mérleg
Idén január és szeptember között a márka a tavalyi év azonos időszakának eredményével összevetve a kulcspiacoknak számító Spanyolországban 10.5 %-kal többet, 12 200 gépkocsit, Olaszországban 2.1 %-kal többet, 9 200 gépkocsit, míg az Egyesült Királyságban 1.5 %-kal többet, 36 2000 gépkocsit értékesített. Kelet-Európában a Volkswagen Haszonjárművek 30 500 gépkocsit adott át az ügyfeleknek, ami 5.4 %-os emelkedést hozott. A tengerentúli kiszállítások is emelkedtek, így az afrikai régióban jelentősen bővült az értékesítés (28.3 %-os emelkedés, 13 200 gépkocsi), míg Dél-Amerikában 13.0 %-os növekedéssel, 34 600 gépkocsi, az ázsiai-csendes óceániai térségben 3.6 %-os növekedéssel, 19 900 gépkocsi került a vásárlókhoz. Észak-Amerikában és a Közel-keleten a változó piaci helyzet miatt kevesebb gépkocsit szállítottak ki, így Mexikóban 29.4 %-kal kevesebb jármű, összesen 5 500 darab, a Közel-Keleten pedig 32.6 %-kal kevesebb gépkocsi, összesen 14 500 gépkocsi került piacra.
A január és szeptember között világméretekben kiszállított kishaszonjárművek száma termékkategóriák szerint:
• 152 100 gépkocsi a Transporter családból (tavaly ebben az időszakban 153 800 gépkocsi; -1.1 százalék)
• 119 700 gépkocsi a Caddy családból (123 100 gépkocsi; -2.8 százalék)
• 61 200 gépkocsi az Amarok változatokból (57 800 gépkocsi; +5.8 százalék)
• 38 600 gépkocsi a Crafter változatokból (33 100 gépkocsi; +16.5 százalék)
A WLTP eljárás bevezetése a szállítási határidők növekedését hozhatja a személyautóként regisztrált változatoknál.