járműtörténelem

Vicces autóreklámok 30 évvel ezelőttről

2022.06.16.

Nem csak pénze, de ideje is több volt harminc évvel ezelőtt az autógyártóknak. Mindez nem csak rendesen kifejlesztett, mai napig emlegetett autókat jelentett, hanem frappáns, néha cinikus, de mindig mókás autóreklámokat is. Ezekből szemezgetett most a brit Autocar csapata, hiszen a szigetország élen járt a szóviccekben már akkor is.

4X4=Tapadás

Meglehetősen vicces módon illusztrálta a Vauxhall vásárló közönségének, hogy mitől menő egy felsőközépkategóriás autó, amit összkerékhajtással szereltek. A reklám további romantikáját az adja, hogy éppen egy Ford Cargo teherautó próbálja megemelni a földhöz tapadt Cavaliert, ami már akkoriban is a gyártó fő riválisa volt a piacon.

5, 4, 3, 2, 1...

Valahol ennél a grafikánál járathatta csúcsra repülőgép inspirálta reklámkampányát a Saab. A svéd gyártó mindig büszke volt repülőgépes múltjára, és igyekezett erre felhívni a figyelmet. Nos, egy kilövéhez készülődő Saab 9000-es mindenképp feltűnést keltő látvány, egyben ezzel szerették volna kifejezni az új modell gyorsaságát, és luxus utazási kényelmét.

Örülök, hogy Volvoval vagyok. Örülök, hogy turbóval vagyok.

Egy Volvo két legfontosabb arcát igyekezett bemutatni ez az 1991-es autóreklám, amiben az egyik oldalon kemény havazást, míg a másik oldalon egy autópályás száguldást láthatunk. Míg előbbi esetében a svéd márka biztonságának örülhetett a tulajdonos, utóbbi esetében a 480 Turbo menetdinamikájának. Egyébként a 480-as volt a Volvo első és utolsó bukólámpása, és egyben gyerekkorom egyik kedvence. Újító hatchback formavilága, és különleges hátsó ablakfelülete később a C30-as modellen élt tovább.

A Honda új felsőkategóriás kombija. Még egy telefon is belefér.

A Honda találó reklámja alapján azt gondolhatjuk, hogy 30 évvel ezelőtt telefon alatt még a köztéri telefonfülkére gondoltak elsőként, nem a vezetékes telefonra, pláne nem a kezdetleges fázisban járó mobiltelefonokra. Egy biztos, akkoriban még nem volt mindenkinek okoseszköz a zsebében, ezért lehetett a Honda Accord kombi változatának hatalmas csomagterére úgy felhívni a figyelmet, hogy bedobtak egy köztéri telefonfülkét, amit könnyedén elnyelt. Egyébként az Egyesült Királyságban nagyon találóan Aerodeck néven futott a modell. Hogy mennyit jelent 30 év, azt jól mutatja, hogy ma már egy felsőközépkategóriás kombi és egy telefonfülke sem túl gyakori, divatos vagy kelendő tárgy.

Hogyan juttat el a Mitsubishi Galant összkerékhajtása és összkerékkormányzása A pontból B-be.

Hát a C pontot kikerülve – olvashatjuk ezen a frappáns plakáton, amin az új Galant, fejlett rendszereinek köszönhetően, elkerüli az árokba zuhanást. Talán sosem lesz már olyan menő típusjelölése egy utcai Mitsubishi modellnek, mint a 4WD4WS volt. Egy modell a Lancer Evo-k vadsága nélkül, de a versenypályákon tanultakkal felvértezve.

Ott próbáld ki a Peugeot 405-öt, ahol ezt a jelet látod.

Kevésbé visszafogott, ám de megnyerő sorral reklámozták az új Peugeot 405-öst harminc évvel ezelőtt egy két oldalas reklámban. „Egyszerűen csak úgy gondoljuk, hogy a 405-öst jobb vezetni, mint bármelyik másik autót a kategóriájában.” Naná, majd pont egy fizetett hirdetésnek hinnénk el ezeket a sorokat, ugyanakkor jól mutatja a kor értékrendszerét, hogy egy autó irányíthatósága kulcsfontosságú volt vásárláskor. Ma már eltolódtak az igények az emelt hasmagasság, és a digitális kijelzők felé, ahogy a frappáns hirdetésekből is kevesebbet mernek meglépni a gyártók. Abban viszont egyetérthetünk, hogy egy ekkora kétoldalas esszét már akkoriban sem olvastak el, és ma sem tennénk.

Csak egyetlen autó van a világon 204 lóerővel, 24 szelepes motorral, komputerizált 4-fokozató váltóval, ABS fékkel és azzal a luxussal, hogy mellé még Volvo is.

Nos, minden bizonnyal. Csak egyetlen autó létezik a földön, ami mindezen tulajdonságokkal rendelkezik. Ugyanakkor a szerénytelen sorok mögött tényleg egy rendkívül kívánatos és korszaka előtt járó modell állt a Volvo 960 személyében. 3,0 literes sorhatosa minden idők legerősebb Volvo motorja volt, miközben biztonsági arzenáljáért sorban hozta el a díjakat. Hogy mást ne soroljak, először mutatott be a 960-ban erőhatásra megfeszülő hárompontos biztonsági öv, állítható fejtámasz a középső hátsó ülésen, vagy a hátsó könyöklőből kialakítható integrált gyerekülés.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....