kémfotó
Az autógyártásban is szárnyakat bontogató technológiai óriás REEV-jét (range extended electric vehicle) egy kínai autóbloggernek sikerült lencsevégre kapnia. A fotók hitelesek, valóban a Xiaomi SUV-ját örökítették meg, ugyanis a vállalat logóját kilátszik az álca alól.
Az is kiderült, hogy a modell Kunlun névre hallgat, Ázsia egyik leghosszabb, nyugat-kínai hegységének nevét viseli. A névazonosság találó, ugyanis az autó robusztus. A kínai szaksajtó tudomása szerint jövőre fogják bemutatni.
A kémfotókból ítélve az autó küllemében kockás-dobozos elrendezésű, és semmi se emlékeztet az első Xiaomi modellre, az SU7-re. Stilisztikai rokonság nyomokban sem fedezhető fel. Lerí róla viszont, hogy a tervezőket inkább a családközpontúság vezérelte, semmint a stílus iránti hűség.
Tavaly kiszivárgott a projektben résztvevő Boschtól a Xiaomi technológiai menetrendje, amelyből kiderültek a Xiaomi tervei, jelesül, hogy két autót akarnak az idén piacra dobni: az SU7 Ultrát – ez már megtörtént - és a vállalat első SUV-ját. Utána érkezik a REEV rendszerű SUV. Mindkét SUV hátsőkerékhajtású lesz, és a Bosch újgenerációs IPB 2.0 inteligens fékrendszerrel lesz ellátva.
A Xiaomi első, ugyancsak elektromos modelljét, a SU7-et tavaly márciusban kezdték forgalmazni, de csak Kínában, és 24 óra alatt lekötötték az egész éves gyártási kvótát. Az idén február végén piacra dobott SU7 Ultra 1548 lóerős elektromos szupeautóra másfél óra alatt tízezer rendelést adtak le, ugyancsak lekötve az éves kvótát. A telefongyártó harmadik autóját, a Yu7 crossovert épp a minap mutatta be fotókon az autó forgalmazási engedélyét adó ipari és információtechnológiai minisztérium. A crossover stílusában teljesen olyan, mint az „elsőszülött” szedán, csak némileg testesebb.