értékesítési adatok
A PEUGEOT 9,4%-os növekedést produkálva 1 056 000 autót értékesített, köszönhetően főként a PEUGEOT 308 sikerének (+31%), amely mögött nem sokkal maradnak el a PEUGEOT 2008 (+11%, immár harmadik éve tartó töretlen lendület) és 208 (+10%) modellek sem. A 2008 és a 308 egyaránt dobogós helyen végzett kategóriájában az európai piacon. A legjelentősebb növekedést Hollandiában (+25%, azaz +10 500 eladott autó), Spanyolországban (+24%, azaz +19 900 db), Olaszországban (+21%, azaz +17 500 db) és Franciaországban (+7%, azaz +23 900 db) sikerült elérni.
A CITROËN 2012 óta most jegyzi a legnagyobb értékesítési volument: 731 000 autót értékesített, ami éves szinten 3%-os, a 2. félévben pedig ennél is jelentősebb (6%-os) növekedést tükröz. A forgalomba helyezések terén a márka összességében 5%-os (a 2. félévben 7%-os) növekedésnek örvendhet. A CITROËN eredményei a fontosabb európai piacokon, így Nagy-Britanniában, Spanyolországban, Olaszországban és Németországban is javultak. Ez egyfelől a márka személyautói – a C4 Cactus (82 000 db), az új C1 (60 000 db), a C4 Picasso (113 000 db) – , másfelől pedig a haszongépjárművek, köztük főként a kategóriaelső új Berlingo népszerűségének köszönhető.
A DS márka, amely az utolsó negyedévben a 2014-es év hasonló időszakához képest 20,7%-kos előrelépést produkált, éves szinten 76 500 autót értékesített. A remek eredmény leginkább a megújult modellek (az új DS 5 júniusi, az új DS 4 és DS 4 Crossback második félévi) piaci bevezetésének, a limitált szériás DS 3-ak népszerűségének, valamint az immár 78 európai DS SALON-ból álló DS hálózat fejlesztésének köszönhető.
Kína és Délkelet-Ázsia: a PSA Peugeot Citroën csoport 736 000 eladott autóval őrzi pozícióit (-0,9%)
A 2015-ös évben a nemzetközi márkák számára csekély növekedési potenciált jelentő kínai piacon csoportunk kiugró eredményt ért el az utolsó negyedévben (2014-hez képest +8,9%), fő célja azonban továbbra is a jövedelmezőség megőrzése marad.
Kínában a PEUGEOT eladásai +6%-kal 408 000 darabra emelkedtek, s ezzel a DongFeng Peugeot belépett a legnagyobb növekedést elérő nemzetközi márkák közé. Ehhez leginkább az új PEUGEOT 408 sikere segítette hozzá, 68%-os előrelépést tükröző 107 000-es darabszámával. Fontos szerepet játszott az innovatív online kereskedelmi platformok bevezetése is, jelentős kínai e-kereskedelmi oldalakkal együttműködésben. Említést érdemel a PEUGEOT SUV-ok (3008 et 2008) töretlen népszerűsége is, amelyekből 110 000 darab kelt el 2015-ben.
A CITROËN ebben a térségben több mint 300 000 autót értékesített, az utolsó negyedévben pedig 10%-os mértéket meghaladó, kiugró növekedést produkált. Ehhez leginkább a C3-XR SUV adta a lendületet, amely 2015 elején jelent meg Kínában, és 67000 eladott példánnyal hamar felülmúlta az értékesítési célkitűzéseket.
A CITROËN C-Elysée a maga 90 000-es darabszámával továbbra is a Dongfeng Citroën eladási listáinak élén áll. Az új limuzin karosszériájú Citroën C4, amelyet október óta forgalmaznak, szintén remekül debütált : máris 8 000 darab talált belőle gazdára. Ezekben az eredményekben vitathatatlan érdemei vannak a Dongfeng Citroën kiváló kereskedelmi hálózatának, amely a JD Power 2015-ös listájának első helyén végzett az ügyfelek kiszolgálása tekintetében.
21 500 eladott autóval Kína jegyzi a DS márka globális értékesítéseinek 21%-át. A csoport prémium márkájánál tapasztalt 46%-os volumennövekedés arról tanúskodik, hogy a keleti országban hatalmas igény mutatkozik a franciás luxus iránt.