BYD
Az új platform 5C feletti ultragyors töltést kínál, vagyis az autót az akkumulátor kapacitásánál akár ötször nagyobb teljesítménnyel lehet majd tölteni. A kínai szaksajtó szerint az új platformot már az idén márciustól beépítik a „frissített” csúcskategóriás modellekbe.
A gyakorlatban ezt azt jelenti, hogy csúcskategóriás autóit is öt perc alatt annyira fel lehet tölteni, hogy kb. 300 kilométert lehessen velük megtenni. (A 800 V-os platformokhoz képest minden további 100 V feszültség 25 kW-tal növeli a felvehető töltési teljesítményt azonos áramerősség mellett)
Az új rendszer hallatlan előnye nemcsak a gyorstöltés, amely leginkább a nagy kapacitású akkumulátoroknál mutatkozik meg. A nagyfeszültségű platformok révén csökken az akkumulátorok terhelése - jobban tolerálják a gyorstöltést -, ezáltal kevesebb hőt termelnek, ami növeli az akkumulátorok élettartamát. Az elektromos motorok tekintetében pedig ott jelentkezik az előny, hogy nagyobb sebességet tudnak elérni, az autók jobban gyorsulnak ugyanakkora méretű akksival.
A 1000 V-os töltőplatformot legelőször a BYD csúcskategóriás - például a Dynasty szériába tartozó - autói kapják meg, köztük is feltehetően a több mint ezer lóerős "zászlóshajók" a Han L és Tang L modellek, amelyeket januárban mutattak be, és már februárban piacra is kerülnek.
Ezzel párhuzanosan megkezdődött az ultragyors töltőhálőzat rohamléptékű kiépítése Kínában. Az első szupertöltőkről már meg is jelelentek az első kémfotók a helyi médiában.
Tavaly novemberben felröppentek olyan hírek is, hogy a BYD nem elégszik meg az 1000V-s töltésvelvevő rendszerrel, és már 1500V-oson gondolkodik, amely 400 amperes áramerőt – vagyis 600 kW-ot – is tolerál, és az építőipari nehézgépek számára készülne. Mai állás szerint ezek lesznek a világ leggyorsabb akkumulátorai, és állítólag lithium-vasfoszfát vegyi technológiára épülnek.
A BYD autói eddig nem a gyorstöltési képességeikről voltak híresek, és különösen Európában sok felhasználó panaszkodott az Atto 3 vagy a Dolphin modellek töltési lassúságára. A BYD – amely az év első két hónapja éves viszonylatban 90 százalékal növelte globális eladásait - szemlátomást ezen szeretne változtatni, legelőször csúcsmodelljei esetében. Ilyen téren van kivel versenyeznie már belföldön is, mert 900V platformra épült például a Xiaomi SU7 vagy a Nio ET9 modell.