BYD

A BYD elindítja az ultragyors 1000V-s platformját

2025.03.12.

A BYD már március közepétől beépíti az autóiba az ultragyors töltésű, nagyfeszültségú 1000V platformját.

Az új platform 5C feletti ultragyors töltést kínál, vagyis az autót az akkumulátor kapacitásánál akár ötször nagyobb teljesítménnyel lehet majd tölteni. A kínai szaksajtó szerint az új platformot már az idén márciustól beépítik a „frissített” csúcskategóriás modellekbe.

A gyakorlatban ezt azt jelenti, hogy csúcskategóriás autóit is öt perc alatt annyira fel lehet tölteni, hogy kb. 300 kilométert lehessen velük megtenni. (A 800 V-os platformokhoz képest minden további 100 V feszültség 25 kW-tal növeli a felvehető töltési teljesítményt azonos áramerősség mellett)

Az új rendszer hallatlan előnye nemcsak a gyorstöltés, amely leginkább a nagy kapacitású akkumulátoroknál mutatkozik meg. A nagyfeszültségű platformok révén csökken az akkumulátorok terhelése - jobban tolerálják a gyorstöltést -, ezáltal kevesebb hőt termelnek, ami növeli az akkumulátorok élettartamát. Az elektromos motorok tekintetében pedig ott jelentkezik az előny, hogy nagyobb sebességet tudnak elérni, az autók jobban gyorsulnak ugyanakkora méretű akksival.

A 1000 V-os töltőplatformot legelőször a BYD csúcskategóriás - például a Dynasty szériába tartozó - autói kapják meg, köztük is feltehetően a több mint ezer lóerős "zászlóshajók" a Han L és Tang L modellek, amelyeket januárban mutattak be, és már februárban piacra is kerülnek.

Ezzel párhuzanosan megkezdődött az ultragyors töltőhálőzat rohamléptékű kiépítése Kínában. Az első szupertöltőkről már meg is jelelentek az első kémfotók a helyi médiában.

Tavaly novemberben felröppentek olyan hírek is, hogy a BYD nem elégszik meg az 1000V-s töltésvelvevő rendszerrel, és már 1500V-oson gondolkodik, amely 400 amperes áramerőt – vagyis 600 kW-ot – is tolerál, és az építőipari nehézgépek számára készülne. Mai állás szerint ezek lesznek a világ leggyorsabb akkumulátorai, és állítólag lithium-vasfoszfát vegyi technológiára épülnek.

A BYD autói eddig nem a gyorstöltési képességeikről voltak híresek, és különösen Európában sok felhasználó panaszkodott az Atto 3 vagy a Dolphin modellek töltési lassúságára. A BYD – amely az év első két hónapja éves viszonylatban 90 százalékal növelte globális eladásait - szemlátomást ezen szeretne változtatni, legelőször csúcsmodelljei esetében. Ilyen téren van kivel versenyeznie már belföldön is, mert 900V platformra épült például a Xiaomi SU7 vagy a Nio ET9 modell.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.12
Ünnepel a legendás 130 RS kupé, ami meghatározta a korszakot. ..
2025.03.12
Két ellenőrzésen 23 ittas sofőrt fogtak el a rendőrök Budapesten és az agglomerációban - tudatta a....
2025.03.12
A BYD már március közepétől beépíti az autóiba az ultragyors töltésű, nagyfeszültségú 1000V....
2025.03.12
Meghaladta a 25 milliárd forintot a beérkezett igénylések összege a hazai cégek flottáinak....
2025.03.12
Rawlinson tanácsadói szerepre vált vezérigazgatóról, helyét Marc Winterhoff veszi át ideiglenesen. ..
2025.03.12
A Peugeot 205 GTI hiánya azóta fáj sok autórajongónak, amióta nagyjából három évtizede beszüntették....
2025.03.12
Az Építési és Közlekedési Minisztérium és a MÁV-csoport úgy döntött, hogy új kiírás keretében....
2025.03.12
Az előrejelzések szerint kellemes időjárás fogadja a Forma–1 mezőnyét a szezonnyitó helyszínén, az....
2025.03.12
A visszahívás 137.256 Kia járművet érint, melyeknek dugattyúgyűrűi meghibásodhatnak és ez akár....
2025.03.12
A szériaérett, több mint 4,5 méter hosszú C-HR+-t már idén, a negyedik negyedévtől meg lehet majd....