Caterham

Radikális dizájnváltással érkezik a Caterham új elektromos autója

2023.05.13.

A Caterham néhány hónapon belül bemutatja az elmúlt évtizedek legradikálisabb modelljét - egy lenyűgöző elektromos kétüléses sportkocsit, amelynek semmi köze a Seven-höz.

Az angliai, pontosabban Kent székhelyű autógyártó - immár a japán VT Holdings cég támogatásával - egy teljesen új modellt tervez, amely a villamosítás korszakába való átmenet élharcosa lesz.

Míg szeptemberben még "csak egy ötlet volt az emberek fejében", a tervezési folyamat gyorsan haladt előre. Az új dizájnt a következő hónapokban mutatják be, amikor a Caterham az 50. évfordulóját ünnepli.

A formatervezési program vezetője Anthony Jannarelly, aki leginkább a W Motors Lykan Hypersport és saját Jannarelly Design-1-es tervezése miatt lehet ismerős. Önmaga után elnevezett autója egy retro stílusú, hátsó meghajtású sportkocsi, Nissan V6-os motorral és ultrakönnyű, Le Mans ihlette karosszériával.

A torinói Italdesignnal együttműködve Jannarelly ezt a projektet arra használja fel, hogy "a meglévő Caterham-rajongók kedvében járjon, miközben megpróbál egy másfajta közönséget is megszólítani" ezzel nem titkolt célja, hogy bevonzzanak új érdeklődőket a márka számára.

Ennek a "hídnak" a megépítése, ahogy ő fogalmazott, "nagy felelősség", de "nem stresszel miatta, mert izgalmas".

"Azt mondanám, hogy a végére ez egy különleges pillanat lesz. A legfőbb reményem az, hogy az emberek megértik a Caterhamtől érkező üzenetet" - mondta. Ez az üzenet az, hogy a Caterham elveit egy teljesen új termékbe is bele lehet vinni és sikeresen meg lehet testesíteni.

"Az elv mindig a könnyen vezethetőség" - nyilatkozta Jannarelly. "Amit mindenki szeret a Sevenben, az az, hogy ez egy egyszerű autó, ami egyszerűen működik, és még ha egy EV-t készítünk is, megpróbáljuk ugyanazt a filozófiát alkalmazni. Ez tényleg ennyire egyszerű. Nem lesznek csicsás funkciók. A lényegre koncentrálunk, vagyis arra, hogy a sofőr élvezze a vezetés nyújtotta élményt ezzel az autóval.”

"Megpróbáljuk a lehető legkönnyebben kezelhetővé tenni. Így a teljesítmény, amit kihozunk belőle, nagyszerű lesz. A vezetési élmény pedig ennek a könnyedségnek a következménye. A kulcsszavak mindig az egyszerűség, a könnyedség és a vezetés öröme".

A márka rajongói vonzereje is nagy hatással volt az új autó koncepciójára, mondta Jannarelly: "Mit kapunk, ha egy Caterhamet veszünk? Valami mást, mint a többi autónál. Ha egy Caterhamet veszel, akkor egy kicsit merészebb ember vagy; nem vagy egy mainstream-en lovagoló személyiség. És ez az, amit szeretnék belevinni a jövőbeli modellbe."

"A következő jármű, amit csinálni fogunk, az első olyan autó, ahol valóban alkalmazhatjuk azt, amire a 'Caterham-stílus' igazán képes lehet.

Azon túl, hogy megerősítette, hogy nem lesz hosszú motorháztetője és nem lesz "hivalkodó" a mérete, Jannarelly nem adott határozott támpontokat az új modell formáját és méretét illetően, bár rámutatott az EV-architektúra karcsúságára és egyszerűségére, mint a jobb külső és a kompaktság elősegítőire.

Jannarelly elkötelezettsége a könnyedség és az egyszerűség iránt egybecseng Bob Laishley, a Caterham vezérigazgatójának szenvedélyével: a márka védjegyeinek megőrzésével.

"Ez biztosan nem egy Seven lesz" - mondta korábban Laishley az EV-ről. "De minden olyan tulajdonsággal rendelkezni fog, amit a mai Caterham-vásárlók jól ismernek: könnyedség, egyszerűség, agilitás és teljesítmény."

"Akárcsak a Seven, ez is acél térvázzal fog rendelkezni - egy másik fajtával -, mert ezeket könnyű módosítani a gyártás során, ha szükséges. Hatpaneles, alumíniumból vagy szénszálas anyagból készült burkoló karosszériája lesz. Szebb és modernebb lesz, mint a Seven - ezek lesznek a legszembetűnőbb megkülönböztető jegyek - és talán tető is lesz rajta. Kezdettől fogva tisztán EV-nek tervezzük, kizárólag hátsó meghajtással, és az SVA szabályai szerint lesz bejegyezve.

Egyelőre nem világos, hogy a Caterham idén egy koncepcióautót vagy egy előszériás prototípust mutat-e be, de Laishley utalt arra, hogy az EV-t egy új - nemrég Dartfordban megnyitott - gyárban tervezik gyártani, nagyobb mennyiségben, mint a Seven-t, és magasabb alapárral is dobnák majd piacra.

A Caterham nem adott meg időpontot az új autó értékesítésére, de a VT Holdings vezérigazgatója, Kazuho Takahashi buzgó hozzáállása, hogy minél hamarabb meginduljon a gyártás, azt sugallja, hogy ez akár már 2026-ban bekövetkezhet.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.25
2024-ben a Porsche AG átfogóan megújította termékpalettáját: a Panamera, a Taycan, a 911 és a Macan....
2025.01.25
Az új Q6 e-tron Sportback Offroad tanulmány esetében a szélesebb nyomtáv és a megnövelt hasmagasság....
2025.01.25
Ez lesz az igazi self service.   ..
2025.01.25
Az amerikai szervezet 26 autómárkát górcső alá vevő, használt autókra vonatkozó megbízhatósági....
2025.01.25
A hajtásláncokon kívül mindenhez hozzányúltak, a megjelenés is sokat változott. ..
2025.01.25
Hihetetlen, hogy milyen gyorsan eltelt az év, és nem csak mi, hanem autóink is egy évvel öregebbek....
2025.01.25
A BMW egyik fő beszállítójaként az Eve Power debreceni üzemének nagy hatása van a a német....
2025.01.25
Szombathely és Körmend, valamint Szombathely és Kőszeg között vagy autópálya, vagy négysávos autóút....
2025.01.25
A felújítás első ütemében ideiglenesen kétirányú lesz az északi felüljáró, ahol irányonként egy-egy....
2025.01.25
A Toyota francia ásza a csütörtök esti harmadik helyről pénteken az első helyre ugrott az....