WRC
Tänak már pénteken rájött, hogy nincs meg a nyers tempója ahhoz, hogy a leggyorsabb legyen a Török-ralin, ezért inkább egy visszafogott tempót vett fel, és arra koncentrált, hogy óvja az autóját, és ne hibázzon. A megfontolt taktika bevált, sorra estek ki előle az ellenfelek, ő meg szombaton a megfogyatkozott mezőny élén találta magát, pedig a verseny elején csak a kilencedikek volt. Vasárnap a verseny végén 22,3 másodperc volt Tänak előnye a csapattársa, Jari-Matti Latvala előtt, aki vasárnap betartotta a csapat kérését, és már nem támadta az észtet.
„Olyan nehéz volt!. Pénteken úgy voltunk vele, hogy ha az ötödik hely környékén végzünk, már azzal is elégedettek leszünk. Már a verseny elején nyilvánvaló volt, hogy nem a leggyorsabb, hanem a legokosabb fog nyerni. Mi voltunk a legkonzisztensebbek, az egész versenyt egyetlen megállás nélkül teljesítettük, így most a bajnokság érdekesen fest. Nyilvánvaló, hogy ez egy remek csapatmunka volt, ők egy igazán erős autót építettek.”
Sébastien Ogier 2016-os rendkívüli sorozata óta Tänak az első versenyző, aki zsinórban három versenyt tudott nyerni a világbajnokságon, így a hátránya 13 pontra csökkent Thierry Neuville mögött. A Hyundai belga versenyzője szombaton esett ki a tönkrement futómű miatt, vasárnap időbüntetéssel visszaállt, és megnyerte a bónusz pontokért zajló Power Stage-et, amivel öt pontot zsebelhetett be.
Ogier szintén kiesett szombaton, és visszaállt vasárnap. Csapattársa, Elfyn Evans szándékosan szerzett időbüntetést, hogy a francia egy pontot azért kapjon a tizedik helyével, ezen kívül a második lett a Power Stage-en, amivel még négy pontot szerzett. Az ötszörös világbajnok hátránya így 10 pont Tänak mögött.
Jari-Matti Latvala (Toyota) idén a legjobb eredményét érte el az összetett második hellyel, akárcsak a harmadik helyen végző Hayden Paddon (Hyundai), akinek már nagyon nagy szüksége volt egy jó eredményre.
Teemu Suninen lett a legjobb fordos a negyedik hellyel, igaz, több mint négy perccel volt lemaradva a győztestől. Ötödik lett a versenyben többször is vezető Andreas Mikkelsen, akinek az pecsételte meg a sorsát, amikor szombaton eltört a jobb első féltengely a Hyundai i20 WRC-ben, és kénytelen volt csak hátsókerék-hajtással menni több gyorsaságit.
Végeredmény, Török-rali:
1 Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) 3h59m24.5s
2 Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +22.3s
3 Hayden Paddon/Seb Marshall (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m46.3s
4 Teemu Suninen/Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC) +4m10.9s
5 Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger (Hyundai i20 Coupe WRC) +7m11.7s
6 Henning Solberg/Ilka Minor (Skoda Fabia R5) +13m40.6s
7 Jan Kopecky/Pavel Dresler (Skoda Fabia R5) +18m25.2s
8 Simone Tempestini/Sergiu Itu (Citroen C3 R5) +19m37.1s
9 Chris Ingram/Ross Whittock (Skoda Fabia R5) +20m21.3s
10 Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) +20m51.2s