Ken Block

A sivatag sem akadály az elektromos verseny-terepjárónak

2020.05.02.

Ken Block megtartotta a 2021-ben induló Extreme E autó főpróbáját.

A legendás terepjáró-versenyző és YouTube-sztár Ken Block a Szaúd-Arábiában, a Dakar-rali helyszínén tartotta különleges, elektromos meghajtású autójának főpróbáját. Az igazi megmérettetés majd jövőre lesz, amikor az Extreme E bajnokság öt versenyhétvégéjén a Föld legextrémebb vidékein mérik össze tudásukat a gépek és azok gazdái.

A tisztán elektromos SUV, az Odyssey 21 megálmodói nem másra bízták a versenyautó első komoly tesztelését, mint a legendás terepjáró-versenyző és YouTube-sztár Ken Block-ra, alkalmasabb terepet pedig nem is lehetett volna találni a sivatagnál.

 „Ez az első alkalom, hogy elektromos versenyautót vezetek, első alkalommal Szaúd-Arábiában, és első alkalommal a Dakar-ralin. Sok ebben a mondatban az ’első’, de úgy gondolom, hogy meg fogom oldani a feladatot” - mondta Ken Block az érkezéskor, akinek a Gymkhana videósorozatát már több mint fél milliárd alkalommal tekintették meg a YouTube-on.

 

A Dakar-rali szervezői azért hívták meg az Odyssey 21-et a versenyre, hogy ezzel is bizonyítsák, mennyire komolyan veszik az alternatív meghajtású járműveket, és azon vannak, hogy ezek a gépek is minél előbb rajthoz állhassanak. A csapatoknak azonban fel kell készülniük arra, hogy hiába az úttörő technológia, az elektromos kocsikra ugyanazok a zord körülmények várnak, mint a hagyományos motorral szerelt társaikra. A 2021-ben induló környezetbarát tereprali-sorozat járműveihez a Continental fejlesztett speciális gumiabroncsokat.

Ken Block számára szórakoztató volt a verseny, és a helyszínen forgatott videójából kitűnik, hogy nagyon élvezte a megmérettetést. „Az Odyssey 21 lenyűgöző. A jármű a mérete és a homok ellenére 4 és fél másodperc alatt gyorsul fel 100-ra. Lebilincselő, hogy ugyanolyan teljesítményt és gyorsulást képes produkálni, mint azok a kisebb versenyautók, amiket vezetni szoktam” – hangsúlyozta a világhírű versenyző. Az amerikai pilóta a Dakar legutolsó, 20 kilométeres szakaszán szállt be a küzdelembe, és 9 perc 17 másodperces idejével a harmadik lett. Vagyis csupán 27 másodperccel maradt le a győztes mögött, ami igazán jó teljesítmény egy olyan kocsitól, amelynek ez volt az első bevetése.

Alejandro Agag, az Extreme E versenysorozat alapítója és vezérigazgatója elmondta, hogy nagyon örült az Extreme E-SUV részvételének. A spanyol szakember úgy véli, hogy a globális felmelegedés, illetve a károsanyag-kibocsátást kezelő, egyre szigorodó szabályok miatt eljött az elektromos hajtású autók ideje, és számukra környezetbarát terepralit kell rendezni. A jövőre induló bajnokságban kizárólag villany terepjárók állnak rajthoz a Föld legzordabb vidékein, és a megmérettetésről készülő ismeretterjesztő filmekben felhívják majd a figyelmet a klímaváltozásra, valamint arra, hogy az elektromos meghajtás a legkülönlegesebb helyzetekben is működik. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.31
Na, de hogy jön ez az autózáshoz? ..
2025.01.31
Egyre hatékonyabbá válnak az alternatív hajtásláncú járművek, a Waberer’s Csoport pedig már....
2025.01.31
A DS Automobiles a Rétromobile 2025 adta kivételes lehetőséget kihasználva ünnepli meg a legendás....
2025.01.31
Donald Trump, az Egyesült Államok frissen beiktatott elnöke, első beszédében bejelentette, hogy....
2025.01.31
A kifejezetten tisztán elektromos meghajtásúra tervezett Sports Activity Vehicle (SAV) új kiadása....
2025.01.31
Életveszélyes helyzet alakult ki az M3-as autópályán, amikor egy kamionos hirtelen rosszul lett. A....
2025.01.31
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló események az Útinformtól. ..
2025.01.31
Mindezt a biztonság érdekében.   ..
2025.01.30
A csornai rendőrök a lakosság segítségét kérik egy közlekedési baleset körülményeinek tisztázása....
2025.01.30
A HangZóna mai vendége Grád Ottó a Magyar Ásványolaj szövetség főtitkára. ..