Autógyártók szokatlan termékei
Lamborghini: kávégép
Talán többen is találkoztak már minőségibb kávézókban Tonino Lamborghini kávégépekkel. Azt azonban kevesen tudják, hogy ezek csak részben kötődnek ahhoz, amit ma Lamborghini autógyárként ismerünk. Ugyanis Ferruccio Lamborghini már 1974-ben eladta autógyárát és visszavonult, hogy vadászni menjen és borászkodjon. Ma a Volkswagen-csoport alá tartozik a Lamborghini és az alapító egyetlen családtagja sem dolgozik ott. Ugyanakkor Ferruccio fia továbbra is használta a cég logóját és nevét, amikor egy sor luxus terméket indított útjukra. Feltűnhet Tonino Lamborghini neve kávégépeken, parfümökön, szemüvegeken, karórákon, pénztárcákon, vagy éppen nyakkendőkön. De jön még tőlük csoki, vodka és energiaital is.
Toyota: ingatlanok
Épp a napokban írtam róla egy cikket, hogy komplett lakóparkot fog felhúzni egyik Fujihoz közeli gyártó és fejlesztő egysége mellett a Toyota hamarosan. Noha elsőre meglepően hangozhat, hogy egy autógyár ilyen projektekbe is belefog, a valóság azonban az, hogy a Toyota rengeteg szektorban jelen van és elképesztő mennyiségű embernek ad munkát ezzel. Amikor Japánba utaztunk, erősen elgondolkodtunk rajta, hogy a Toyota autóbérlő cégtől béreljünk mi is, de végül e nélkül is egy Toyota Sientában találtuk magunkat. Még 1975-ben lépett be az ingatlan piacra a Toyota, ma pedig három különböző háztípust kínálnak, amiket mindössze 45 nap alatt felhúznak a nulláról és 60 év garanciát adnak rájuk. Annyira Japán…
Citroen: helikopter
Az kevésbé meglepő tény, hogy az Airbus gyárt helikoptereket is, hiszen szinte egy szektorról van szó a légiközlekedésen belül. Az azonban mégis csak meglepőbb tény, hogy a Citroennek is van saját, könnyűszerkezetes, magánhelikoptere. Méghozzá Wankel-motoros! Ugyanis az NSU-Citroen együttműködés utolsó rúgásainak egyike volt az RE-2 névre hallgató helikopter, ami a GS Birotor Wankel motorját használta nagyobb rotorokkal és speciális üzemanyag-befecskendező rendszerrel. Annyira megbíztak a prototípusban, hogy eleinte még ajtókat sem szereltek rá, hogy könnyen kiugorgassanak a pilóták vész esetén. Végül a könnyen túlmelegedő motorja miatt nem kapta meg a repülési engedélyeket a prototípus, a márkát átvevő Peugeot-nek pedig első dolga volt felfüggeszteni a projektet, hogy több erőforrás jusson a 2CV leváltására. Összesen 38 órát repült a Citroen egyetlen helikoptere.
Honda: business jet
Ennél sokkal sikeresebb légiközlekedési projekttel rendelkezik a Honda, amelyik 2015-ben indította útjára a HondaJetet. Oké, a projekt ennél sokkal korábban elkezdődött a valóságban, hiszen már 1999-ben kész voltak az üzleti magángép tervei, és már 2003-ban megtették vele az első sikeres felszállást – és leszállást. Azonban csak 2015 decemberében kapta meg az FAA jóváhagyását, ami után szinte azonnal elkezdték leszállítani a típust az ügyfeleknek. Mára mintegy 250 darab HondaJetet gyártottak, Ferihegyen is gyakran felbukkan a típus, de akár a Hungaroringen is találkozhattunk egy kicsinyített másával még a korai WTCC futamok idején.
Volkswagen: currywurst
A Volkswagen legsikeresebb, legnagyobb számban eladott termékének nincs motorja, de még csak kerekei sem. Már itt az oldalon is írtunk a vicces tényről, hogy a Volkswagennél saját alkatrész számmal rendelkezik a currywurst – a németek különleges street foodja, gyors kajája, ami egy ketchupos curry szószba áztatott házi bajor kolbász, és Berlinben szinte minden sarkon kapni. Ez pedig a Volkswagen legeladottabb terméke. Mintegy 7 millió kolbászt készít a Volkswagen évente, tehát jóval többet, mint amennyi autót gyárt (kb. 5 milliót). Bármelyik kereskedésben berendelhető a VW házi étele, de a dolgozók is nagy szeretettel fogyasztják. Elérhetőek továbbá a gyártó saját éttermeiben vagy az eseményein, például a veterán autó találkozókon, de Wolfsburgban a legtöbb élelmiszer boltban is beszerezhető.
BYD: arcmaszk
Jómagam is körül néztem itthon, hogy milyen autóiparhoz köthető gyártó termékét találom meg háztartási formában. Ekkor vettem észre, hogy a legfrissebb arcmaszk adagunkat, amit a párom édesanyja szerzett be valahonnan, a BYD gyártotta Kínában. Mostanra persze valamelyest lecsengett a koronavírus, de azért még köztük van, és minden télen képes egy kicsit ledönteni minket a lábunkról, így mi is tartunk itthon arcmaszkot – pláne kisbaba mellett. Arra viszont nem számítottam, hogy a BYD ismerős logóját fogom megpillantani rajta. Azóta megtudtam, hogy a BYD-hoz köthető a világ legnagyobb arcmaszk gyára is, ahol naponta akár 50 millió maszkot és 300 ezer palack kézfertőtlenítőt képesek gyártani, ha full kapacitáson dolgoznak.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!