Scania

A Scania és a biztonság forradalma

2020.03.19.

Erősebb fülkék, automatikus vészfékezés, valamint nagyobb védelem a járművezetőknek és a közlekedés többi résztvevőjének. A biztonság benne van a Scania génjeiben. Íme, néhány a legfontosabb innovációk közül. 

Minden tehergépkocsi-vezetőnek ismerős a következő helyzet: készülsz jobbra fordulni egy kereszteződésben. A belvárosi út igen zsúfolt a csúcsforgalom miatt, hemzsegnek a kerékpárosok és a gyalogosok. Belenéztél az oldalsó visszapillantó tükörbe, kitetted az irányjelzőt és megkezded a bekanyarodást. 
Hirtelen megszólal egy figyelmeztető hangjelzés a fülkében: valami mozog a holttérben! Lefékezed a teherautót, majd meglátsz egy feszülten kerékpározó apukát, aki az óvodába tart a gyermekeiért. Fú! – Megmentette a Scania tehergépkocsiba épített biztonsági rendszer: a Side Detection, vagyis az oldalsó holttérfigyelő. 
 
„Ez a legújabb korszerű vezetéstámogató rendszer a teherautóinkban. Úgy gondoljuk, hogy ez jelentősen hozzájárul majd azon gyakori balesetek számának csökkentéséhez, amelyek sok esetben tragikusan végződnek” – mondta Adam Claesson, a Scaniánál az aktív biztonsági rendszerek rangidős mérnöke. 
 
Folyamatosan középpontban a biztonság 
 
A Side Detection funkció a Scania legújabb biztonsági megoldása, ám a vállalat a teljes eddigi történelme során mindvégig nagy hangsúlyt fektetett a biztonságos közlekedés minden tényezőjére – a járművekre, a gépkocsivezetőkre és a közlekedés többi résztvevőjére. 
A szem előtt tartott területek között a passzív biztonság (egy baleset bekövetkezése esetén a járművezető és a többi közlekedő védelme) és az aktív biztonság (a balesetek bekövetkezésének megelőzése) is megtalálható. Ez biztonságos, ergonomikus fülkék megalkotását, valamint intelligens hardveres megoldások és vezetéstámogató rendszerek kifejlesztését jelenti.
 
 
„A biztonság a génjeinkben van. A Scania a történelme során jelentős erőforrásokat fordított erre a területre, és gyakran törekedtünk a közlekedésre, illetve a járművekre vonatkozóan előírt biztonsági jogszabályokat is túlteljesíteni” – mondta Dan Loftén, a Scania törésbiztonsági mérnök szakértője. 
Vagy ahogyan Adam Claesson fogalmazott: „A biztonság része annak a célkitűzésünknek, hogy élenjárjunk az átállásban a közlekedési ágazatban. Nemcsak a környezetet szeretnénk megmenteni, hanem életeket is.” 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.24
A Kínában már jelenleg is kapható modell 2026-ban térhet vissza az Egyesült Királyságba és Európába....
2025.01.24
Magyarországra érkezett az első három Vectron-mozdony a járműflotta megerősítésére és....
2025.01.24
Kínai autó is van az Európában forgalmazott legbiztonságosabb személygépkocsik között, legalábbis....
2025.01.24
Az MVM Mobiliti 300 kilowattos (kW) ultragyors töltői már tíz helyszínen, egyebek mellett....
2025.01.24
Lássuk, milyen szokatlan termékek kerülnek még ki autógyártók kezeiből, gyártósorairól. ..
2025.01.24
Futurisztikus járművet épített a Toyota házi tuningspecialistája, a Modellista. A Concept Zero....
2025.01.24
Kecskemét és Magyarország egésze is sokat fog profitálni az együttműködésből a Mercedesszel, ez a....
2025.01.24
A Peugeot büszkén jelenti be, hogy a 100%-ban elektromos PEUGEOT E-208 és PEUGEOT E-308 végeztek az....
2025.01.24
A sebességtartó automatika ágyazott meg a mai vezetéstámogató rendszereknek ..
2025.01.24
Személyautókban már megszokott és jól bevált vezetőtámogató rendszereket optimalizált....