Toyota

Üzemanyagcellás teherautó fejlesztésén dolgozik a Toyota

2016.11.24.

A világ legnagyobb autógyártója, a hybrid és plug-in hybrid technológiák kifejlesztésével közel húsz éve autóipari forradalmat elindító Toyota volt az első autógyártó, amely nyíltan letette a voksát a melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás autók hosszútávú elterjesztése mellett. A világ leginnovatívabb autógyártójaként is emlegetett Toyota a Mirai után most a technológia újabb felhasználási lehetőségeit vizsgálja, ezúttal a kamionok esetében, ami túlzás nélkül forradalmasíthatja a közúti áruszállítást.

A Toyota hosszú ideje vallja, hogy a hidrogén üzemanyag-cellás technológia a járműfajták széles választéka számára kínálhat megoldást a nulla károsanyag-kibocsátáshoz. E technológia méretezhetősége azt is lehetővé teszi, hogy az autógyár egy kaliforniai megvalósíthatósági tanulmány segítségével megvizsgálja, hogyan alkalmazható ez a hajtásmód a nyerges vontatók, vagyis a kamionok esetében. A világ különböző tájain élő vásárlók számára továbbra is a Toyota Mirai kínál emissziómentes autózást – a jövő nulla károsanyag-kibocsátású közúti szállításában pedig egy üzemanyagcellás nyerges vontató jelenthet megoldást. A tanulmány további részleteiről, illetve a hidrogén-alapú társadalom fejlődéséről ígérete szerint a következő hónapokban szolgál majd további részletekkel a Toyota.

A társadalom legfontosabb mobilitási problémáinak megoldására egyébiránt a Toyota világszerte számos közösségi, polgári, tudományos és kormányzati szervezettel működik együtt. A vállalat megosztja erőforrásait és kiterjedt ismereteit, hogy non-profit szervezeteket támogasson, így azok még több embernek nyújthatnak segítséget abban, hogy még több helyre eljussanak.

Ez a kezdeményezés elképesztő lehetőségeket rejt magában, és túlzás nélkül forradalmasíthatja a közúti áruszállítást. A drasztikus károsanyag kibocsátás és üzemanyag-felhasználás csökkentés révén hihetetlen mértékű környezeti lábnyom csökkentést tenne lehetővé, ha a melléktermékként csupán tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás nyerges vontatók és kamionok világszerte leválthatnák jelenleg használt társaikat. Éppen ezért rendkívüli izgalommal várjuk a tanulmány első eredményeit.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák hazai kommunikációjáért felelős vezetője.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....
2024.04.26
A #5-ös nevű elektromos SUV-modellt az európai piacra szánják. ..