járműgyártás

Sportosabb az új BMW 330e limuzin

2018.11.21.

A prémium középkategória iránymutató sportlimuzinjának új nemzedéke egy minden korábbinál kifinomultabb plug-in hibrid hajtáslánccal gazdagodik: miközben a tisztán elektromos hatótávolság 50 százalékkal nő és a károsanyag-kibocsátás 10 százalékkal csökken, a BMW által fémjelzett vezetési élményt már alapfelszereltségként XtraBoost teljesítménynövelő funkció váltja valóra.

Az új BMW 3-as limuzin két leginkább meghatározó jellemzője a lélegzetelállító menetdinamika és a példaértékű hatékonyság, a modellpaletta legfrissebb újításaként bemutatkozó plug-in hibrid hajtáslánc pedig mindezt vadonatúj szintre emeli. Az új BMW 330e limuzinban a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb generációja dolgozik, egy kifejezetten sportosra hangolt, négyhengeres benzinmotor és egy hatékonyságra optimalizált, minden korábbinál erőteljesebb elektromos motor együttműködésével.

A sorozatgyártásban kínált BMW modellbe most először beépített, alapfelszereltségként járó XtraBoost teljesítménynövelő funkció 30 kW / 41 lóerő többlettel toldja meg a plug-in hibrid hajtáslánc 185 kW / 252 lóerő maximális rendszerteljesítményét. Az azonnali gázreakción túl a technológia az elődmodellhez képest 50 százalékkal megnöveli az új BMW 330e limuzin tisztán elektromos meghajtással megtett, zéró emissziójú hatótávolságát is, amely így a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével 60 kilométerre nő. A modell átlagos üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása eközben több mint 10 százalékkal csökken, 100 kilométerre vetített 1,7 literre és kilométerenkénti 39 grammra.

Az új BMW 330e limuzinban az elektromos motor és a belsőégésű erőforrás intelligens együttműködése új szintre lép. Az elektromos meghajtás mostantól ugyanis nem csupán a hajtáslánc hatékonyságát fokozza, de a vezetés élményének intenzitásához is nagymértékben hozzájárul. A plug-in hibrid hajtáslánc alapja egy 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres benzinmotor, amelynek BMW TwinPower Turbo technológiája 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes, illetve egy elektromos motor, amelynek állandó teljesítménye 50 kW / 68 lóerő, maximális teljesítménye pedig 83 kW / 113 lóerő. A két erőforrás együtt 185 kW / 252 lóerő maximális rendszerteljesítményt és 420 Nm csúcs forgatónyomatékot állít elő, amelyekkel az új BMW 330e limuzin 6,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A modell végsebessége 230 km/óra. HYBRID vezetési üzemmódban a technológia az elődmodellhez képest 30 km/órával magasabb tempóig, egészen 110 km/órás sebességig képes a tisztán elektromos meghajtásra, amely ELECTRIC vezetési üzemmódban a korábbi 120 km/óra helyett immár 140 km/órás tempóig kitolható.

Az új BMW 330e limuzin egyik legjelentősebb újítása az alapfelszereltségként kínált XtraBoost teljesítménynövelő funkció, amely a modell legdinamikusabb karakterét kelti életre. A funkció a vezetési élménykapcsolóról (Driving Experience Control) aktiválható SPORT vezetési üzemmódban érhető el. A legtempósabb vezetési szituációkban az elektromos motor XtraBoost teljesítménynövelő funkciója 30 kW / 41 lóerő többlettel képes megtámogatni a belsőégésű erőforrást. A technológia a 185 kW / 252 lóerő maximális rendszerteljesítményen felül kapcsolódik be a meghajtásba, a nagyfeszültségű akkumulátorban kifejezetten erre a célra eltárolt energiamennyiség felhasználásával.

A sorozatgyártásban kínált BMW modellbe most először beépített innovációnak köszönhetően a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt modellváltozat is a prémium középkategória iránymutató sportlimuzinja által fémjelzett, legendás vezetési élményt váltja valóra. A technológia egyedülálló gázpedál-görbéje maximális sportosságot és azonnali teljesítmény-leadást garantál, amelyet a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó típus-specifikus, fékezéskor automatikusan visszakapcsoló váltási programja egészít ki.

Az XtraBoost teljesítménynövelő funkcióval a bajor prémiumgyártó ügyfelei érezhetően intenzívebb gyorsulási élményt élhetnek át, mint a hasonló teljesítményre képes, hagyományos belsőégésű erőforrással szerelt modellek esetében. Az XtraBoost teljesítménynövelő funkció egészen a nagyfeszültségű akkumulátor minimális töltöttségi szintjéig a sofőr rendelkezésére áll, és a SPORT vezetési üzemmódon kívül padlógáznál és az automataváltó előválasztó karjának manuális állásánál is elérhető.

A vezetés intenzitásához típus-specifikus hangkarakter társul, amely az utastérben érzelmekben gazdag, sportos motorhanggal fokozza a vezetés élményét. Mint ilyen, az új BMW 330e limuzin a bajor prémiumgyártó modelljeinek legendásan sportos, lendületes vezethetőségét a plug-in hibrid modellek bizonyított kvalitásaival egyesíti. A modellhez megrendelhető típus-specifikus opciók között az akusztikai gyalogosvédő funkció is megtalálható.

Az új BMW 330e limuzin elektromos motorját helytakarékossági okokból a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó házába építették be a mérnökök, az intelligens tervezésnek köszönhetően így a hibrid-specifikus váltó mindössze 15 milliméterrel hosszabb, mint az új BMW 3-as limuzin hagyományos, belsőégésű erőforrással hajtott hajtásláncaiba szerelt váltók. A fedélzeti energiafelhasználás a fékezési energia visszatáplálásával kivételesen magas fokú hatékonyságot garantál, ilyenkor ugyanis az elektromos motor generátorként funkcionál.

A modell elektromos rendszerének működtetéséhez szükséges energiát a nagyfeszültségű akkumulátor tárolja, amely menet közben a fékezési energia visszatáplálásával, parkoláskor pedig hálózatról tölthető. A plug-in hibrid hajtáslánc beépítésével nincs szükség a belsőégésű erőforrás által meghajtott generátorra, amely még tovább fokozza a hajtáslánc hatékonyságát.

12,0 kilowattóra bruttó energiateljesítményével az új BMW 330e limuzinban dolgozó nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor egyetlen feltöltéssel 60 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot kínál – 50 százalékkal többet, mint az elődmodell esetében. A plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt sportlimuzin emissziója eközben a második generáció érkezésére több mint 10 százalékkal csökkent: a 100 kilométerre vetített 1,7 liter* átlagos üzemanyag-fogyasztás kilométerenkénti 39 gramm kombinált károsanyag-kibocsátással párosul.

A nagyfeszültségű akkumulátort a tervezők az új BMW 330e limuzin hátsó üléssora alá építették be, az üzemanyagtartály pedig a hátsó tengely fölé került. A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW 3-as limuzin csomagterének térfogata így csak mérsékelten csökkent a hagyományos, belsőégésű erőforrással hajtott modellekéhez képest. A modell csomagterének 375 literes térfogata a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámlák ledöntésével tovább növelhető.

Sőt mi több, a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt újdonsághoz gyakorlatilag az új BMW 3-as limuzin extrafelszereltségi palettáján megtalálható összes opció megrendelhető. Az új BMW 330e limuzinhoz az alapfelszereltség alternatíváiként az Advantage, a Sport Line, a Luxury Line és az M Sport felszereltségi csomagok is elérhetők. A modell többek között a változó áttételű sportkormánnyal dolgozó adaptív BMW M futóművel és a BMW M fékrendszerrel is felszerelhető.

A vezetés biztonságát és az utazás kényelmét eközben a legkorszerűbb vezetést támogató rendszerek széles tárháza fokozza – a kormányzó- és sávtartó asszisztenssel (Steering and Lane Control Assistant) felszerelt Driving Assistant Professional csomagtól kezdve, egészen a tolatási segédlettel (Reversing Assistant) kiegészített parkolóasszisztensig (Parking Assistant). Az új BMW 330e limuzin alapfelszereltségének az utastér előfűtése és előszellőztetése is része, a kiegészítő fűtést ilyenkor a nagyfeszültségű akkumulátorban tárolt energia működteti. Alacsony külső hőmérséklet esetén a technológia az utastér teljes levegőjét képes indulásra kellemesen felmelegíteni – akkor is, ha az akkumulátor töltöttségi szintje a minimumhoz közelít.

Az új BMW 330e limuzin 2019 nyarán érkezik meg az utakra, a modell piaci bevezetéséig pedig a bajor prémiumgyártó olyan új, digitális szolgáltatásokról rántja le a leplet, amelyek az innovatív hajtásláncot még vonzóbbá és még komfortosabbá teszik. A nyilvános járműtöltő állomás kiválasztásakor például a BMW modell navigációs rendszere a közeli hoteleket, éttermeket, kávézókat, turistalátványosságokat és kulturális intézményeket is felajánlja, az egyes járműtöltő állomások elérhetőségét pedig a bajor prémiumgyártó ügyfelei a modell központi kijelzőjén és a központi operációs rendszerhez csatlakoztatott okoskészülékeken is nyomon követhetik.

A BMW ügyfele nem csupán folyamatosan figyelemmel követheti a kiszemelt nyilvános járműtöltő állomás elérhetőségét, de foglaltság esetén azt is lekérdezheti, hogy a töltőoszlop felszabadulásáig előreláthatólag mennyi időre van még szükség. Sőt mi több, a kiválasztott járműtöltő állomások a jövőben korlátozott időre lefoglalhatók is lesznek, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfelét érkezésekor biztosan szabad töltőoszlop fogadja.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.02
Május 10-én, a Mentők napján megemlékezést és ünnepet tart az Országos Mentőszolgálat. ..
2024.05.02
Nemrég egy illegálisan és nem hétköznapi módon tuningolt Suzuki Swift tulajdonosát igazoltatták a....
2024.05.02
A videó elején látszik, hogy egy kamion előzése okozza a torlódást, az autósoknak pedig nem....
2024.05.02
Egy új felszereltségi szinttel, valamint általában gazdagabb felszereltséggel kerül forgalomba a....
2024.05.02
Az észak-amerikai tevékenységének bővítése során a Volkswagen-csoport fokozza együttműködési....
2024.05.02
A Székesfehérvári Járási Ügyészség vádat emelt azzal a férfival szemben, aki közel 10 km-en át....
2024.05.02
A Tesla megkezdi a Cyber Odyssey körutat Európában, melynek keretében sok országban, így nálunk is....
2024.05.02
A Győri Járási Ügyészség vádat emelt egy 38 éves férfival szemben, aki a korábbi közlekedési....
2024.05.02
És van rá logikus magyarázat.   ..
2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....