toyota cégcsoport
Figyelembe véve a kanyarok mennyiségét és nehézségét, az emelkedők és lejtők számát, a szintkülönbségeket, valamint a pálya hosszát, a németországi Nürburgban található Nürburgring-Nordschleife nemcsak egy versenypálya, hanem igazi teszt és referencia az autógyártók számára az új fejlesztések alatt és után.
A nagy márkák évek óta arra használják a legendás versenypályát, hogy itt tökéletesítsék tesztüzemmódban új modelljeiket, mielőtt piacra dobnák őket. A mérnökök gyakran heteket töltenek a járművek finomhangolásával, illetve olyan beállításokkal, amelyekkel a leggyorsabb köröket tudják elérni. Ám a bérleti díj, a fuvarozási költségek, valamint a teamek ellátása és elszállásolása csillagászati összegekbe kerül. A Toyotának ezért az a korszakalkotó ötlete támadt, hogy megépít egy ugyanilyen nehézségű pályát Japánban. A terv olyan előrehaladott állapotban van, hogy a napokban be is fejeződtek az Aicsi prefektúra területén található Toyota és Okazaki város között fekvő Toyota Technical Center Shimoyama kutatási-fejlesztési részleg előkészítő munkálatai.
Habár nem lesz ugyanolyan hosszú, mint a 24 kilométeres Nürburgring, a maga nemében mégis egyedülálló konstrukció készül. A hegyvidéken található létesítmény teljes területe 650 hektár. Az 5,3 kilométer hosszú pályába bezsúfolják mindazt amitől Nürburgring kiérdemelte a Zöld pokol nevet: szintkülönbségek, változó nehéségű kanyarok, és más kihívások minden méteren.
Külön érdemes kiemelni a Toyota Technical Center Shimoyamához tartozó építmányek a teljes földterületnek alig 30 százalékán helyezkedik el. A maradék 70 százalékot az őrnövényzet és a telepített zöld területek foglalják el. A várhatóan 2023-ra elkészülő fejlesztőközpontban a tervek szerint 3300 embert foglalkoztatnak majd.