A vásárlók és a jogalkotók türelmetlensége miatt kompromisszumokra kényszerülnek a villanyautók gyártói, ennek következményei pedig több téren is komoly aggályokat vetnek fel.
A szerdai plenáris ülésen új szabályokat hagytak jóvá az EU-ban forgalmazott akkumulátorok és elemek hatékonyabb, tartósabb és zöldebb tervezésére vonatkozóan.
A Reuters nyomán az Automotive News vezető cikkben foglalkozott a magyarországi járműipar átalakulásáról: a nagy német márkák mellett gyökeret vertek az ázsiai akkumulátorgyártók, hosszú távra megteremtve a fejlődés lehetőségét. Nézzük a legfontosabb megállapításaikat.
Magyarország mára akkumulátorgyártó nagyhatalommá lépett elő, 2021-ben a világ harmadik legnagyobb akkumulátorgyártója volt, ami nagy eredmény, ha figyelembe vesszük az ország méretét és lakosságszámát - mondta a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) kétoldalú kapcsolatok fejlesztéséért...
A németországi Parsdorf városában a BMW Group már idén ősszel megnyitja új akkumulátorcella-gyártó kompetenciaközpontját (CCMC – Cell Manufacturing Competence Centre): a München közelében fekvő településen minden feltétel adott a lítium-ion akkumulátorcella-minták szabványközeli gyártásához.
A közelmúltban bemutatott tisztán elektromos modelljével minden eddiginél magasabbra emeli a lécet a Toyota: a bZ4X akkumulátor-csomagja tíz év után is újszerű marad, és ez nem az egyetlen előnye.
A valódi fenntarthatóság érdekében meg kell duplázni az elektromos autók akkumulátorainak élettartamát – írja a Nissan, amely rendhagyó megoldást dolgozott ki arra, hogy megvalósítsa ezt.
Szorosabb együttműködést alakít ki a Honda Motor Europe és az SNAM (Société Nouvelle d’Affinage des Métaux) vállalat, hogy meghosszabbítsák az elhasználódott akkumulátorok élettartamát.