eredmények

Virul a Magyar Suzuki

2023.07.09.

Sokan csak összeszerelő üzemnek képzelik a Magyar Suzukit, holott jóval több annál, komoly projekteket is bíz rá az anyavállalat. A „mi autónk” nemcsak a mi autónk, hiszen 123 országba exportálják az esztergomi kocsikat, olyan távoli országokba is, mint Mexikó, Új-Zéland vagy Japán. A hazai autópiacot zsinórban hetedig éve vezető vállalat gazdaságilag is erős lábakon áll, sok munkavállaló élete függ tőle. 

A Magyar Suzuki Zrt. 2022-ben 129.022 járművet gyártott. Az eladás 88 százalékát 123 országba exportálták. Tavalyi eredményeivel, 12,43 százalékos piaci részesedéssel (13.859 db regisztrált újautó) hetedik éve uralja a hazai eladásokat, a 2022-es pénzügyi évben lépte át először az egymilliárd euró mérlegfőösszeget, illetve árbevételével visszatért a pandémia előtti szintre. A fentiek ellenére tavaly felére csökkent a profit, az energia, valamint az alapanyag és alkatrész árak drasztikus növekedése miatt, mégis kétmillió euró nettó árbevétellel zárta az évet. Osztalékot szokás szerint nem fizetett, inkább visszaforgatja nyereségét beruházásokra. A Magyar Suzuki arra törekszik, hogy a jövőben is aktívan kapcsolódjon az anyavállalat nemzetközi projektjeihez, beleértve elektromos modellek gyártását is.
 
A 32 éves cég üzemében két modell, Vitara és S-CROSS készül lágy hibrid és hibrid változatban is, ezek teszik ki a gyártás 76,63 százalékát. Külföldön a Vitara a népszerűbb idehaza viszont az S-CROSS az első. A Magyar Suzuki az utóbbi esztendőkben jelentősen növelte flottaértékesítéseit: a 2022-ben forgalomba helyezett 13 859 Suzuki 49 százaléka, 6800 személyautó került céges és intézményi ügyfelekhez. A nem Esztergomban készülő, de Magyarországon is forgalmazott típusok közül Swiftből 668, Ignisből 267, a Swace családi kombiból 214, az elektromos Across szabadidő-autóból 14, Jimnyből 520 lelt gazdára tavaly.
 
A Suzuki Csoport tavaly ősszel vezette be a Suzuki Connect szolgáltatást, amely az S-CROSS-ban érhető el elsőként opcionális lehetőségként. A szolgáltatást a Magyar Suzuki biztosítja egész Európában.
 
Egyébként is erősen zöldít a Suzuki, például a négyütemű hajómotorok szakértőjeként, újszerű megoldásaival az élen jár, egyik innovációja a vízből az apró műanyagszennyezéseket kiszűrő, külön kis tartályban gyűjtő megoldás, ahol egy ilyen hajó elhalad, tisztább lesz utána a folyó, tó, mint volt. A Suzuki Csoport 2020-2022 között 28 tonnával csökkentette a marine-termékek csomagolásához felhasznált műanyagok mennyiségét. Az esztergomi gyárcsarnokok tetejére napelemeket telepítenek, jelentősen csökkentve energiafogyasztásukat és függőségüket.
 
Fontos szerepet tölt be a Magyar Suzuki életében a motoros üzletág is: 14 hazai márkakereskedő a kétkerekű járművek mellett eredeti pótalkatrészeket, kenőanyagokat, valamint tartozékokat és motoros kiegészítőket is értékesít. 2022-ben a magyar motorkerékpár-piac 12,9 százalékkal bővült, a Magyar Suzuki összesen 313 kétkerekűt értékesített, hat százalékos piaci részesedést érve el.
 
A Magyar Suzuki, a gazdasági helyzetre reagálva, a bérek versenyképességének megőrzéséért 2022-ben 12 százalékos átlagos béremeléssel együtt a műszakpótlék mellett termelékenységi prémiumot vezetett be, amit szeptembertől az irodai állományra is kiterjesztett. Év végén pedig a vállalat vezetése és az Üzemi Tanács 2023-ra átlagosan húsz százalékos, teljesítményalapú béremelésben állapodott meg, amihez az év folyamán összesen másfél havi bónuszkifizetés is társul. A béren kívüli juttatásokra fordított összeg is növekedett. A kiterjesztett béren túli juttatásoknak és a családokat támogató szolgáltatásoknak köszönhetően az idén májusban az esztergomi gyártóvállalat megkapta a Családbarát Hely védjegy minősítést. Munkaerő-gondjai nincsenek, Szlovákiából is sokan járnak át, jelentős arányban alkalmaz bérelt, kiközvetített munkavállalókat, például Indiából, és erélyesen részt vesz a duális képzésben. Ha beszámítjuk az egész országot sűrűn lefedő márkaszerviz- és szervizhálózatot is, egy kisvárosnyi ember megélhetése függ a Suzukitól.
 
A Suzuki Motor Corporation növekedési stratégiájában kiemelt szerepe van a karbonsemleges társadalom víziójának, illetve az ezzel kapcsolatos fejlesztéseknek. A 2024-es üzleti évben (2025. március 31-ig) Európában is megkezdődik a tisztán elektromos autók – a tervek szerint 2030-ig összesen öt modell – bevezetése. Legkésőbb 2025. március 31-től a magyar piacon is kapható lesz tisztán elektromos hajtású Suzuki. Az anyavállalat vezetősége már jelezte, egyetlen európai bázisként továbbra is számít a Magyar Suzukira. Az esztergomi vállalat a Suzuki Motor Corporation bevonásával jelenleg tanulmányozza az új technológia gyártási igényeit és folyamatait. 
 
Az 1992-ben indult vállalat erősen beágyazódott Esztergom városába és környezetébe, a magyar iparba és autókereskedelembe, ez hazánk 14. legnagyobb árbevételű cége. Sikere nemzetstratégiai közérdeknek mondható. 
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
Robotpilóta vigyáz ránk már a kamionok világában is, hódít a fáradhatatlan autonómia. ..
2024.04.28
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Helyszínelők. ..
2024.04.28
A berlini kormány célul tűzte maga elé, hogy az elektromos autók száma Németországban 2030-ig....
2024.04.28
A kis SUV a kompakt külső méreteket a lehető legnagyobb utastérrel és tisztán elektromos....
2024.04.28
A Városligetben rendezték a XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapot. ..
2024.04.28
Egy baleset áldozatainak élete és testi épsége perceken, sőt extrém esetben másodperceken múlhat.....
2024.04.28
A BMW Group Gyár Debrecen is csatlakozott idén a Lányok Napja kezdeményezéshez, melynek keretében....
2024.04.28
A standon kiállított elektromos crossover váratlanul előre hajtott, és öt látogatót, köztük egy....
2024.04.28
A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11....
2024.04.28
Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit. ..