toyota cégcsoport

A Toyota megépíti a maga mini Nürburgringjét Japánban

2019.06.01.

A Toyota bejelentette, hogy 2023-ra egy mini Nürburgringet épít Japánban. A Toyota Technical Center Shimoyama létrehozásával a japán cég további jelentős lökést akar adni kutatási és fejlesztési tevékenységének – írja az autocosmos.com spanyol nyelvű amerikai autós szakportál.

Figyelembe véve a kanyarok mennyiségét és nehézségét, az emelkedők és lejtők számát, a szintkülönbségeket, valamint a pálya hosszát, a németországi Nürburgban található Nürburgring-Nordschleife nemcsak egy versenypálya, hanem igazi teszt és referencia az autógyártók számára az új fejlesztések alatt és után.

A nagy márkák évek óta arra használják a legendás versenypályát, hogy itt tökéletesítsék tesztüzemmódban új modelljeiket, mielőtt piacra dobnák őket. A mérnökök gyakran heteket töltenek a járművek finomhangolásával, illetve olyan beállításokkal, amelyekkel a leggyorsabb köröket tudják elérni. Ám a bérleti díj, a fuvarozási költségek, valamint a teamek ellátása és elszállásolása csillagászati összegekbe kerül. A Toyotának ezért az a korszakalkotó ötlete támadt, hogy megépít egy ugyanilyen nehézségű pályát Japánban. A terv olyan előrehaladott állapotban van, hogy a napokban be is fejeződtek az Aicsi prefektúra területén található Toyota és Okazaki város között fekvő Toyota Technical Center Shimoyama kutatási-fejlesztési részleg előkészítő munkálatai.

Habár nem lesz ugyanolyan hosszú, mint a 24 kilométeres Nürburgring, a maga nemében mégis egyedülálló konstrukció készül. A hegyvidéken található létesítmény teljes területe 650 hektár. Az 5,3 kilométer hosszú pályába bezsúfolják mindazt amitől Nürburgring kiérdemelte a Zöld pokol nevet: szintkülönbségek, változó nehéségű kanyarok, és más kihívások minden méteren.

Külön érdemes kiemelni a Toyota Technical Center Shimoyamához tartozó építmányek a teljes földterületnek alig 30 százalékán helyezkedik el. A maradék 70 százalékot az őrnövényzet és a telepített zöld területek foglalják el. A várhatóan 2023-ra elkészülő fejlesztőközpontban a tervek szerint 3300 embert foglalkoztatnak majd. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.10
Az 1983-ban bemutatott Peugeot 205 igazi telitalálat volt: szerették a vásárlók, megbízható volt,....
2024.05.10
Tarts velünk és alakítsd a jövőd! Ezzel a mottóval indul idén szeptemberben immár nyolcadik....
2024.05.10
A kecskeméti rendőrök vádemelést javasolnak egy helyi lakos ellen, aki illegális módját választotta....
2024.05.10
- A Jaguar kulcsszerepet szán a budapesti fejlesztőközpontjának a következő évek globális....
2024.05.10
- A Mol-csoport 257,7 milliárd forint (718 millió dollár) tisztított kamat-, adófizetés és....
2024.05.10
A leggyakoribb hibák, amiket kerüljön el.   ..
2024.05.10
Kis híján árokba borult, de megmentette a helyzetet a ponyvás kisteher sofőrje - az eset tegnap dél....
2024.05.09
A HangZóna mai vendége Bognár Tamás a Porsche Hungaria kommunikációs vezetője. ..
2024.05.09
Az MTI helyszínről származó információja szerint az egyik oldalon elütöttek egy embert, aki....
2024.05.09
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....