Az újdonsült rali-világbajnok Thierry Neuville idén felteteti az 1-es rajtszámot az autójára, ellentétben az előző két év világbajnokával, Kalle Rovanperäval. Persze ennél fontosabb változások is lesznek az idei szezonban. Előzetes a hétvégi Monte Carlo-rali előtt.
Számtalan második hely után a Hyundai örökös pilótája, Thierry Neuville végre megszerezte első rali-világbajnoki címét a Japán-ralin. A Toyota pedig egy drámai eseményekkel teli, izgalmas utolsó nap után lett a gyártók bajnoka, mindössze három pont különbséggel.
Ott Tänak szombaton tovább növelte vezető helyét a Japán-ralin, de minden szem a csapattársára, Thierry Neuville-re szegeződött, aki a mezőny végéről rohamozott, hogy megszerezze a 2024-es világbajnoki címet.
A szezonzáró Japán-ralin a belga motorproblémákkal küzd, míg bajnoki riválisa, Ott Tänak magabiztosan vezet a Toyoták előtt.
A költségcsökkentés érdekében a jövő évtől már nem használhatják a Rally1-es autók plug-in hibrid rendszert. Az elektromos meghajtás kivonása összhangban van a 2027-re meghatározott munkairányvonallal, amelynek alapelveire december 11-én tesznek javaslatot a Motorsport Világtanács következő...
Ott Tänak drámai győzelmet aratott a Közép-Európa-ralin, de a gyártók között a Toyota mégis csökkentette hátrányát a Hyundai-jal szemben.
A nyolcszoros világbajnok 7,9 másodperccel előzte meg a Hyundai versenyzőjét, Ott Tänakot.
Sébastien Ogier közel áll ahhoz, hogy megdöntse Markku Alén portugáliai győzelmi rekordját, feltéve, hogy a vasárnapi zárónapon is meg tudja tartani előnyét a Hyundai versenyzőjével, Ott Tänakkal szemben.
A Hyundai beugró pilótája hat és fél évvel az első győzelme után most Svédországban tudott újra nyerni, a legtöbb pontot azonban Elfyn Evans vihette haza a hétvégéről.
Az extrém hóesés miatt komoly meglepetések születtek: kiesett a két legnagyobb esélyes, és még WRC2-es autóval is lehetett gyorsaságit nyerni.