Értékelés
Hárommillió fogyasztótól kapott személyes megítélés, pénzügyi jelentések és egyéb gazdasági mutatók – ebből a sokszínű forrásból táplálkozik évről évre a BrandZ kutatás, amely 14 iparágat felölelve a világ száz legértékesebb fogyasztói és B2B márkáját állítja sorba. Az észak-amerikai Kantar Millward Brown piackutató szervezet mértékadó felmérésén mindössze hat autógyár került be a legjobb száz közé – és mint az elmúlt tizenkét évből tíz alkalommal, idén is a Toyota bizonyult az iparág legértékesebb szereplőjének.
Miközben a Toyota magabiztosan őrzi vezető helyét, ádáz küzdelem zajlik nem csak az ezüstéremért, hanem a mezőny alsó felében is: a modern technológiák, az autonóm mobilitás és a konnektivitás ügyfelekre gyakorolt, erőteljes vonzó hatása itt is érvényesül, az új generációs ipari szereplők gőzerővel törnek előre, maguk mögött hagyva a hagyományosabb értékeket valló márkákat.
Részben ezt a trendet lovagolta meg a Toyota is, hiszen a vállalat kiemelt jelentőségű feladatként kezeli az innovatív technológiák fejlesztését: a következő 12 hónap leforgása alatt több mint 1 billió japán jent (2,5 billió Ft) fordítanak ezek kutatására és kidolgozására. Éppen ez az elképesztő méretű invesztíció eredményezte a márka pénzben kifejezhető értékének csökkenését: a Toyota pillanatnyilag 28,7 milliárd dollárt ér, 3 százalékkal kevesebbet, mint 2016-ban.
A Top 100-as listán egyébként a Toyota idén a 30. helyen végzett, ahogy két évvel ezelőtt is. Rajta kívül mindössze öt autógyártó került fel a listára; a legjobb tíz autógyártót és eredményeiket táblázatunk tartalmazza.
|
Márka |
Érték |
Helyezés a Top 100 listán |
Érték változás (2016-2017) |
1. |
Toyota |
$28,7 |
(30) |
-3 |
2. |
BMW |
$24,6 |
(35) |
-8 |
3. |
Mercedes-Benz |
$23,5 |
(40) |
+4 |
4. |
Ford |
$13,1 |
(83) |
0 |
5. |
Honda |
$12,2 |
(91) |
-8 |
6. |
Nissan |
$11,3 |
(100) |
-1 |
7. |
Audi |
$9,4 |
(*) |
-1 |
8. |
Tesla |
$5,9 |
(*) |
+32 |
9. |
Land Rover |
$5,5 |
(*) |
+17 |
10. |
Porsche |
$5,1 |
(*) |
+16 |
(*) Nem szerepelt a Top 100 listán
Forrás: Kantar Millward Brown