közlekedésbiztonság
A jelentés szerint a közutak jelentős része fizikailag lehetővé teszi a relatíve nagy sebességű közlekedést, ami viszont kockázatos a rajta közlekedő autósok többségének. Több európai országban, köztük Svédországban, Hollandiában és Franciaországban a megengedett legnagyobb sebességértékek csökkentésével a forgalom sebessége csökken, ami következésképp hozzájárul a balesetek számának és súlyosságának csökkenéséhez.
A bizottság szerint egy EU-szintű sebességszabályozási direktíva nagyon értékes lehet. Valahogy úgy, ahogy annak idején a járművezetők véralkohol-szintjének határértékeiről szóló EU-szintű „ajánlás” is ösztönözte a tagországokat a nemzeti szintű szabályozásaik szigorítására.
A szakértők szerint minden ilyen ajánlásnak világos iránymutatásokat kell tartalmaznia a biztonságos, hiteles sebességkorlátozásokról a különböző úttípusok esetében, olyan egyértelmű biztonsági kritériumok alapján, mint például a sűrűn lakott városi területeken a 30 km/órás szabályozás, vagy a külterületi utakon alkalmazott elválasztó korlátok sztenderdjei.
A bizottság emellett a járművekbe épített megoldásokkal kapcsolatos intézkedéseket is javasolt a sebesség menedzselése érdekében.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!
nyitókép: etsc.eu