Oroszország

A Volkswagen szakított az orosz partnerrel, ennyi végkielégítést fizet

2022.07.14.

A VW befejezi a gyártást Nyizsnyij Novgorodban – írja az automobilwoche.de

 

A Volkswagen felmondja együttműködését az orosz Gaz autógyártóval. A Nyizsnyij Novgorodban működő cégek közösen gyártottak autókat.

A Volkswagen befejezi a CKD gyártását Nyizsnyij Novgorodban

A VW-csoport kivonja a termelést a Volga-parti Nyizsnyij Novgorodban lévő orosz összeszerelő üzemben, és végkielégítést ajánl az alkalmazottaknak, ha felmondanak. Ennek hátterében az áll, hogy az autókat korábban a Gaz autógyártó céggel közösen gyártották – amelynek társtulajdonosa Oleg Deripaska, aki az ukrajnai háborúval kapcsolatban a nyugati szankciós listákon szerepel. Kezdetben ideiglenes felmentés volt a további működésre, amelyet nemrégiben nem hosszabbítottak meg, mint  elhangzott Wolfsburgban. A Kommerszant orosz napilap korábban már beszámolt a legújabb fejleményekről.

Volkswagen-gyár Kalugában. 

"A szerződésüket június 17-ig felmondó alkalmazottaknak hathavi fizetést ígértek. A június 29-ig felmondóknak ötöt" - írta a lap. A VW csoport szóvivője délután megerősítette, hogy összesen mintegy 200 dolgozó érintett. Nyizsnyij Novgorodban a wolfsburgi cég korábban úgynevezett CKD-gyártásban vett részt. Ez nem egy teljes konstrukció – helyette kész alkatrészcsoportokat és rendszereket szállítanak és szerelnek be az autókba. Elhangzott, hogy a meglévő bérgyártásban a cég saját kollégáira már nincs rálátsa. A partnerségnek vége.

Kalugáról még nincs döntés

A Gaz csoporthoz tartozik a Nyizsnyij Novgorodban található gyár, ahol az év elejéig a VW alapmárkájának és leányvállalatának, a Skodának a modelljeit szerelték össze. A szovjet időkben ez a Volga limuzinokról volt ismert. Május 25-én léptek életbe a Gaz elleni amerikai szankciók.

A VW-nek saját üzeme van Kalugában, Moszkvától 150 kilométerre délnyugatra. A termelés március 3-a óta leállt, ennek oka a nyugati büntetőintézkedések miatti alkatrészproblémák. A Volkswagen-csoport egyelőre nem hozott döntést az orosz piacról való esetleges végleges kivonulásról.

Az orosz autóipar súlyos válságon megy keresztül. Gyakorlatilag minden gyártónak le kellett állítania a gyártást alkatrészhiány miatt. Még a hazai Avtovaz autógyártó is leállította a gyártást hónapokra. Miután szerdán újraindultak a szerelősorok, csütörtökön újabb, legalább egy hétre szóló szünetet kellett bejelentenie a cégnek. Az új autók eladása Oroszországban több mint 80 százalékkal zuhant a háború kezdete óta – írja a német honlap.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..