MÁV-Csoport
A tájékoztatás szerint az elektromos buszokat a társaság Hunyadi úti telephelyén töltik majd. Az utasok a közlekedési vállalat honlapján elérhető menetrend szerint próbálhatják ki a járműveket.
A szóló kivitelű e-busz a Budapestről Érdre, Százhalombattára, valamint Érdről Tárnokra és Budaörsre közlekedő vonalakon, míg a csuklós változat a Budapestről Érdre és Pusztazámorra közlekedő vonalakon vehető igénybe a tesztidőszakban.
A közleményben felidézték, hogy a 100 százalékban elektromos meghajtású szóló busz 2024 júniusában Győr városi közlekedésében mutatkozott be, ahol a MÁV-csoport két héten keresztül tesztelte a járművet.
A közel 2 ezer kilométeres tesztfutás során az utasoktól, és az autóbusz-vezetőktől pozitív visszajelzéseket kaptak. A csuklós változatot - amely a valaha készült első magyar csuklós e-busz - a gyártó szintén a MÁV-csoporttal közösen a fővárosban, a népligeti autóbusz-állomáson mutatta be 2024. december 18-án.
A Credobus Electronell teljes egészében hazai fejlesztésű, elektromos buszcsalád, amely a vezető magyar buszgyártó, a Kravtex-Kühne Csoport terméke. A 12 méteres szóló és 18 méteres csuklós kivitelben készülő buszok akadálymentesek, városi és elővárosi közlekedésre egyaránt alkalmasak.
Fotók forrása: magyarbusz.info
A járművek Mosonmagyaróváron és Győrben készülnek, a gyártás mellett a kiemelt rendszerintegrációs- és szoftverfejlesztési feladatok is Magyarországon valósultak meg. A buszok gyártása közvetlenül mintegy 500 magyar munkahely megőrzéséhez járul hozzá, és további mintegy 100 hazai termelő vállalatnak ad munkát - jelezték a közleményben.
A környezet védelme szempontjából alapvető fontosságú a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése, ezért a MÁV-csoport folyamatosan végez utasforgalmi próbákat különböző típusú, alternatív meghajtású autóbuszokkal, a tapasztalatokat pedig aktívan hasznosítja zöld flottája fejlesztése során - írta közleményben a társaság.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!