porscheforever
10. Porsche 911 R (2016)
Bár fantasztikusnak éreztük a Porsche kettős tengelykapcsolós automatizált váltóját a 911Turbo S-ben és nem sajnáljuk, hogy a GT3, illetve a GT3 RS kizárólag ezzel a váltóval rendelhető azért bevalljuk, léteznek olyan pillanatok és helyzetek, amikor a manuális váltó szükséges az élményfaktor maximális kihasználásához. Ezért örvendetes, hogy a 911 R – amely lényegében egy álruhás GT3 RS – megkapta a szintén kitűnő hatfokozatú manuális sebességváltót.
9. Porsche 997 RS 4.0 (2012)
Az RS változatok közül több is akad a listán, úgyhogy gyorsan tisztázzuk mit is jelent a rövidítés. Az RS a Racing Sport szavakat takarja. A 2012-es, 997 kódnéven futó 911-ből készült RS 4.0 utolsóként kapott manuális sebességváltót az RS-ek sorában és szintén az utolsó modell, amelybe a Mezger motorokat építettek. (A legendás mérnök, Hans Mezger nevére utalunk, aki már az 1960-as években is tervezett erőforrásokat a Porsche számára
8. Porsche 997 GT2 RS (2011)
Amikor a 911 Turbót felvértezték összkerékhajtással az 1990-es évek közepén, egyből elhalványodott a gyászos „widowmaker” becenév. Elsőre talán negatívan hangzik az özvegyek hátrahagyására utaló név, ám egy sportautó esetében nem feledkezhetünk el arról, hogy a vezetése biztos kezeket kíván. A 2011-es GT2 visszatért a kőkemény sportautók ösvényére. 620 lóereje a hátsó kerekekre szabadult, és máig a legerősebb szériagyártású 911, legalábbis, ameddig be nem mutatkozik az utódja, amelyet a jól értesültek szerint már a Nürburgringen tesztelnek
7 Porsche 996 GT3 RS (2004)
A 2004-es 996 generáció még nem elég öreg, hogy a veterán autók rajongóinak kedvencei közé tartozzon, viszont a youngtimer gépek szerelmesei minden idők egyik legjobban kezelhető Porsche sportautóját találhatják meg a GT3 változatban. Ráadásul ez volt az első 911, amelyből GT3 kivitel készült.
6. Porsche 993 GT2 (1995)
Talán nincs őrültebb 911, mint a 993-as generáció GT2 változata. A receptje egyszerűnek tűnik. Vedd a 911 Turbo hathengeres boxermotorját, párosítsd két turbóval, extravagánsan szélesített karosszériával, illetve hátsókerék-hajtással. Fűszer gyanánt jöhetnek a látványos légterelők elöl és hátul. Na, és persze csak 57 darabot szabad készíteni belőle, hogy minden autórajongó ritka és szinte elérhetetlen álomként tekintsen rá. Nemrég az egyik példány 2,4 millió dollárért cserélt gazdát. Szóval azért nem teljesen elérhetetlen.
Folytatjuk...