kínai autóexport
Eleddig – mondják sokan - inkább fordított volt az irány: a kínaiak lesték el a nyugatiak, japánok és dél-koreaiak értékesítési tapasztalatait és koncepcióit, de a helyzet azért változhat. A kínai autóipari export kísérleti terepének számító Oroszországban néha fellelhetők megfontolandó tippek. Példának okáért ilyen lehet az a piaci stratégia, amellyel forgalmazni fogják az Avatr 11 elektromos autót Oroszországban.
Az állami kézben lévő nagy kínai „négyesfogat” egyikének, a Changannak a luxusmárkája, az Avatr érdekes ajánlattal készült ügyfelei számára. Az új Avatr 11 crossover első vásárlói egyedülálló garanciális feltételekre számíthatnak. Élethosszig szóló garanciát kapnak a crossover elektromos alkatrészeire, a CATL által gyártott akkumulátorra, az elektromos motorra és azok vezérlőire. Árnyalja a dolgot, hogy a garancia csak tulajdonosváltásig érvényes. A vállalat az értékesítés megkezdésekor avatja be az érdeklődőket abba, hogy hogyan kerülhetnek be az „első tulajdonosok” klubjába.
Az ajánlat mindenesetre megfontolandó, hiszen egy elektromos autó élethosszát gyakorlatilag az akkumulátorkapacitás tartóssága határozza meg. Vagyis amennyiben 10-15 év üzemeltetés után az akkumulátor kapacitása mondjuk a háromnegyedére csökken, akkor az első tulajdonos garanciás cserével elvileg újat kaphat, és ez így mehet életfogytig, a bátor elsővásárlók esetében.
Az Avatr 11 crossover 4,88 méter hosszú, tengelytávja közel 2,97 méter. Háromfajta akkumulátorral, négy és ötüléses változatban kínálják őket a vásárlóknak. A 90 kilowattos akkumulátorral felszerelt változat ötüléses, a 116 kilowattos változat pedig öt- és négyüléses is lehet. Az autó teljesen „ruszifikált”: egyrész minden interfész oroszul fut, és a karosszéria korrózióállóságát, illetve fényezését az orosz viszonyokhoz igazították.