás során felmerülő károsanyag-kibocsátás. Ha többnyire megújuló energia felhasználásával készülnének az akkumulátorok, CO2 értékük akár 62%-kal is csökkenhetne. Ugyanakkor a T&E szerint ennek eléréséhez az Európai Unióra is szükség van. Egyrészt azért, hogy támogassák a fenntarthatóbb akkumulátorgyárak telepítését, másrészt azért, hogy biztosítsák a helyi gigafactory-k telepítésének megtérülését. Jelenleg a bejelentett Európába költöző akkumulátorgyártási kapacitás több mint fele késik, csak visszafogottabb formában valósul meg, vagy nem valósul meg egyáltalán.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!