Oroszország

A Volkswagen szakított az orosz partnerrel, ennyi végkielégítést fizet

2022.07.14.

A VW befejezi a gyártást Nyizsnyij Novgorodban – írja az automobilwoche.de

 

A Volkswagen felmondja együttműködését az orosz Gaz autógyártóval. A Nyizsnyij Novgorodban működő cégek közösen gyártottak autókat.

A Volkswagen befejezi a CKD gyártását Nyizsnyij Novgorodban

A VW-csoport kivonja a termelést a Volga-parti Nyizsnyij Novgorodban lévő orosz összeszerelő üzemben, és végkielégítést ajánl az alkalmazottaknak, ha felmondanak. Ennek hátterében az áll, hogy az autókat korábban a Gaz autógyártó céggel közösen gyártották – amelynek társtulajdonosa Oleg Deripaska, aki az ukrajnai háborúval kapcsolatban a nyugati szankciós listákon szerepel. Kezdetben ideiglenes felmentés volt a további működésre, amelyet nemrégiben nem hosszabbítottak meg, mint  elhangzott Wolfsburgban. A Kommerszant orosz napilap korábban már beszámolt a legújabb fejleményekről.

Volkswagen-gyár Kalugában. 

"A szerződésüket június 17-ig felmondó alkalmazottaknak hathavi fizetést ígértek. A június 29-ig felmondóknak ötöt" - írta a lap. A VW csoport szóvivője délután megerősítette, hogy összesen mintegy 200 dolgozó érintett. Nyizsnyij Novgorodban a wolfsburgi cég korábban úgynevezett CKD-gyártásban vett részt. Ez nem egy teljes konstrukció – helyette kész alkatrészcsoportokat és rendszereket szállítanak és szerelnek be az autókba. Elhangzott, hogy a meglévő bérgyártásban a cég saját kollégáira már nincs rálátsa. A partnerségnek vége.

Kalugáról még nincs döntés

A Gaz csoporthoz tartozik a Nyizsnyij Novgorodban található gyár, ahol az év elejéig a VW alapmárkájának és leányvállalatának, a Skodának a modelljeit szerelték össze. A szovjet időkben ez a Volga limuzinokról volt ismert. Május 25-én léptek életbe a Gaz elleni amerikai szankciók.

A VW-nek saját üzeme van Kalugában, Moszkvától 150 kilométerre délnyugatra. A termelés március 3-a óta leállt, ennek oka a nyugati büntetőintézkedések miatti alkatrészproblémák. A Volkswagen-csoport egyelőre nem hozott döntést az orosz piacról való esetleges végleges kivonulásról.

Az orosz autóipar súlyos válságon megy keresztül. Gyakorlatilag minden gyártónak le kellett állítania a gyártást alkatrészhiány miatt. Még a hazai Avtovaz autógyártó is leállította a gyártást hónapokra. Miután szerdán újraindultak a szerelősorok, csütörtökön újabb, legalább egy hétre szóló szünetet kellett bejelentenie a cégnek. Az új autók eladása Oroszországban több mint 80 százalékkal zuhant a háború kezdete óta – írja a német honlap.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.29
Matrózruhás sofőrök vezették a valaha készült legritkább és legfurcsább buszt, melynek egyetlen....
2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....
2025.01.29
Az idén megújult Volkswagen Tiguan továbbra is az egyik legjobb ajánlat a kompakt szabadidő-autók....
2025.01.29
Morenth Péter 2021 novembere óta tölti be a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) elnöki tisztségét,....
2025.01.29
Az új Peugeot E- 3008 modellre bevezetése óta több mint százezer megrendelés érkezett be, és ez....
2025.01.29
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) adatai szerint az idei évre 1,4 millió darab....
2025.01.29
Minden idők legnagyobb forgalmát érte el a Volvo – jelentette be a svéd prémiummárka magyarországi....
2025.01.29
Az Aero Over nevű japán tuningcég gondolt egy merészet, és a Japánban kapható Toyota Crown Sport....