törésteszt
Az Európai Bizottság és féltucatnyi európai kormány – köztük a német, a francia, a brit, a spanyol és a svéd – által támogatott szervezet az általa elvégzett töréstesztek szerint állította fel a legbiztonságosabb autók listáját. Összesen 44 modellt vizsgáltak meg, és négy dolgot vettek számba: a felnőtt és a gyermek utasok, valamit a gyalogosok védelmét, illetve a sofőrt segítő asszisztens funkciók működését.
Az NCAP-tesztek szerint a tavalyi évben a kontinensen a prémium kategóriás Mercedes-Benz E-osztályú modell lett az abszolút győztes, mind a négy biztonsági kategóriában a legmagasabb pontszámot kapta, öt csillagot gyűjtött be. Ez az autó lett a felmérés abszolút győztese, bezsebelve a Best Performer minősítést. A felnőtt utasok biztonságát illetően 92, a gyermek utasokét illetően 90 százalékot ért el, a gyalogosok védelmében 84 százalékos, az asszisztens funkciók esetében 87 százalékos eredményt produkált.
A „nagy SUV” szegmensben a Mazda CX-80-as bizonyult a legbiztonságosabbnak - 92,88,84, 79 százalék - a megmérettetésen induló öt modell közül.
A „kis SUV” kategóriában jött a meglepetés, ugyanis egy kínai személygépkocsi, az elektromos ZEEKR X vitte el a pálmát (91,90,84,83 százalék). A Geely-csoporthoz tartozó ZEEKR modellje másfél tucat versenytársát körözte le, és egyben a tavalyi év legbiztonságosabb elektromos autója címet is elhódította.
A nagy családi autók kategóriában két versenyző, a Volkswagen Passat és a Skoda Superb is ötcsillagos lett, osztoztak az első helyen, mert teljesen azonos - 93,87,82,80 százalék - minősítést kaptak. S ebben semmi csoda nincsen, hiszen a két autó „vérrokonságban” áll egymással, azonos platformra épül.