WRC

Tänak megőrizte a vezetést az Arctic-ralin, Ogier nagyot hibázott

2021.02.28.

A 2019-es világbajnok megnyugtató előnnyel várhatja a havas verseny záró napját, Sébastien Ogier viszont rengeteg időt vesztett, és már pontszerzésre sincs sok esélye.

Ott Tänak szombaton a hat szakaszból hármat nyert meg, így két nap után már öt szakaszgyőzelem kötődik a nevéhez. 24,1 másodperc az előnye a második helyezett Kalle Rovanperä előtt, ami valószínűleg már elég lesz a győzelemhez, mivel vasárnap csak két gyorsasági vár a mezőnyre. Tänak már a szombati első két szakasz megnyerésével is jelezte, hogy nem áll szándékában átadni a vezetést másnak, pedig a toyotás Rovanperä és csapattársa, Thierry Neuville nagyon komoly tempót diktált mögötte. Csak egyszer volt egy kisebb problémája az észt sztárnak, amikor megcsípett egy hófalat a Hyundai i20 WRC-vel, és pár másodpercig nem látott semmit a szélvédőt beborító hótól.

„Mindent egybevetve minden a tervek szerint alakult ma. Jó reggelünk volt, de a pályák nagy kihívást jelentettek, nagyon gyorsak voltak, és az itiner sem volt mindig 100 százalékos. Délután minden pótkereket magunkkal vittük, és használtuk is őket, fontos volt, hogy hiba nélkül végigmenjünk a pályákon. Délelőtt még keményen nyomtuk a gázt, délután csak az előny megtartására törekedtünk. Az utolsó szakasz a sötétben nagyon nehéz volt az elhasznált gumikkal, de baj nélkül lehoztuk azt is” – nyilatkozta Tänak.

 

Rovanperä annak ellenére őrzi a második helyet, hogy nem volt teljesen elégedett a Toyota Yaris WRC balanszával. Egyszer megcsípett egy hófalat, de az utolsó előtti szakaszt megnyerte, az utolsón viszont sok időt vesztett Neuville-lel szemben. A belga ugyanis elképesztő tempót diktált a sötétben a nap végén, több mint 12 másodpercet adott a mezőnynek a remek gumistratégiának is köszönhetően. A nap folyamán azzal viszont küszködött, hogy nem hallotta eléggé új navigátorának, Martijn Wydaeghének a hangját a Hyundai motorjától.

A harmadik gyári Hyundai-jal Craig Breen kevésbé tudott vigyázni a szöges Pirelli gumikra, ezért a nap folyamán fokozatosan visszaesett a rangsorban, és végül 30 másodperccel szorult Neuville mögé. Az első versenyző, aki Tänakon kívül gyorsaságit tudott nyerni az Arctic-ralin, az Elfyn Evans volt, az ötödik szakaszt húzta be a Toyotával. De ezt a remek tempót nem tudta állandósítani, küszködött a kopott gumikkal, és saját bevallása szerint néha túl óvatosan is vezetett, ezért a szombati napot 10 másodperccel Breen mögött zárta az ötödik helyen.

A verseny szenzációját Oliver Solberg jelenti, a 19 éves norvég ugyanis élete első versenyét teljesíti csúcskategóriás WRC autóval, ennek ellenére magabiztosan őrzi a hatodik helyet a privát Hyundai-jal. Kalandjai neki is voltak, egyszer 8 másodpercet vesztett azzal, hogy belefúródott egy hófalba, az utolsó szakaszon meg elvesztette a szemüvegét, és anélkül kellett vezetnie a sötétben!

Kacuta Takamoto a hetedik 7,6 másodperccel Solberg mögött, mögötte a két fordos, Teemu Suninen és Gus Greensmith található az eredménylistán. A legjobb 10-be még Esapekka Lappi fért be, aki erre a versenyre a WRC2 kategóriában egy Volkswagen Polo GTI R5-össel nevezett.

A nap vesztesei közé tartozik az olasz Lorenzo Bertelli, aki egy hófalban végezte az első gyorsaságin a Ford Fiesta WRC-vel, és hasonlóan járt a nyolcszoros világbajnok Sébastien Ogier is, annyi különbséggel, hogy ő még pechesebb volt, ugyanis az utolsó szakasz célja előtt 200 méterrel ragadt be a hóba. Bár a Toyota végül ki tudott szabadulni a fogságból, de közel 20 percet vesztett Ogier, így már csak a Power Stage-en van esélye pontokat szerezni.

Vasárnap két gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, a 22,47 km-es Aittajärvi szakaszt fogják kétszer teljesíteni, a második lesz a bónusz pontokért zajló Power Stage.

Eredmények:

1. Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) 1h43m32.1s

2. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) +24.1s

3. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Coupe WRC) +25.9s

4. Craig Breen/Paul Nagle (Hyundai i20 Coupe WRC) +53.4s

5. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) +1m03.5s

6. Oliver Solberg/Seb Marshall (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m26.8s

7. Takamoto Katsuta/Dan Barritt (Toyota Yaris WRC) +1m34.4s

8. Teemu Suninen/Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta WRC) +1m49.3s

9. Gus Greensmith/Elliott Edmondson (Ford Fiesta WRC) +3m01.8s

10. Esapekka Lappi/Janne Ferm (Volkswagen Polo GTI R5) +4m48.8s

22. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +11m04.5s

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....