jubileum

75 éves a Bulli – a Volkswagen Haszonjárművek legnagyobb ikonjának születésnapját ünnepli

2025.03.13.

A Volkswagen Haszonjárművek a 75 éves Bullit ünnepli. Ez Európa legrégebben gyártott haszonjárműve. 1950. március 8-án gördült le Wolfsburgban a szalagról az első Transporter, röviden T1. Azóta – 1956-tól Hannoverben gyártva – több mint 12,5 millió további Bulli követte.

Ezzel egyidejűleg ez minden idők legsikeresebb európai haszonjárműve. Már egy örökkévalóság óta kultikusnak számít. A T1-től a hatodik generációs T6.1-ig mindig egy platform adta az alapot minden fejlesztéshez – a Transportertől a lakóautó ikonokig. Az elektromobilitás korszaka azonban szükségessé tette az univerzális modell átalakítását és ezzel a paradigmaváltást: Így az „Egy Bulli mindenkinek” mottó is változott: „Mindenkinek a megfelelő Bulli”. Az új korszak kezdete volt 2021-ben a jelenlegi Multivan – egy szabadidős és üzleti célú furgon opcionális Plug-in hibrid hajtással. Őt követte 2022-ben az ID. Buzz, az első, nagy sorozatban gyártott, teljesen elektromos Bulli. 2025-ben pedig harmadik sorozatként az ugyancsak új Transporter-sorozat veszi kezdetét.

A jelenlegi Bulli-program így három pillérből áll, azon belül is hat alaptípussal: a Multivan és a vele azonos California, az ID. Buzz és az ugyanilyen haszonjármű, az ID. Buzz Cargo, valamint a Transporter és a műszakilag azonos Shuttle-verziójú Caravelle. Mindannyian a mai napig magukban hordozzák a multifunkciós T1 DNS-ét dizájnjukban és tervezési kialakításukban. És ez így is marad.

1950-től 1967-ig: Európának 1950-ben újra meg kellett találnia magát, és vele együtt főként az egy évvel korábban megalapított Német Szövetségi Köztársaságnak is. Az amerikai Bing Crosby a korszak zenei szupersztárja, Elvis Presley azonban még tinédzser, és Paul McCartney iskolás fiú. Miközben a rockzene még várat magára, addig a Volkswagen már az ötödik éve gyárt egy kisautót, amely éppen világsikert arat: ez a Bogár, azaz a Type 1. Ekkoriban, március 8-án indítja a Volkswagen a második sorozat gyártását: a Transportert. Házon belül egyszerűen Type 2-nek nevezik. A modell egyelőre még csak egy meg nem írt lap az autóipar történelemkönyvében. Ám egy olyan lap, amit nagy izgalom leng körül. Különösen az NSZK-ban – a fiatal gazdasági csoda földjén – a vállalatoknak sürgősen szükségük van egy kedvező árú Transporterre. Sürgősen nevet kell tehát adni a Type 2-nek. A Volkswagen már 1949-ben le akarta védetni a „Bulli” megnevezést szóvédjegyként a Szabadalmi Hivatalnál, de egy másik vállalat korábban biztosította magának a jogokat egy hegyi járműhöz. Balszerencse, de mégsem: a Bulli név valahogy utat talál a rajongókhoz. A Transporter német nyelvű térségben használt nem hivatalos neve így megszületett. Hivatalosan továbbra is „Transporter” maradt.

A 4,10 méter hosszú Transporter, vagyis a T1 első változata egy ablak nélküli rakodótérrel rendelkező kisteherautó. Rakodótere figyelemre méltó, 4,5 m3. A klasszikus „osztott ablak” első szélvédője a brit fanatikusok körében a „Splittie” becenévre tett szert. A 18 kW/25 LE teljesítményű négyhengeres, Bogárból már ismert boxermotorral a T1 eléri a 80 km/h sebességet; később a teljesítmény 32 kW/44 LE-re és a végsebesség 105 km/h-ra emelkedik. Gyorsan követik újabb karosszériaváltozatok: Egy kombi (üvegezett hátsó résszel) már 1950 áprilisában készen áll, majd egy kisbusz és egy platós teherautó követi. Az a különleges modell, amely ma minden idők leghíresebb Bulli veteránjaiként ismert, 1951 júniusában debütál: a „Kleinbus Sonderausführung” – a rajongók által „Samba-Bus”-nak nevezett változat. Kilenc személy számára kínál helyet és 23 ablakával, kétszínű fényezésével és luxus felszereltségével, nyitható panoráma tetővel tűnik ki. 1956-ban a Volkswagen a hannoveri új gyárba helyezi át a gyártást. 1962. október 2-án már az egymilliomodik T1 gördül ki az összeszerelő csarnokokból. 1967 júliusában a T1-et több mint 1,8 millió példány után a T2 váltja fel. Brazíliában azonban 1975-ig még mindig gyártják a T1-et. Különösen az első generáció a legkedveltebb a gyűjtők körében; változattól függően akár hatjegyű eurós összegeket is megadnak érte.

Fotók: VW

T2 – 1967-től 1979-ig: 1967-ben több tízezer fiatal áramlik Kaliforniába a Monterey Popfesztiválra. A Beatles kiadja a Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band-et, minden idők egyik legfontosabb albumát. Az akkori hangzásvilág közepette, 1967-ben debütált a Bulli második generációja: a T2. Ez az a Bulli generáció, amelyen a mai baby boomerek nőttek fel, amellyel gyerekként a VW busz hátsó ülésén szüleikkel fedezték fel a világot, amellyel a postás hozza a csomagokat, amellyel Európa mesterei munkába mennek és amellyel rendőrök és mentősök végzik szolgálatukat. Kempingautóként a T2 a világjárók elnyűhetetlen járművévé válik. 1969 augusztusában olyan zenészek, mint Jimi Hendrix és Joan Baez, Woodstockban történelmet írnak. A Bulli mindebben jelen van. 3 nap béke és zene, amikor a leghíresebb Bulli-fotó is készül: ez a FlowerPower-T1 - „Light Bus” – egy párral a tetején. Beég az emberiség kollektív emlékezetébe és az autós szabadság ikonjává teszi a Bullit. Ezt a T1-et Dr. Bob Hieronimus művész alkotta és festette, aki még ma is kapcsolatban áll a VW Busszal, és 2023-ban megalkotta modern interpretációját az „Earth Buzz”-zal.

Az új első rész a T2 legjellegzetesebb ismertetőjegye. A kerek fényszórók közötti V-alakú függőleges moduláció helyett most a vízszintes vonalakkal kialakított formatervezés hangsúlyozza a Volkswagen szélességét. De nem csak ezek a részletek teszik a T2-t modernebbé: a láthatóan nagyobb oldalsó ablakok és az immár egyrészes, erősen ívelt szélvédő a legfeltűnőbb jellegzetességei. Emellett a T2 most már alapfelszereltségként tolóajtóval rendelkezik. A fejlesztőmérnökök érezhetően modernizálják a technikát. Az áttörés leginkább a futóművek és a fékek terén érezhető. A változatlan 2,40 méteres tengelytáv mellett és valamivel szélesebben a karosszéria további 20 centiméterrel gyarapodik. Ezáltal a T2 még jobb helykínálattal tűnik ki. 1972-ben nagy ráncfelvarrás következik, amely megszilárdítja a világ legkelendőbb járművének sikerét. 1978-ban a 4,5 milliomodik Transporter hagyja el a gyártócsarnokokat. Egy évvel később a német T2-gyártás kifut. Addigra ebből a második Bulli-generációból 2,2 millió példány készült. A gyártás vége azonban még nincs kilátásban, csupán máshol folytatódik: 1987-ig a mexikói pueblai gyárban léghűtéses boxermotorral, majd még 1996-ig vízhűtéses négyhengeresekkel. Ezen kívül a Volkswagen do Brasil 2013-ig további 355 000 T2c-t épít, míg a szigorúbb biztonsági- és kibocsátási előírások végleges búcsút nem jelentenek ennek az örökzöld modellnek. A T2 utolsó 1200 példánya „56 Anos Kombi – Last Edition” néven hagyja el a gyárat.

T3 – 1979-től 1992-ig: A 70-es évek végén új zenekarok, mint a Dire Straits és a The Alan Parsons Project, valamint a régi kultikus rockegyüttesek a Pink Floyd és a Yes stílusában formálják a kor jellegzetes hangzását. Soha nem hallott tisztaságot és precizitást mutat a Dire Straits, kifejezetten olyan dalokkal, mint a „Sultans of Swing”. Ugyanilyen letisztult a 1979-ben bemutatott Volkswagen T3 formatervezése. Mert innentől a valaha volt legszögletesebb Bulli írt történelmet. A T3 azonban műszakilag is a legjobb Transporter mindezidáig. Ráadásul olyan ikonok jöttek létre az alapjain, mint az első California és az első Multivan. Koncepciójában a T3 kapcsolódik az elődeihez, de új technológiák révén a műszaki DNS-t átviszi a jelenbe. A Volkswagen jelentős előrelépéseket ért el a passzív biztonság terén. A szélesebb karosszéria a mérsékelt hosszúságnövekedés és magasság mellett lényegesen nagyobb utas- és rakodóteret biztosít; az egységes lapos motorok szintén hozzájárulnak ehhez.

Az első piaci bevezetéskor a T3 léghűtéses boxermotorjai 37 kW (50 LE) és 51 kW (70 LE) teljesítményt nyújtanak. 1981-től először egy vízhűtéses dízelmotor dolgozik a Transporter hátsó részében. Teljesítmény: szintén 37 kW (50 LE). Csak egy évvel később követik a kifejezetten a buszhoz fejlesztett vízhűtéses boxermotorok. Ezek 44 kW (60 LE) és 57 kW (78 LE) teljesítményt nyújtanak. Később teljesítményük akár 82 kW (112 LE)-re is növekedett. 1985-ben a Volkswagen számos újabb innovációt is bevezetett. A benzinmotorok katalizátort kapnak, az első dízelmotorok turbófeltöltőt. Mindenekelőtt azonban a programot a viszkokuplung összkerékhajtású modellek gazdagítják; a neveikben a „syncro” kiegészítést viselik. 1988-tól a California modellel először jelenik meg egy gyári kempingautó. Az új T3 California azonnal bestseller lett: mindössze egy év alatt 5000 példányt adtak el. Mire az utolsó T3 legördül a hannoveri gyárból, az olyan újabb változatok, mint a Caravelle és a Multivan már régóta bestsellerként voltak számon tartva. A Multivan White Star és Blue Star stílusú különleges kiadások párhuzamosan ikonokká váltak. A T3 „syncro” változatait még 1992-ig Grazban a Steyr-Daimler-Puch gyárban gyártják. Sőt, Dél-Afrikában a T3 még 2002-ig gördül le a gyártósorról.

T4 – 1990-től 2003-ig: Az 1990-es évek elején gyakorlatilag lehetetlen volt úgy bekapcsolni az autórádiót, hogy ne hallanánk Phil Collins, Madonna, illetve Németországban a BAP, Westernhagen és Grönemeyer dalait. Így van ez akkor is, amikor a Volkswagen 1990 augusztusában bemutatja az új T4-et. A negyedik generáció műszaki forradalmat hozott. Mert 40 év hátsókerék-hajtás és farmotor után a Volkswagen teljesen megváltoztatja a hajtás koncepcióját: Mostantól a motorok elöl helyezkednek el, és nem a hátsó tengelyt, hanem az első kerekeket hajtják. Hacsak nincs – ahogy opcionálisan már a T3-ban elérhető – a fedélzeten a syncro-hajtás, amely a T4-ben kiegészítésként a hátsó tengelyt is hajtja. Az elsőkerék-hajtásra való áttéréssel minden megváltozik a Bullin: a dizájn, a futómű, a motorok és a helykínálat. Különösen hátul, ahol a T3-ban még a boxermotor jelentős helyet foglalt el, most lényegesen több hely áll rendelkezésre. Valamennyit ebből az új hosszlengőkaros hátsó tengely és az opcionális syncro-összkerékhajtás foglal el, a többi teljes mértékben a rakodótér hasznára válik. Az új hajtáselrendezés még közelebb hozza a menettulajdonságokat egy személyautóéhoz.

Elöl a T4 hosszában növekszik, hogy elegendő helyet biztosítson a keresztirányú beépítésű négy- és öthengeres soros motorok számára, valamint a jobb ütközésbiztonsági jellemzőknek. A piacra lépéskor a T4-vásárlók három vízhűtéses benzin- és két dízelmotor közül választhatnak (49 kW/61 LE-től 81 kW/110 LE-ig). 1993-tól összkerék-meghajtású T4 syncro is elérhető a rajongóknak. 1995-től a Volkswagen Haszonjárművek önálló márkaként működik a konszernen belül. Ezt 1996 januárjában a T4 átfogó frissítésével ünneplik. Különösen sok változás történik a motorháztető alatt. Elsőként egy 2,5 literes, öt hengeres TDI közvetlen befecskendezésű turbódízel motor kerül a VW Transporterekbe, így a T4-be is. A személyautó-változatok hosszabb elülső része lehetővé teszi a 2,8 literes lökettérfogatú VR6 benzinmotor integrációját. A csúcs-TDI 1998-tól figyelemre méltó 111 kW (151 LE) teljesítményt nyújt, a hathengeres akár 150 kW (204 LE) teljesítményre is képes. A T4 gyártásának végét egy exkluzív különleges modellel hirdeti a Volkswagen Haszonjárművek: a Multivan Last Edition különösen gazdag alapfelszereltséggel. 14 év gyártás és körülbelül kétmillió összeszerelt példány után a forradalmi T4-et 2003-ban a T5 váltja fel.

T5 – 2003-tól 2015-ig: Christina Aguilera, Dido és Nora Jones, Robbie Williams, Herbert Grönemeyer és Justin Timberlake uralják a 2003-as év zenei világát. A német nyelvű területeken Grönemeyer az, akinek „Mensch” című dalát szinte mindenki megismeri rövid idő alatt. Ez az az év, amikor a Volkswagen Haszonjárművek piacra dobja a Transporter ötödik generációját – a T5-öt. Az új konstrukció minden eddiginél tágasabb és változatosabb. A Transporter kombi, dobozos, platós, dupla fülkés kivitelben és harmadik fél által gyártott karosszériák alvázaként debütál. Ezek mellett a Caravelle, Multivan és California modern újragondolásai azok, amelyekkel a Volkswagen Haszonjárművek újradefiniálja a Bullit.

A T5 dizájnja következetesen kapcsolódik az előd DNS-éhez és stílusához, de még tisztább, erőteljesebb és időtállóbb. A belső tér következetesen az ergonómiát tartja szem előtt. Ez különösen a járművezető munkaterületén érződik, amely többek között egy optimálisan elérhető joystick-váltóval rendelkezik a középkonzolon és egy olyan műszerfallal, ahol minden műszer, kijelző és kezelőszerv egy látóvonalon helyezkedik el. A T5 debütálásakor az úgynevezett közvetlen befecskendezésű dízelmotorok (TDI) és benzinmotorok veszik át a hajtást. A dízelek 63 kW (86 LE) és 128 kW (174 LE) közötti teljesítményt nyújtanak. A benzinmotorok esetében a skála 85 kW (115 LE) teljesítménytől egészen egy V6-os, 173 kW (235 LE) teljesítményű motorig terjed. Az összkerékhajtású változatokat egy újonnan kifejlesztett lamellás tengelykapcsoló miatt nevezték át „syncro”-ról „4MOTION”-re. A modellprogram különlegességei közé tartozott akkoriban a 222 darabosra limitált California NoLimit, az extrém luxus Multivan Business egyes ülésekkel a Phaeton-stílusban és az összkerékhajtású Multivan PanAmericana Allterrain megjelenéssel. 2007-ben volt mit ünnepelni: a „Bulli” névhasználati jogai végre a Volkswagen Haszonjárművek tulajdonába került. Két évvel később a TDI motorokat újabb és csendesebb Common Rail négyhengeresekre cserélik, amelyek akár 132 kW (180 LE) teljesítményt nyújtanak. A benzinmotorokat is új turbómotorok váltják: A négyhengeres közvetlen befecskendezésű motorok (TSI) teljesítménye 110 kW (150 LE) és 150 kW (204 LE). A T5-öt 2015-ig gyártják. Majd 13 év és körülbelül kétmillió példány után a teljesen modernizált T6 váltja fel.

T6 és T6.1 – 2015-től 2024-ig: Adele a „Hello” című dalát pontosan tíz éve énekli, a dal több mint egymilliárd megtekintéssel rendelkezik a YouTube-on. Ez a szám minden idők egyik legsikeresebb dala. Taylor Swift ugyanabban az évben a „Blank Space” kislemezzel tör be a slágerlistákra. Ed Sheeran pedig „Thinking Out Loud” című dalával áll be a sorba. Körülbelül így hangzik 2015, az az év, amikor a Volkswagen piacra dobja a Bulli új fejlesztését: a T6-ot. Új motorok, még szélesebb körű asszisztens- és modernebb infotainment rendszerek jellemzik az új generációt. Számos részlet fejlesztésének köszönhetően a Bulli hatodik generációja is önálló lépés a modell történetében, és egyúttal meggyőz valódi minőségével és érettségével. A T6 modellváltozatai az alábbiak szerint oszthatók fel: a haszonjárművek dobozos, platós, dupla fülkés, kombi és Caravelle változatai mellett a családok számára tervezett Multivan és a lakóautó California.

Kívülről a T6 elsősorban az újratervezett elejéről ismerhető fel. Dizájnja stílusos egyenességet ötvöz magas fokú dinamikával. A mélyre nyúló első lökhárító révén a T6 még nagyobb karizmával, exkluzivitással és dinamizmussal bír. Az új kétszínű fényezés az első Bulli-generációk előtt tiszteleg. A motorprogram négy új TDI és két új TSI motort foglal magában, egyenként kétliteres hengerűrtartalommal. Az új motorok körülbelül egy liter üzemanyagot takarítanak meg az elődökhöz képest. Minden hajtáslánc alapfelszereltsége egy Start-Stop rendszer. A teljesítménytartomány 62 kW (84 LE) és 150 kW (204 LE) között mozog. Teljesítménytől függően ezek a motorok öt- vagy hatfokozatú kézi váltóval vagy hétfokozatú kettős tengelykapcsolós váltóval (DSG) rendelkeznek. Ezenkívül sok változat rendelhető 4MOTION összkerékhajtással. Kiemelkedő jellemző az opcionális DCC adaptív futóműszabályozás. Továbbá a T6 számos új vezetési asszisztens- és biztonsági rendszert hoz a modellcsaládba.

Még a kiforrott hatodik Bulli-generáció is tovább optimalizálható, ahogy azt a 2019 őszén bemutatott T6.1 is mutatja. A Volkswagen Haszonjárművek akkor az ikonikus modellt vezette át a digitalizáció korába: Ily módon a T6.1 teljesen újragondolt műszerfala először kínál digitális kezelőelemeket. Az infotainment rendszerek e-SIM révén interaktívan kapcsolódnak és online-alapú funkciókat és szolgáltatásokat kínálnak. A természetes hangvezérlés korábban soha nem tapasztalt intuitív kezelhetőséget biztosít. Ezen túlmenően a 2024-ig gyártott 6.1-es generáció a felszereltségben és a dizájnban is megújul.

A jelenlegi Multivan és California – 2021-től és 2024-től: A Volkswagen Haszonjárművek 2021 novemberében a Multivan új generációjával innovációk tűzijátékát indítja el. Először épülnek egy Bulli hajtás- és elektronikai rendszerei a moduláris keresztmotoros platform (MQB) komponensein. Ezzel a Volkswagen Haszonjárművek új csúcstechnológiai spektrumot nyit meg a Bulli számára. Soha nem volt még olyan változatos, hálózatba kapcsolt és fenntartható a Multivan, mint most. Már 2021-től opcionálisan elérhető az első plug-in hibrid hajtás. 2024 közepén a Volkswagen Haszonjárművek a Multivan hosszú változatának alapjára építve dobja piacra az új Californiát – egy minden részletében újragondolt, ám teljesen ikonikus lakóautót, amely elődei DNS-ét a jelenbe és a jövőbe viszi tovább. Ehhez tartozik 2024 végétől a Multivan és California számára is elérhető plug-in hibrid összkerékhajtás: Így a mindennapok két kultikus modellje a nagy elektromos hatótávolságoknak köszönhetően elektromos autóvá válik. Ugyanakkor a hajtáslánc magas teljes hatótávolságokkal és – például nem rögzített kemping helyszíneken – optimális vonóerővel győz meg. Mind a Multivan eHybrid 4MOTION, mind a California eHybrid 4MOTION rendelkezik elektromos állóklímával. Ezeken keresztül a VW busz és a lakóautó is hűthető, szellőztethető és fűthető. A klimatizálás vagy a nagyfeszültségű akkumulátor, vagy pedig áram használatával történik a töltés során annak érdekében, hogy a jármű már indulás előtt kellemes belső hőmérsékletet érjen el.

A jelenlegi ID. Buzz és ID. Buzz Cargo – 2022-től: 2022. március 9-én a Volkswagen egy világpremieren mutatja be az új ID. Buzz sorozatgyártású változatát. Kezdettől fogva két változatban kínálják az elektromos Bullit: az ID. Buzz Pro családi, szabadidős és üzleti célokra, valamint az ID. Buzz Cargo az ipar, kereskedelem és kisvállalkozások céljaira. És ez a mai napig így van. Azonban az ID. Buzz család 2022 óta jelentősen kibővült és továbbfejlődött. 2024-től egy teljesen új, hatékony hajtásláncot alkalmaznak, 210 kW (286 LE) teljesítménnyel és egy új 79 kWh (nettó) kapacitású akkumulátorral. Újdonság a programban az ID. Buzz meghosszabbított tengelytávval, maximális térkínálattal és egy 86 kWh-s akkumulátorral (nettó). Minden 210 kW-os változat hátsó tengelyét hajtják. Nagyobb teljesítménnyel rendelkezik bármelyik korábbi Bullinál a szintén 2024-ben bemutatott csúcsmodell: az ID. Buzz GTX, 250 kW (340 LE) teljesítménnyel. A valaha épített legerősebb Bulli lenyűgöző teljesítménnyel, összkerékhajtással és nagy vontatható tömegekkel tűnik ki. Az ID. Buzz GTX mindkét tengelytávval konfigurálható. A normál tengelytávú ID. Buzz GTX-et a 79 kWh-s akkumulátor táplálja; a hosszú tengelytávú változat nagyobb, 86 kWh-s akkumulátorral van felszerelve. Az ID. Buzz Cargo Pro 4MOTION változathoz is elérhető ez a hajtáslánc. Lefelé pedig az új hátsókerék-hajtású alapváltozatok, a „Freestyle” és a „Pure” egészítik ki a programot 125 kW (170 LE) teljesítménnyel; ezek 59 kWh (nettó) kapacitású akkumulátort hordoznak.

Az új Transporter és Caravelle – 2024-től. Az aktuális Transporter és Caravelle a Volkswagen Haszonjárművek programjának két legújabb modellje. A Transporter különféle dobozos kivitelben, nagyobb csapatok és felszerelésük együttes szállítására alkalmas kombi kivitelben és dupla fülkés platós kivitelben kerül bemutatásra, választhatóan két tengelytávval és két tetőmagassággal. A Transporterrel párhuzamosan elérhető a testvérmodell Caravelle; a „VW Bus” a Transporterek közül professzionális személyszállításra lett tervezve. A Caravelle felhasználási spektruma a nyolc vagy kilenc üléses nagy taxitól az exkluzív VIP-transzferig terjed. A Caravelle is elérhető két tengelytávval. Mindkét modell új generációját minden területen fejlesztették – a Transporter és Caravelle multifunkcionális eszközök, amelyek jelentős teret, jobb variálhatóságot, nagyobb teherbírást, jelentősen optimalizált hatékonyságot és nagyobb gazdaságosságot kínálnak. Új szintet értek el az asszisztensrendszerek és infotainment rendszerek is. Az új autót vásárlók Európa egyik legnagyobb és legjobb márkakereskedői hálózatából is profitálnak, ami gyors és professzionális szolgáltatást biztosít; ez elengedhetetlen az üzleti célú járművekhez. Továbbá a Volkswagen Haszonjárművek az új Transportert és Caravelle-t a német piacon alapfelszereltségként 5 éves garanciával kínálja. A hajtásrendszereket a legmodernebb turbódízel-, plug-in hibrid- és elektromos hajtások jellemzik. Ami bizonyos: A Transporter és a Caravelle a Multivannal, a Californiával, valamint az ID. Buzz és ID. Buzz Cargo modellekkel együtt a valaha volt legszélesebb Bulli-kínálatot alkotják. A sorozat változási képességei lenyűgözően mutatják, hogy a Bulli még a jövő autós korszakában is a Transporterek eredetije marad – egy ikonikus multifunkcionális társ munkához, a családnak, a szabadidőhöz és a kalandokhoz.

Jubileumi kampány: A Volkswagen Haszonjárművek a Bulli 75. születésnapját tervezi arra felhasználni, hogy 2025-öt a márka évévé tegye. Ennek elindítását egy átfogó jubileumi kampány jelenti, amelyet ma, Németországban indítanak el. A „Tér a végtelen lehetőségekhez, azok számára, akiknek nagy terveik vannak” mottó alatt tévéreklámok, hirdetések és egy innovatív Instagram-kampány kezdődik: 75 napon keresztül a Bulli születésnapját méltóképpen ünneplik a Volkswagen Haszonjárművek közösségi média csatornáján.

De milyen lenne egy születésnap ünneplés nélkül? Világszerte sok rendezvény lesz idén a 75 éves jubileum alkalmából. Ebből kettőt maga a Volkswagen Haszonjárművek szervez:

2025. május 24-25. Wolfsburg – 75 éves a Bulli: Május utolsó hétvégéjén a VW Bulli-ról fog szólni az Autostadt. A Volkswagen Haszonjárművek és az Autostadt a 75. születésnapját ünnepli ennek az automobil ikonnak, és az Autostadt igazi Bulli-várossá alakul át. Valamennyi generáció Bulli modelljei lehetőséget adnak a vendégeknek egy időutazásra – a klasszikus születésétől a hetedik generáció jelenlegi változataiig. A fiatal és idősebb Bulli-rajongók egyaránt színes programra számíthatnak, és sok Bullival kapcsolatos tevékenységre. A programhoz kapcsolódó összes információ hamarosan nyilvánossá válik – a Volkswagen Haszonjárművek és az Autostadt honlapján, valamint a jól ismert közösségi csatornákon.

2025. június 1. Hannover – Bulli & Coffee: A Nemzetközi VW Busz Nap előtti napon a Volkswagen Haszonjárművek-gyár ügyfélközpont melletti parkolójában, Stöcken városrészben, „Bulli & Coffee” találkozó lesz a Bulli rajongóknak. A találkozó amerikai mintára már reggel 9 órakor kezdődik és déli 12 órakor ér véget, ahogy az ilyen események szokásos rendje megkívánja. A Volkswagen Haszonjárművek válogatást mutat be a Volkswagen Haszonjárművek Oldtimer gyűjtemény járműveiből, és kávéval kínálja azokat a résztvevőket, akik VW busszal érkeznek és kiállítanak. A „Cars & Coffee” találkozók célja, hogy az emberek egy parkolóban találkozzanak hasonló gondolkodásúakkal és autókról beszélgessenek. Ilyenkor nincs külön program, vagy esemény – a járművek és történetük vannak a középpontban. Délben minden véget ér, így a résztvevőknek marad idejük más tevékenységekre is a családdal vagy barátokkal aznap.

Nemzetközi találkozó: Az évfordulót nemzetközi szinten is ünneplik. Például május 16-tól 18-ig a Salzburgringen Ausztriában, valamint május 23-tól 25-ig Spanyolországban és Csehországban. Emellett számos további találkozó lesz a jubileumi év során.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.13
MG 4 alapokon, kompakt crossover méretekkel, a briteknél 15 millió alá árazva közelít felénk az....
2025.03.13
Székesfehérvár közelében végeznek műszaki mentést a tűzoltók, akik több embert kiemelnek a járműből....
2025.03.13
A Chery egyik Európába is exportált márkája tavaly berobbant a magyar piacra. Az Omoda 2024-ben pár....
2025.03.13
Ha csak 70 éves kor felett lenne szükség orvosi igazolásra Szlovákiában a jogosítvány megtartásához....
2025.03.13
A Volkswagen Haszonjárművek a 75 éves Bullit ünnepli. Ez Európa legrégebben gyártott haszonjárműve....
2025.03.13
Az elmúlt napokban fokozatosan 3-4 centtel csökkenni kezdett az üzemanyag ára. A szakértők szerint....
2025.03.13
Magyarország két meghatározó nagyvállalata második alkalommal hirdeti meg a Bosch×Richter Ipari....
2025.03.13
  Fokozott teljesítménnyel, gyorsabb töltéssel és nagyobb hatótávolsággal újul meg a Toyota bZ4X,....
2025.03.13
Az egyik leginnovatívabb prémium autógyártóként ismert Lexus a Toyota csoporton belül büszkén tölti....
2025.03.13
Baleset miatt jelentős a torlódás az M0-s autóúton az M5-ös autópálya irányába Szigetszentmiklósnál....