fejlesztések
Az Európában már most szinte kizárólag elektrifikált autókat értékesítő Lexus egyértelműen megerősítette az akkumulátoros elektromos járművek technológiai vezetőjeként betöltött stratégiai szerepét a Toyota csoporton belül, amikor bejelentette, hogy a következő évben milyen újításokat vezet be az európai akkumulátoros elektromos autók piacára.
Az új RZ elektromos prémium SUV brüsszeli világpremierjén a vállalat elárulta, hogy ez a modell egyrészt bevezeti a steer by wire rendszert, másrészt az Interactive Manual Drive virtuális kézi sebességváltót. Utóbbi egy szoftveralapú rendszer, amely a kézi sebességváltás élményét utánozza. Ezek az újítások azt mutatják, hogy a Lexus hogyan ötvözi a fejlett hardvert és a legmodernebb szoftvereket, hogy megvalósítsa a szoftveralapú járművek fejlesztésére irányuló ambícióit. Az RZ egyike lesz annak a három új akkumulátoros elektromos modellnek, amelyet a Lexus a következő 12 hónapban mutat be Európában.
Ezen izgalmas bejelentések mellett érdemes kiemelni a márka rekord értékesítési eredményeit és a Lexus akkumulátoros elektromos és plug-in hibrid modelljei iránti vásárlói kereslet gyors növekedését is. A nemzetközi médiának nyilatkozva Pascal Ruch, a Lexus európai alelnöke a következőket mondta: „A Lexus hozzájárulása ehhez a stratégiához kulcsfontosságú, nemcsak a járművek számát tekintve, hanem az elektrifikált technológiák fejlesztése terén is. Miközben az elektrifikációra és a vezetés alapvető örömének biztosítására, illetve új vezetési élmények megteremtésére összpontosítunk, továbbra is éberek és figyelmesek maradunk, odafigyelve ügyfeleink igényeire és véleményére. Ezt szem előtt tartva követjük irányadó filozófiánkat, amely a következő: a megfelelő termék, a megfelelő helyen, a megfelelő időben, hogy senkit se hagyjunk hátra.”
Rekord piaci teljesítmény
A Lexus multitechnológiás stratégiája, amely az ügyfelek számára számos elektrifikált hajtáslánc-opciót kínál, hozzájárult ahhoz, hogy mind Magyarországon, mind Európában, mind világszerte rekordot döntöttek az eladások, ami a márka eddigi legerősebb modellkínálatának előnyére vált. Az európai eredmények 2024-ben új csúcsot értek el: az értékesítési számok az előző évhez képest 20 százalékkal, több mint 88.000 autóra emelkedtek, és ezzel a Lexus a régió egyik leggyorsabban növekvő autómárkája lett. Ezek az eredmények 2,5 százalékos piaci részesedést biztosítottak, ami a Lexus eddigi legjobbja ezen a téren.
A sikerhez nagyban hozzájárult a vadonatúj LBX kompakt crossover, amelyből 2024-ben közel 24.000 darabot értékesítettek. Emellett a plug-in hibrid elektromos (PHEV) modellek is kivették a részüket a jó eredményből, hiszen az összes eladás 20 százalékát tették ki. Ugyanakkor az akkumulátoros elektromos modelleket is érdemes megemlíteni, amelyek az előző évhez képest megduplázták értékesítési darabszámukat. Az erős európai teljesítmény jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy a márka új globális értékesítési rekordot érjen el, amely 3,3 százalékkal, több mint 850.000 járműre nőtt. Az értékesítési lendület 2025-ben is folytatódott, az első két hónap eredményei szerint az eladások ismét több mint 20 százalékkal nőttek.
Az új Lexus RZ
Az új RZ minden téren előrelépést jelent, tükrözve a Lexus elektromos járműtechnológiák terén betöltött vezető szerepét a Toyota csoporton belül. A prémium márka célja, hogy innovációkkal és izgalmas vezetési élménnyel vonzza a vásárlókat. Ez az első modell, amely a Lexus új, steer-by-wire rendszerét kínálja. Ez kifinomult, egyszerű és intuitív irányítást biztosít, mindössze 200 fokos kormányfordulattal a végállások között. Emellett premierjét ünnepli a Lexus új Interactive Manual Drive megoldása, amely egy virtuális kézi váltó. Ez az RZ 550e F SPORT-ban, az új kínálat legerősebb és legsportosabb verziójában lesz elérhető. A vezető úgy használhatja majd a váltófüleket, mintha egy mechanikus nyolcfokozatú sebességváltót kezelne, segítve ezzel az összkerékhajtású hajtáslánc előnyeinek maximális kihasználását.
A Lexus továbbfejlesztette a DIRECT4 intelligens összkerékhajtási rendszert is. Mivel a hátsó eAxle egység most már az elsőhöz hasonló teljesítményt nyújt, még rugalmasabban oszlik meg a teljesítmény az első és a hátsó tengely között.
Az RZ BEV-rendszerének teljes átdolgozása egy nagyobb kapacitású, 77,0 kWh-s lítium-ion akkumulátorral egészül ki, amely akár 100 kilométerrel nagyobb hatótávolságot biztosít (modelltől és végleges homologizációtól függően). Az új akkumulátor-előkondicionáló funkcióval és a nagyobb teljesítményű, 22 kW-os fedélzeti töltővel együtt ez a töltési időt is csökkenti.