WRC
Thierry Neuville hat szakaszt nyerve bő félperces előnyt autózott ki a Török-rali leghosszabb, szombati napján, amelyen a pilótáknak kétszer három szakaszt jelöltek ki, több mint 117 km össztávval.
A pénteki napot még csapattársa, Sébastien Loeb zárta az élen, de a kilencszeres világbajnok szombat reggel hatalmas rutinjára rácáfolva rossz gumikat tetetett fel a Hyundai i20 WRC-re, amivel sok időt vesztett. Két közepes keverékű gumi volt hátul, amelyek nem bírták a kemény igénybevételt, és teljesen elvesztették a mintázatukat a köves, sziklás talajon, így már nem tudtak kellő tapadást biztosítani.
De a szombati első szakaszon a harmadik Hyundai-pilóta, Ott Tänak még nála is sokkal rosszabbul járt, mivel a kormányzás felmondta a szolgálatot az autójában, amely ezért irányíthatatlanná vált, és végül egy út menti bokorban állt meg. A világbajnok megpróbálta a helyszínen megjavítani a kocsit, de nem sikerült neki. Tänak világbajnoki esélyei ezzel hatalmasat csökkentek, de vasárnap még a Power Stage-en szerezhet 5 bónusz pontot.
A világbajnoki pontversenyben élen álló Sébastien Ogier profitált a Hyundai csapat hibáiból, Toyotájával ugyanis megnyerte az első két szakaszt, és az összetett élére állt. Igaz, az előnye csak minimális volt Neuville-lel szemben, aki délelőtt panaszkodott az autója balanszára, de azért erős időket autózott. Olyannyira, hogy az utolsó délelőtti szakaszt meg is nyerte, és a hátrányát 1,6 másodpercre csökkentette az összetettben Ogier mögött.
A két élmenő csatájába nem tudott beleszólni, de a harmadik helyért komoly harcot vívott három versenyző: Loeb és a két toyotás, Elfyn Evans és Kalle Rovanperä. Ebben a csatában az észé volt a főszerep, ugyanis a nyers tempó helyett az számított inkább, hogy ki tudja jobban életben tartani a gumikat a köves pályákon. Sokáig Evans állt a harmadik helyen, mivel kiegyensúlyozottan vezetett, és nem vállalt felesleges kockázatokat.
Egy ponton félbe kellett szakítani a versenyt, mert a tiltás ellenére szurkolók egy csoportja belógott a gyorsaságira (a járványhelyzet miatt nézők nélkül rendezik a versenyt), és addig nem indították újra a szakaszt, amíg a rendbontók el nem hagyták a helyszínt.
Délután tovább folytatódtak a drámák, az élen álló Ogier ugyanis bal első defektet kapott, és a Toyota Yaris WRC-jében a hidraulikai rendszer is kezdte felmondani a szolgálatot, emiatt nem mindig tudta használni a kormányon lévő váltófüleket. A hatszoros világbajnok annyi időt vesztett a hatodik szakaszon, hogy Neuville kényelmes, 22 másodperces előnyt tudott kialakítani. Ogier a következő szakaszon már ismét keményen tudta nyomni a gázt, ezen csak 0,2 másodpercet kapott a belga riválisától, de a napi utolsó szakaszon ismét rakoncátlankodott a hidraulika a Yarisában, még a hátsókerék-hajtás is elment, ezért Neuville több mint fél percre tudta növelni az előnyét. Igaz, a második helyet így is megőrizte a Ogier, de már holtversenyben régi riválisával, Loebbel.
„Sokat dolgoztunk a beállításokon, és el kell mondanom, sokkal jobbnak éreztem az autót délután, különösen a sziklás, köves részeken; végre azt csinálta a kocsi, amit kértem tőle. Talán még nem vagyok 100 százalékig elégedett a beállítással, de az biztos, hogy a jó irányba indultunk el. A mérnököm rábeszélt, hogy változtassunk, és bevált a dolog, elégedett voltam a csapat munkájával, ezért tudtunk az élre állni” - nyilatkozta Neuville a nap végén. „Most 33,2 másodperccel vezetünk, de ez nem jelenti azt, hogy lassíthatunk. A holnapi nap lesz a legnehezebb a ralin, el kell kerülnünk a defekteket és az autót is egyben kell tartanunk, miközben keményen kell majd nyomnunk a gázt. A legjobbamat fogom nyújtani, remélhetőleg elég lesz a győzelemhez!” - tette hozzá a belga, akinek nagyon kell a jó eredmény, ha életben akarja tartani a világbajnoki reményeit, mivel az előző két versenyt feladta.
Loeb a nap végére újra magára talált, az utolsó szakaszt meg is tudta nyerni Neuville előtt 0,9 másodperccel. Ezzel feljött a második helyre, de tizedre azonos az összetett ideje Ogier-vel. Vasárnap az lesz a feladata, hogy Neuville hátvédjeként a második helyen végezzen, és pontokat raboljon a honfitársától és a többi toyotástól.
Tehát a vasárnap sem lesz sétagalopp a mezőny számára, mivel négy éve nem volt ilyen hosszú zárónapja egyetlen vb-futamnak sem. Kétszer fog végigmenni a mezőny a verseny leghosszabb és a legkeményebb pályáján, az össztáv 89 km lesz. Ráadásul az utolsó szakaszra is kell hagyni gumit, ugyanis szokás szerint az lesz a bónusz pontokért zajló Power Stage.
Az összetett állás szombat este:
1 |
RC1 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Shell Mobis WRT |
1h29m28.3s |
2 |
RC1 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
Toyota Gazoo Racing WRT |
30.1s |
3 |
RC1 |
Elfyn Evans, S.Martin |
Toyota Gazoo Racing WRT |
33.3s |
4 |
RC1 |
Sebastien Loeb, D.Elena |
Hyundai Shell Mobis WRT |
34.1s |
5 |
RC1 |
Kalle Rovanpera, J.Halttunen |
Toyota Gazoo Racing WRT |
1m07.7s |
6 |
RC1 |
Teemu Suninen, J.Lehtinen |
M-Sport Ford WRT |
1m23.0s |
7 |
RC1 |
Esapekka Lappi, J.Ferm |
M-Sport Ford WRT |
2m20.4s |
8 |
RC1 |
Gus Greensmith, E.Edmondson |
M-Sport Ford WRT |
3m00.0s |
9 |
RC1 |
Pierre-Louis Loubet, V.Landais |
Hyundai 2C Competition |
4m00.0s |