Mazda 6e
Képek forrása: Autocar
A Mazda 6-ot egy elegáns, elektromos, hátsókerék-hajtású ferdehátúnak és többek között a Tesla Model 3 riválisánák szánja a gyártó - a bemutatótermekbe való megérkezésére pedig 2026 elején lehet számítani.
A '6e' névre keresztelt jármű 2 különböző motorral és akkumulátor-csomaggal érkezik majd. A belépő szintű autó 241 lóerőt és egy 68,8 kWh-s akkumulátort tartalmaz, amely 483 kilométer megtételére lesz elég és a 100 kilométer/órás sebességet 7,8 másodperc alatt tudja majd elérni. A csúcskategóriás változatban 250 lóerőnyi teljesítmény és 80 kWh lesz elérhető, így 555 kilométer hatótávot és 7,6 másodperc alatti 0-100 km/órás gyorsulást kap kézhez a jármű vezetője.
Mindkét változat esetében elérhető a 200 kW-os teljesítményű töltés, ami a kisebb akkumulátoros modell esetében 22 perces 10-ről 80 százalékra való töltést tesz lehetővé, míg a komolyabb kapacitású verziónál ez a szám 45 perc lesz.
Az elektromos MX-30 crossoverrel ellentétben a 6e-t nem kínálja majd benzines hatótávhosszabbító hajtáslánccal a Mazda.
A 6e a dizájnnyelvek terén is újítást hoz a márka életében, hiszen ez lesz az első olyan modell, ami a Mazda 'Kodo' nevű formatervezését használja, így a jármű teteje, a keret nélküli ajtók és az első hűtőrácsot övező LED-lámpák mind a Kodo-nak köszönhetőek.
A hűtőrácsot körülvevő fények - amiket a Mazda "szárnyaknak" hív - pedig az elektromos töltés éppen aktuális állapotát jelzik.
A külsőt illetően még fontos megemlíteni, hogy az aktív hátsó légterelő és a 19 hüvelykes könnyűfém tárcsák is az alapfelszereltség részét képezik.
A belső térben teljesen megszűnnek a fizikai gombok, és a legtöbb funkciót egy központilag elhelyezett 14,6 hüvelykes infotainment kijelzőről tudjuk majd kezelni - ami eltér a legújabb Mazda modellektől, így például a CX-60-tól is.
Ennek oka azzal magyarázható, hogy a 6e-t a Mazda kínai vegyesvállalati partnerével, a Changannal együtt fejlesztették ki, kifejezetten a kínai vásárlók igényeinek kielégítésére, ahol EZ-6 néven árulják az autót.
A kormányzást, a felfüggesztést és a fékrendszert viszont a német Mazda Research Europe kalibrálta, hogy megfeleljen az európai vezetők igényeinek is.
Az autóban 5 ülés kapott helyet, a rakodótér pedig 400 literesre rúg, amelyből 330 litert a hagyományos csomagtartóban, míg 70 litert a motorháztető alatt kapunk meg. Az autó induló ára átszámítva nagyjából 19 millió forintra tehető majd.