virtuális szolgáltatás
A mozik VR-filmeket vetítetnek majd, a betegek VR-vizsgálatokon és kezeléseken esnek át, a vásárlók pedig beléphetnek az általuk kiválasztott termékek és szolgáltatások világába, s egy egészen új dimenzióban próbálhatják ki az új dolgokat. Például az autókat.
A Ford minden eddiginél szélesebb körben alkalmazza a VR technológiát autóinak tervezéséhez – most pedig a vállalat nekilátott, hogy feltérképezze, milyen új megoldásokat kínál e technológia az értékesítésben.
“Bár ez még teljesen felderítetlen terület, mégsem nehéz elképzelni, hogy valaki, aki egy SUV-t szeretne venni, a sivatagi homokdűnék közt teszteli az autót – méghozzá úgy, hogy közben ki sem kell mozdulnia otthonából,” vélekedett Jeffrey Novak, a Ford Motor Company digitális élményekért felelős vezetője. “Aki pedig egy városi kiskocsit keres, az este, a gyerekek ágyba fektetése után is kipróbálhatja az autót a délutáni csúcsforgalomban.”
A praktikus pénzügyi kérdések mellett az autóvásárlás egyik legfontosabb tényezője a ‘tisztán érzelmi’ szempont, ezért a tesztvezetés olyan, mint a vevő mindent eldöntő első randevúja leendő autójával. A VR segítségével azonban a vásárló egyszerre több modellt is kipróbálhatna – ott, ahol ő szeretné, és tetszése szerinti időn át –, így már jó előre, még jóval a márkakereskedésbe való látogatása előtt eldönthetné, milyen autót akar. A technológiával akár még a kiválasztott modell ‘újautó-illatát’ is szimulálni lehetne.
A Ford jelenleg is vizsgálja a különféle virtuális és kiterjesztett valóságokban rejlő lehetőségeket. A következő évtizedekben e technológiák a valós környezetben digitális hologramokat jelenítenek majd meg, amelyekkel a vásárlók interakcióba léphetnek, és minden szempontból mérlegelhetik, hogy az adott termék megfelelő-e számukra.
“Arra számítunk, hogy egy nap a vásárlók már szimuláció útján is pontosan meghatározhatják, milyen fényezést vagy kárpitozást akarnak, és a virtuális valóságban bármilyen helyszínen és napszakban kipróbálhatják az autót,” magyarázta el Novak. “A jármű legapróbb részleteit is megismerhetik, hiszen a lehetőségek száma gyakorlatilag végtelen.”
A Ford már ma is széles körben használja autói tervezéséhez a VR eljárást. A kölni Dizájn Stúdión belül működő, csúcstechnológiájú műhelyben a tervezők egy jármű minden részletét megszemlélhetik – anélkül, hogy a maga fizikai valóságában is elkészítenék a prototípust. Ezzel a módszerrel gyorsan és hatékonyan tökéletesíthetik a kiváló minőségű anyagokból készített belső burkolatok felületkidolgozását. Az új generációs Fiesta esetében a dizájnerek így találták meg a kezelőszervek optimális helyét, a műszerfal legelőnyösebb kialakítását és az ülések legjobb pozícióját is.