Bemutató
Mindeközben a továbbfejlesztett Toyota eAxle rendszer nagyobb teljesítményt, akár 343 lóerőt (252 kW) kínál az összkerékmeghajtású kivitel esetében. Az új akkumulátor előkondicionáló funkció javítja a töltési teljesítményt, de bemutatkozik a modellben a korábbinál kétszer gyorsabb 22 kW-os fedélzeti AC töltő is. A tervek szerint idén ősszel érkező új Toyota bZ4X formavilága még elegánsabbá teszi a futurisztikus SUV kiállását, amelyhez megújult belső kialakítás és műszerfal társul.
A Toyota bZ4X akkumulátoros elektromos SUV most esik át az első teljes modellfrissítésen, amióta 2022-ben bevezetésre került, hogy a Toyota akkumulátoros elektromos járművekkel (BEV) kapcsolatos stratégiájának élére álljon. A műszaki fejlesztések új csomagja erősíti a modell képességeit és gazdagítja a felhasználói élményt, jóval komolyabb megújulást hozva mint egy sztenderd modellciklus közepi frissítés – gyakorlatilag szinte egy új generációt mutat be a Toyota, miközben a jelenlegi generáció is rendkívül sikeresen debütálta kontinensen: bemutatása óta a bZ4X kategóriájának öt legkelendőbb modellje közé került Európa-szerte, mára pedig az elektromos autózás tekintetében abszolút élenjáró Norvégia legkelendőbb és legkedveltebb új autója. A legújabb változtatások ugyanakkor a Toyota várakozásai szerint még tovább erősítik majd a bZ4X pozícióját az elektrifikált meghajtások tekintetében élenjáró autógyártó bővülő BEV kínálatának élvonalában.
A bZ4X-et úgy tervezték, hogy egy vérbeli SUV modell legyen, és ennek megfelelően opcionálisan összkerékhajtással is rendelhető, amely fokozott irányíthatóságot és valódi terepképességeket biztosít. Energiahatékonyságát a Toyota régóta fennálló vezető szerepe alapozza meg az elektrifikált hajtáslánc-technológiák terén, amely tapasztalat az akkumulátorok minőségét, tartósságát és megbízhatóságát is alátámasztja. A Toyota akkumulátor ápolási programot kínál, amely a jármű 10 éves koráig vagy egymillió megtett kilométerig minden évben meghosszabbítja az akkumulátor garanciáját, amennyiben a tulajdonos minden évben elvégezteti az akkumulátor állapotfelmérését. (A Toyota az akkumulátorok minőségébe vetett bizalmát tükrözi, hogy az akkumulátorok kapacitásának legalább 70 százalékát 10 évig megőrzik, amelyre az eredeti EV gyártói garancia 8 évig vagy 160.000 kilométerig, illetve az éves EV állapotfelmérés által aktivált, 10 évig vagy 1 millió kilométerig tartó kiterjesztett akkumulátor ápolási program - az általános szerződési feltételek és az adott ország feltételei érvényesek - nyújt garanciát).
Kétféle akkumulátor a személyre szabott igényeknek való megfelelés érdekében
A megújult bZ4X termékcsalád kétféle akkumulátor kapacitás bevezetésével bővül. A középkategóriás SUV mostantól 57,7 kWh vagy 73,1 kWh kapacitású akkumulátorral (bruttó kapacitás) választható, így az ügyfelek a vezetési igényeiknek és költségvetésüknek leginkább megfelelő változatot vásárolhatják meg. Az 57,7 kWh-s akkumulátor kizárólag az elsőkerék-hajtású bZ4X modellhez lesz rendelhető. A 73,1 kWh-s egység mind az elsőkerék-, mind az összkerékhajtású változatban elérhető lesz. A maximális hatótávolság a WLTP ciklus szerint várhatóan 573 km lesz (a végleges adat a homologizációt követően lesz elérhető).
Megnövelt teljesítmény a továbbfejlesztett eAxle egységekkel
A Toyota kompakt, könnyű és energiatakarékos eAxle egységeit is továbbfejlesztették. Mostantól szilícium-karbid (SIC) félvezetőket használnak, amelyek hozzájárulnak a nagyobb teljesítmény leadásához, így az új bZ4X az egyik legerősebb Toyota modell, amely – a GR sportmodelleket leszámítva – Európában elérhető.
Három hajtáslánc áll rendelkezésre:
- 57,7 kWh-s akkumulátor és 167 lóerő (123 kW), elsőkerék-hajtással.
- 73,1 kWh-s akkumulátor és 224 lóerő (165 kW), elsőkerék-hajtással.
- 73,1 kWh akkumulátor és 343 lóerő (252 kW), összkerékhajtás
Az összkerékhajtású változat a duplájára, 1500 kilogrammra növelt vontatási kapacitással rendelkezik. Egy új, 22 kW-os AC fedélzeti töltő is elérhető lesz a magasabb felszereltségi szinttől. A maximális DC töltési teljesítmény továbbra is 150 kW marad.
Látványos formai frissítések és meggyőző kényelmi fejlesztések
A formatervet kívül és belül is frissítették. Az autó orra karcsúbb, elegánsabb megjelenést mutat, javított aerodinamikával. Az utas tér teljesen megújult, és új középkonzolt kapott a digitális eszközök egyszerű használatához, valamint új kialakítású műszerfalat, amely alapfelszereltségként magában foglalja a 14” multimédiás képernyőt. A felfüggesztés beállításának és a karosszéria frissítésének köszönhetően az új bZ4X alacsonyabb zaj- és rezgésszintet, valamint fokozott kényelmet és menetdinamikát kínál.
Praktikus szoftverfrissítések
A megújult bZ4X alapfelszereltségként kínálja az akkumulátor-előkondicionáló funkciót, amellyel optimális hőmérséklet biztosítható a töltéshez, ami nagyobb töltési teljesítményt tesz lehetővé. Ez a funkció manuálisan vagy automatikusan aktiválható, ha egy gyorstöltő felé tartunk. A BEV navigációs funkció automatikusan kiválasztja az ajánlott, kényelmes, töltőállomásokat is tartalmazó útvonalat az autó akkumulátorának töltöttségi szintje és az aktuális hatótávolsága alapján. Ez a funkció a jelenlegi bZ4X modellek számára már elérhetővé vált, és az adatkommunikációs modulon (DCM) keresztül, over-the-air frissítéssel telepíthető az autókba.