piac
A személyautó márkák versenyében már a Suzuki vezet (2637 személyautó, 96,64 százalékos kiugrás 2023-hoz képest), a japán márka piaci részesedése 14,05 százalék, mögötte a Toyota a második (2410 személyautó, 16,06 százalékos csökkenés), harmadik a Skoda (2023 autó, 82,42 százalékos megugrás), negyedik a Volkswagen (1171 személyautó, 21,93 százalékos mínusz). Ötödik a Kia (1026 autó, 20,96 százalék visszaesés), hatodik meglepetésre egy prémium márka, a BMW (940 autó, 1,95 százalékos növekedés).
Jól kezdte az évet a magyar piacon a Nissan (693 jármű, 368,24 százalékos elrugaszkodás), jól megy a Peugeot-nak (471 autó, 50 százalékos plusz), a Teslának (402 autó, 99,01 százalékos növekedés, a Lexusnak (274 autó, 67,07 százalékos nekilódulás), az MG-nek (263 autó, 34,18 százalékos javulás), menetel a Cupra (130 autó, 145,28 százalék többlet), felébredt sokéves álmából a Mitsubishi (79 autó, 163,33 százalékos emelkedés) és a Subaru (21 autó, 31,25 százalék növekedés).
Rosszul kezdte az évet a Dacia (594 jármű, -47,11 százalék), lejtmenetben a Ssangyong (277 autó, -35,43 százalék), a Fiat (331 jármű, -62,17 százalék) és a Porsche sem remekelt (51 autó, -53,21 százalék).
A magyar személyautó-piacon az év első két hónapjában a B SUV kategória volt a legnépszerűbb (25,97 százalék részesedéssel, bestseller modell a Suzuki Vitara 1228 autóval), a C osztályú SUV-ok a második helyet foglalják el (21,66 százalék részesedéssel) (bestseller a Nissan Qashqai 480 autóval), ezután jönnek az alsó-középkategóriás modellek (19,33 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Skoda Octavia modell (1297 autó). A legnépszerűbb egyterű a Volkswagen Touran (55 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Volkswagen Arteon (197 autó), a kisautók között az Opel Corsa vezet (170 autó), a minik között a Fiat 500 (211 autó) az első, a nagyautók között vezet a Toyota Camry (76 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában a Toyota GR 86 (17 autó), a luxusautók között nagyon belekezdett a BMW 7/M (36 autó), a B kategóriás egyterűk között a Toyota Proace City Verso (59 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között a Tesla Model Y (286 autó), az E kategóriás szabadidő-autók pedig a BMW X5/M (122 autó), az F kategóriában pedig a BMW X7/M (62 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Renault Master (246 jármű) és a Ford Transit Custom (344 jármű), a kishaszonjárművek között a Toyota Proace City (86 jármű), a legmenőbb pickup az Év Magyar Autója 2024 versenyben nevezett Toyota Hilux 635 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (82 jármű).
Januárban és februárban is sok különlegesség kapott magyar rendszámot: egy Aston Martin DBS, egy Aston Martin Vantage, egy Ferrari 812 Competizione, egy Audi R8 Spyder, egy Ferrari 296 GTS, egy Ferrari SF90, egy Audi e-tron GT, egy Audi RS7 Sportback, egy Volkswagen California, egy Lexus LC 500, egy Bentley Flying Spur, két Bentley Continental, két Aston Martin DBX, két Mercedes-Benz S-osztály Maybach, két Ferrari Purosangue, két Ineos Grenadier, három Lamborghini Urus, három Tesla Model X, három Aston Martin DB12, öt Lexus LM, öt Mercedes-Benz GLS Maybach, öt Audi RS6 Avant, 12 Porsche 911.
A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (92,13 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 966-ot, 6,98 százalékos növekedés). Esett a buszértékesítés, 51 ilyen járművet – ebből egy sem hazai gyártmány - vettek januárban Magyarországon (38,55 százalékos gyengülés).
Top 50 új autó Magyarországon 2024-ben (személyautó és kishaszonjármű, I-II. hónap)
(forrás: Datahouse)