WTCC

Spában két hetedik helyet szerzett Michelisz

2014.06.22.

Két küzdelmes versenyen van túl a Zengő Motorsport versenyzője a legendás belgiumi pályán a Túraautó világbajnokságon.

Az első versenyen a rajt utáni első kanyarban hátulról Monteiro rögtön lelökte Michelisz Norbertet a féktávról, de éppen csak annyira, hogy a bírák ne büntessék meg. Michelisz kicsit lecsúszott az ívről, és mire az emelkedőre értek megint villant a portugál, és megint a magyart lökte, aki el is hagyta a pályát. A Hondás ellenfelekkel történő csata után az első kör felénél a 11. helyre csúszott vissza a mohácsi versenyző.

Utána azonba leporolta magát, felállt és gyönyörűen vezetett. Nem volt könnyű, mert, mivel az első körbe elhagyta a pályát az Eau Rougeban, tudta, nincs több dobása, különben jön a büntetés. Ezért mindig lassabb volt az első szektora, mint Tarquinié. A másik két szektorban viszont Michelisz volt a legjobb hondás, így aztán, ha nem hibázik, Tarquini nem tudta volna megelőzni. Ugyan a 47 éves olasz gyorsabb volt egy-két tizeddel, de végig szélárnyékban jött a magyar mögött.

Szerencséje volt Michelisznek abban, hogy áthajtásos büntetésre ítélték Valentét, így előreléphetett megint. Mehdi Bennani viszont rögtön visszadta a kanyar levágással szabálytalanul szerzett korábbi pozícióját, így már csak Tarquinire kellett figyelni, a Michelisz előtt autózó Tom Coronel már messze volt.

A versenyt könnyedén nyerte meg Yvan Muller a Citroënnel az egymással csatázó csapattársai, José-Maria López és Sébastien Loeb előtt.

A második futamban a negyedik helyről startolt Michelisz, és bár maga a reakcióidő tökéletes volt, pont olyan szerencsétlenül zártak a versenytársak jobbról meg balról, hogy beszorult egy pillanatra Bennani mögé. Ez pont elég volt, hogy Monteiro, elhúzzon mellette. Miután a mezőnynél körönként két másodperccel gyorsabb Citroënek ismét előretörtek, Micheliszt ismét Tarquini kezdte támadni, aki most gyorsabb volt egy kevéssel, de ez csak arra volt elég, hogy fél másodpercre közelítsen, de onnan nem tudott előzni. A narancs-fekete Zengő Honda ezúttal nem volt alárendelt a gyári Hondákkal szemben.

Az első két helyen ugyanaz a két Citroën végzett, mint az első futamon, csak ezúttal López nyert és Muller lett a második. Loebnek meg kellett elégednie egy ötödik hellyel, közvetlenül mögötte az a Gianni Morbidelli futott be, aki idén a Hungaroringen nyerni tudott, ezzel egyedüliként szakította meg a Citroënek győzelmi sorozatát.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.30
Talán a nyugati autógyártóknak is érdemes ellesni egy-két olyan ötletet a kínai konkurensektől,....
2025.01.29
Matrózruhás sofőrök vezették a valaha készült legritkább és legfurcsább buszt, melynek egyetlen....
2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....
2025.01.29
Az idén megújult Volkswagen Tiguan továbbra is az egyik legjobb ajánlat a kompakt szabadidő-autók....
2025.01.29
Morenth Péter 2021 novembere óta tölti be a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) elnöki tisztségét,....
2025.01.29
Az új Peugeot E- 3008 modellre bevezetése óta több mint százezer megrendelés érkezett be, és ez....
2025.01.29
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) adatai szerint az idei évre 1,4 millió darab....
2025.01.29
Minden idők legnagyobb forgalmát érte el a Volvo – jelentette be a svéd prémiummárka magyarországi....