Lancia Ypsilon
Jómagam a 90-es években születtem, így az anyatejjel szívtam magamba a Delta HF Integrale hangját a rali gyorsaságikon. Ugyanakkor a HF modelljelölés története ennél sokkal korábbra, az 1960-as évekre vezethető vissza, amikor a Fulvia Coupé HF megkapta a mostanra ikonikus sárga HF betűket, rajta a szuperaranyos, ugró, piros elefánttal. Nem véletlenül ugrottam fel az asztaltól, amikor megláttam, hogy a legendás HF logó szinte régi formájában éled újra. Megmaradtak a döntött HF betűk és a piros elefánt is, csak a sárga szín tűnt el sajnos. Ugyanakkor így is szörnyen értékelem, hogy nem kerestek valami új, semmit mondó sportjelölést az első elektromos hot hatchükre.
Jövőre ugyanis érkezhet a felélesztett, Peugeot 208 alapokra érkező Lancia Ypsilon elektromos hot hatch változata Ypsilon HF néven. Már azt is tudni, hogy 237 lóerős lesz, tehát valószínűleg közeli rokonságban áll majd a szintén bejelentett Abarth 600e, szintén frontmotoros hot hatch-el. Szélesebb és ültetett futóművet, valamint 5,8 másodperces 0-100-as sprintet várhatunk majd az Ypsilon HF-től a Lancia szerint, ami fun fact: egy másodperccel kevesebb, mint amire a Delta HF Integrale Evo 2 volt képes. Luca Napolitano, a Lancia vezérigazgatója azt is megerősítette, hogy dolgoznak a visszatérésükön a Rally Világbajnokságban, ami épp most döntött a hibrid hajtások menesztése mellett 2025-től, ugyanakkor szeretne egy különálló villanyos kategóriát is a lehető leghamarabb.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!