szervíz

A rezsióradíj avagy mi kerül ebben ennyibe?! (0. rész)

2020.09.08.

Az autójavító szakma körében még ma sincs egyetértés abban, hogy mit is tartalmaz a rezsióradíj, mindenre kiterjedő számítását pedig csak kevesen végzik el, valószínűleg azért, mert kiderülne, hogy még mindig áron alul dolgoznak. Ezzel szemben a másik oldalon megjelenik az ügyfél, akinek minden forint sok, amit az autó fenntartására kell költeni, hiszen a szervizelésben nehezen látják meg a hozzáadott értéket. Amíg az autó megy, addig különösebben nincs probléma…

 

Rendhagyó cikksorozatunkban arra szeretnénk rávilágítani, hogy egy autószerviznek milyen személyi, dologi és jogszabályi rendszernek kell megfelelni, milyen emberállománnyal, milyen eszközökkel kell rendelkezni, és milyen jogszabályoknak kell megfelelni, hogy legálisan működhessenek.

 

 

Természetesen még manapság is nagy szórás tapasztalható a műhelyek rezsióradíjai között, de emögött a különböző ügyfélkörök, technológiai szintek és vállalkozói attítűdök állnak.

Nem mindegy, hogy ki mire szerelkezik fel, mit szeretne vállalni és esetlegesen milyen kötelezettségei vannak importőri/márkaképviseleti oldalról, ami akár a jogszabályi kötelezettségek feletti terheket jelenthetnek.

Sajnos mindig a fogyasztói pénztárcaméretnél kötünk ki, amikor ebbe a kényes témába belekezdünk. Valós probléma a hazai fizetőképes kereslet hiánya, habár az elmúlt években tapasztalható volt javulás ezen a téren is, egyre több új autót vásároltak, és többet áldoztak annak fenntartására is, de átlagos számokat figyelembe véve hazánkban még mindig luxuscikk a megfelelően karbantartott gépjármű.

Ha a szerviz oldalát nézzük, a bérek emelkedtek az elmúlt időszakban, még nem érték el a tőlünk nyugatra tapasztalható szintet, de a szakmunka egyre jobban megbecsült. Ehhez társulnak a közterhek, melyekben jóval előrébb vagyunk az európai ranglistán, mint az átlagkeresetben.

Az eszközök, amiket egy szervizben meg kell vásárolni, általában valamelyik európai, ázsiai vagy egyesült államokbeli gyártótól érkezik, vagyis nettó ára megegyezik vagy több, mint Nyugat-Európában.

Akkor mégis hogy lehet, hogy Németországban 90-140, Ausztriában 70-130 euró egy rezsióradíj, míg Magyarországon 25-50 euró között mozognak ezek a számok? Minden bizonnyal ott kifizetődőbb műhelyt üzemeltetni, illetve jobb fejlesztési lehetőségek vannak. Mire a cikksorozat végére érünk a most soknak tűnő 50-70 eurós óradíj nem is tűnik annyira elképzelhetetlen soknak.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.09.30
A CUPRA megkezdi az új Formentor gyártását. Az első, csak a márkának tervezett modell forgalmazása....
2020.09.30
A Magyar Suzuki a modern magyar autóipar leghosszabb sikertörténete. A japán gyökerű vállalat ötven....
2020.09.30
Új logisztikai központot épít a gumiabroncs nagykereskedelmi Marso Kft. Dunaharasztiban, a magyar....
2020.09.30
A Goodyear Tire és a Rubber Company nemrégiben több, mint 4 millió megtett km adatait elemezte az....
2020.09.30
Az Opel több üzemében 2021 végéig marad a Kurzarbeit.  Ezenkívül a gyártó azt állítja, hogy....
2020.09.30
A bíróság elrendelte annak a férfinak a letartóztatását, aki szombaton Csengele külterületén....
2020.09.30
Közös kutatási és ösztöndíjprogramok elindításában állapodott meg a Knorr-Bremse Budapest és a BME....
2020.09.30
A németországi Check24 elemzés szerint a francia Renault gyártó megelőzi versenytársait, a Teslát....
2020.09.30
A Maserati a Bridgestone-t választotta exkluzív gumiabroncs-beszállítójának az új, MC20 típusú....
2020.09.30
15 hónap börtönre ítélték azt a fiatal férfit kedden a bécsi regionális büntetőbíróságon, aki....