Amióta újra lehet Európában, így Magyarországon is vásárolni Ford Mustangot, igazán senki nem mondhatja, hogy a világ egyik legikonikusabb autógyártójának, a Fordnak nincsen dögös autója. A Mustang valójában több, mint dögös autó: tulajdonképpen a dögös autók szimbóluma. Viszont ezidáig adós volt a Ford egy igazán sármos, trendi és sportos, valójában unisex, de azért egy kicsit nőiesen csinos autóval. De csak ezidáig, mert a Puma és a Puma ST érkezése tényleg egy pillantás alatt újra Európában is a legszexibb gyártók közé emelte a legendás amerikai autómárkát. Az új Puma érkezésekor még én is csak "bájos kis crossover"-ként jellemeztem a kis jövevényt https://autoszektor.hu/hu/content/puma-jol-csengo-markanev, de most, amikor hamarosan itt van a sportos ST verzió, igazán értelmet nyer az egykori sportos kis Ford coupe nevének átvétele: hiszen az új Puma ST valójában egy nagyon trendi, emelt hasmagasságú négyajtós suv-coupé lett, amely sokkal csinosabb például a sziluettjében kicsit hasonlatos Porsche Cayen-nél.
Képre kattintva galéria nyílik!
A Ford érzelmeket kiváltó márka - nem csak egy amerikainak, de egy magyarnak is. Mi itthon legalább olyan büszkék vagyunk az alapító Henry Ford magyar főkonstruktőrére, a makói születésű Galamb Józsefre, mint az amerikai a névadó alapítóra. Érzelmeket hordozó márka, amely ma már újra kínál érzelmeket hordozó autókat. A Pumával - hölgyeknek is. Ráadásul most talán változik az a képlet, miszerint a sportos, dögös, trendi autók mindig a kis szériásak, míg az izléskompromisszumokkal készült "tömegautók", esztétikailag amolyan biztonságosan semmitmondóak. A Pumának már az alapváltozata, de még inkább a hamarosan érkező ST verzió a bizonyíték arra, hogy egy eleve nagy szériásnak készült jármű is lehet feltűnően szép, nem csak "letisztult" - ahogy az unalmas autókat szokták kedvesen becézni.
Képre kattintva galéria nyílik!
A Puma nagytestvére, a Kuga már egy egészen más világ.A nemrégiben bemutatott új modelljével a Ford szinte tökéletesre alkotta Európa és Amerika ízléskompromisszumát, ráadásul úgy, hogy az vélhetően még az Ázsiaknak is tetszik. Mindezt dicséretnek szánom, mert számos a földrészek közötti ízlés kompromisszumot kereső dizájn kísérlet kétes eredménye mutatja, hogy kontinenseket, kultúrákat, hagyományokat összecsiszolni nem csak a politikában, vagy a kultúrában, de az autótervezésben is felettébb nehéz feladat.Az Andrew Bazinski által megtervezett új Kuga tényleg egy a hagyományait őrző, de kozmopolita világautó, amelyet Spanyolországban, az Egyesült Államokban, Kínában és Taiwanon is gyártanak a vásárlók pedig szeretnek és saját ízlésvilágukhoz közel éreznek.
A Kugára és a Pumára egyébként nem kis globális feladat hárul kereskedelmi szempontból.Kettejüknek kellene a globális SUV divat korában újrahódítani a kék oválos márka számára a világot és a legendás F150 pick up elképesztő eladási számait, valamint a Mustang fantasztikus legendáját maguk mögött tudva élhető, környezettudatos alternatívát kínálni a Ford legendáit kedvelő, de a mindennapokban azért egy decencs, zöld járművet használni világpolgárok számára.