autósport

Szalay rajtol Abu-Dhabiban

2015.03.12.

Gigantikus homokdűnék, keleti kényelem a táborban, kőkemény verseny. Röviden így lehetne jellemezni az Abu-Dhabi Desert Challenge-et, amely a tereprali világkupa-sorozat idei második viadala, s amelyen az idén Szalay Balázs is rajthoz áll.

Az Opel Dakar Team pilótája pontosan tudja, milyen kihívások várnak rá, hiszen korábban kétszer is indult ezen a sivatagi viadalon, s most újra rajtra kész – az Opel Mokka már egy hatalmas komp gyomrában hajózik Abu-Dhabi irányába, a pilóta pedig itthon készül.

„A Mokka elejét teljesen leamortizáltuk az Africa Race-en, úgyhogy újjá kellett építeni. És ha már belefogtunk, át is alakítottuk egy kicsit – az újratervezés után nyerte el végleges formáját a versenygép. Ami az abu-dhabi versenyt illeti, kétszer indultam rajta, és ami először eszembe jut, hogy a versenyt szervező sejk olyan fogadtatásban részesített minket, amilyet sehol máshol nem tapasztaltunk: a születésnapjára ötszáz szeletes tortát hoztak a mezőnynek, és ott állítottak fel először felfújható medencét a tábor kellős közepén” – mondta Szalay Balázs, aki ezúttal kifejezetten örül neki, hogy a március 27. és április 2. között zajló viadal hurokszakaszokból áll – vagyis egy tábor lesz, onnan rajtol el és oda érkezik vissza minden nap a mezőny, miközben minden nap más szegletét járja be a sivatagnak.

„Azért jó, hogy csak egy tábor lesz, mert erre a versenyre nem tudtunk szervizkamiont küldeni, így egy kisbuszból szervizel a csapat, amivel viszont nem lehetne bemenni a dűnék közé – szerencsére nem is kell. Legutóbb, amikor Abu-Dhabiban versenyeztünk, egy gigantikus dűne aljában jelölték ki a tábort. De az a dűne akkora volt, hogy amikor egy motoros felment a tetejére, apró pontocskának tűnt csupán lentről. Más kérdés, hogy nem sokan tudtak felmenni, mert speciális technika kellett hozzá. A Dakar-győztes motorosok megpróbálták, de a felénél visszafordultak, aztán amikor jött egy helyi srác, papucsban, valami rozzant verdával, és gond nélkül felnyargalt a csúcsra, a gyári versenyzők többé nem próbálkoztak. De itt éltem át először azt az érzést is egy dűnéről lefelé jövet, hogy féltem, átbillenünk az autó orrán, annyira meredek volt a lejtő” – elevenítette fel az emlékeit az Opel Dakar Team pilótája, aki a hatalmas marokkói bukás után hetekig csak rehabilitációs gyakorlatokat végzett, néhány hete azonban elkezdte az edzéseket – személyi edző irányításával, hogy tökéletes fizikai állapotban legyen, amikor alig több, mint két hét múlva újra szembenéz a sivataggal. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.09
Az MTI helyszínről származó információja szerint az egyik oldalon elütöttek egy embert, aki....
2024.05.09
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.09
A kínai autópiacon tomboló árháború és szoros verseny rendkívüli leleményességre ösztönzi az....
2024.05.09
Marokkó egy varázslatos hely, ahol a nomád berber hagyományok üdvözlik és magukba szívják a világ....
2024.05.09
A VW az adminisztratív létszámot felmondási szerződésekkel akarja csökkenteni. Aki gyorsan dönt,....
2024.05.09
Magyarország európai gazdasági súlyát nagy mértékben növeli, hogy a BYD az autóbuszgyára után az....
2024.05.09
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson....
2024.05.09
A Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone Kft. és a Cloud for Intelligent Airplace Zrt. (CloudIA)....
2024.05.09
Nem mindennapi teljesítmény büszke birtokosa egy budapesti Volkswagen Jetta és annak gazdája, Szűcs....
2024.05.09
Aki ellátogat a ZKW autóipari beszállító üzemébe, bepillantást nyerhet a raktárlogisztika jövőjébe....