Skoda Auto
„ A ŠKODA büszke messzire nyúló motorsportos hagyományaira.” – nyilatkozta Michal Hrabánek, a ŠKODA Motorsport igazgatója. „Az 1930-as években a ŠKODA Popular hasonló sikereket ünnepelhetett, mint a ŠKODA Fabia R5 napjainkban. Az elődök sikerei hatalmas motivációt jelentenek számunkra. A 2015-ös szezonban az új ŠKODA Fabia R5 négy győzelmet ünnepelhetett a WRC 2 sorozatban, továbbá öt nemzeti bajnoki címnek és sorozatban a negyedik Ázsia-Óceánia Rally Bajnokság (APRC) elsőségének örülhetett.
„A ŠKODA Popular konstrukciója, a központi vázszerkezet, a független első és hátsó kerékfelfüggesztés és transaxle elrendezésű váltó abban az időben a legkorszerűbb megoldásnak számított és több szempontból is megelőzte a korát.” – fűzte hozzá Michal Velebný, a Mladá Boleslav-i ŠKODA Múzeum restaurációs műhelyének koordinátora. „A ŠKODA Popular jelentős sikereket ért el Európa és Dél-Amerika rally és versenypályáin.”
A Rapid és Superb modellekkel együtt a ŠKODA Popular 1934-ben megalapozta a ŠKODA márka sikerét. Az 1930-as években nekik köszönhetően vált a legkeresettebb autómárkává hazai piacán, Csehszlovákiában illetve szerzett hírnevet és elismerést az európai piacokon. Ezek a modellek az adott korszakban új mércét állítottak fel a technikai megoldások, a formaterv illetve az ár-érték arány tekintetében.
A ŠKODA Popular igen gyorsan az eladási listák élére került az akkori Csehszlovákiában. 1934 és 1946 között a ŠKODA összesen több, mint 20 000 ŠKODA Popular modellt értékesített, ezen belül is számottevő az exportált autók száma, hiszen a csehszlovák piacon kívül 50 országban 6 000 járművet adott át a márka. A kisautó nem csupán az európai piacokat hódította meg, de utat talált a tengerentúlra is, így eljutott Kínába, Indiába és több afrikai és dél-amerikai országba is. A Popular népszerűségének legfőbb oka a megbízhatóságában keresendő. Erős és sokoldalú modell, amelyet számos hosszútávú utazás sikeres teljesítése igazolt.
A ŠKODA Popular, amely 80 évvel ezelőtt ott állt a Monte Carlo Rally rajtvonalánál, háromsebességes váltóval és a Rapid modellsorozat motorjával szállt versenybe. Az 1386 cm3 lökettérfogatú, négyhengeres aggregát 34 lóerős (25 kW) teljesítményre volt képes.
Az autó két, összesen 170 liter kapacitású üzemanyagtankja körülbelül 1 500 kilométeres hatótávolságot biztosított számára, végsebessége pedig 110 kilométer volt óránként. Az autó tömege 790 kilogramm volt, a nyitott tetős karosszéria pedig mindössze 250 kilogrammot nyomott. A teljesen megpakolt Popular tömege 960 kilogramm volt, a benne helyet foglalók kereken 170 kilogrammot adtak hozzá az autó saját súlyához.