porscheforever

Porsche-sétagalopp etyeki utakon

2017.06.04.

Másképpen ébred az ember, ha tudja, hogy olyan nap virradt rá, amelyen a Porsche mindegyik típusát kipróbálja. Amikor a standard napi 8 óra munka helyett 9-től 5-ig különböző Porsche modellek képességeit ízlelgetheti. Egy ilyen nap élményeiről számolunk be.

Talán csak a Porsche hivatásos tesztpilótáinak lehet jobb dolguk, hiszen ők folyamatosan űzik az egész napos „Porsche-nyúzást”, ám számukra éppen emiatt nem is annyira különlegesek a munkanapjaik. No és persze ők többnyire nem közúton próbálgatják az autók képességeit, így akár arról is lehet fogalmuk a tesztpilótáknak, hogy hol húzódik e járművek képességeinek határa. Mi ugyanis elsősorban azt állapíthattuk meg egészen biztosan, hogy a tempós közúti autókázás csupán sétagalopp a Porsche bármely típusának. A legkiélezettebb helyzetben is messze voltunk még attól, amire ezek az autók valójában képesek. Igaz, mindenből a legjobbat kaptuk, hiszen a reggeli eligazításnál egy 718 Boxster S, 911 Carrera GTS, 911 Turbo S, Panamera Turbo és Macan Turbo sorakozott fel.

A kipróbált modellek nemcsak a Porsche hierarchiájában szerepelnek a fenti sorrendben – csupán különcségük miatt a végére hagyva a SUV típusokat – hanem mi is éppen ebben a sorrendben próbáltuk ki az autókat. És milyen jól tettük – gondoltuk először, aztán rájöttünk, hogy valójában mindegy a sorrend, de ne szaladjunk ennyire előre. Az ismerkedés tehát a Boxster S roadsterrel indult, s az időjárás is messzemenően támogatta, hogy természetesen lenyitott tetővel élvezzük a Porschézást. Előtte azonban – véletlenül – csukva maradt a tető, így kiderült, hogy a roadsterezés a Boxsterben tetőtől függetlenül is élvezetes. A motor hangja a sportkipufogó előadásában mindenképpen vérpezsdítő muzsikát szolgáltat a 350 lóerő útra juttatásához. Mindeközben a Boxsterben ülünk a legközelebb a talajhoz valamennyi Porsche közül, a tesztautó több mint határozott oldaltartást adó sport kagylóülései pedig még inkább élménnyé tették a kanyarvételeket. A mélyen húzódó keskeny utastérben hamar úgy éreztük, hogy ennél intenzívebb élményben aligha lehet részünk, pedig még csak a legkisebb Porschét próbáltuk.

Az élményekkel teli Porsche-nap apropóját ezúttal a 450 lóerős 911 Carrera GTS hazai debütálása adta, bár egyéb újdonság is akadt még. Mindenesetre igazán örültünk annak, hogy ez az újdonság is nyitható tetős kivitelben érkezett a tesztparkba, hiszen a sportkipufogó kapcsolójának megnyomására hallható duruzsolás-morgás-durrogás kabrióban élvezhető leginkább. Ami azonnal észlelhető a Boxsterhez képest, az egyrészt a magasabb üléspozíció. Másrészt az, hogy ez az ízig-vérig sportkocsi, amit immár bő fél évszázada 911-ként ismer a világ, még GTS kivitelében is kényelmes. Sőt, nem csak ez, hanem valójában a Boxster sem kíván kompromisszumot használójától – ha már sikerült behuppanni a mélyre helyezett ülésekbe. Az egész tesztnap legnagyobb felismerése volt számunkra, hogy a frenetikus kanyarsebességek ellenére, amelyek elérhetők ezekkel az autókkal, valójában egyik sem kényelmetlen, még rossz utakon sem. Alapbeállításaival a 911 Carrera GTS is kényelmes utazóautó, korántsem tolakodó, ám annál kellemesebb hanggal, s csupán a Sport feliratú kapcsolók megnyomásával változik a helyzet.

Az élményekkel teli Porsche-nap apropóját ezúttal a 450 lóerős 911 Carrera GTS hazai debütálása adta, bár egyéb újdonság is akadt még. Mindenesetre igazán örültünk annak, hogy ez az újdonság is nyitható tetős kivitelben érkezett a tesztparkba, hiszen a sportkipufogó kapcsolójának megnyomására hallható duruzsolás-morgás-durrogás kabrióban élvezhető leginkább. Ami azonnal észlelhető a Boxsterhez képest, az egyrészt a magasabb üléspozíció. Másrészt az, hogy ez az ízig-vérig sportkocsi, amit immár bő fél évszázada 911-ként ismer a világ, még GTS kivitelében is kényelmes. Sőt, nem csak ez, hanem valójában a Boxster sem kíván kompromisszumot használójától – ha már sikerült behuppanni a mélyre helyezett ülésekbe. Az egész tesztnap legnagyobb felismerése volt számunkra, hogy a frenetikus kanyarsebességek ellenére, amelyek elérhetők ezekkel az autókkal, valójában egyik sem kényelmetlen, még rossz utakon sem. Alapbeállításaival a 911 Carrera GTS is kényelmes utazóautó, korántsem tolakodó, ám annál kellemesebb hanggal, s csupán a Sport feliratú kapcsolók megnyomásával változik a helyzet.

Miután a 911 Turbo S-ből visszaültünk a Boxster S-be, következett a Panamera Turbo. Nagy ugrás a márka legkisebbjéből a zászlóshajó vezetőülésébe huppanni, mégis „otthon éreztük” magunkat. Ám míg a Boxsterben igazán közel kerülünk a mellettünk ülőhöz, addig a Panamerában szinte külön lakosztályban utazik mind a négy utas. Érdekes módon a szélvédőn kitekintve is jól érzékelhető a hatalmas gépháztető, ami szintén hozzátesz az új Panamera magával ragadó hangulatához. Bemutatása óta ez a típus sem került még a kezeink közé, így legalább akkora érdeklődéssel próbáltuk, mint a 911 GTS-t. Röviden, lenyűgözött. Kényelem szempontjából mindegy, hogy hol ülünk, mert ugyanaz fogad mindenhol, elöl és hátul egyaránt. A komfort és a luxus olyan elegyét nyújtja az új Panamera, amely sehol máshol nem párosul ilyen sportossággal. A vezetési élmény tekintetében ugyanis szinte egy 911-ben érezzük magunkat, bár alapbeállításait tekintve a Panamera messze a legkényelmesebb valamennyi Porsche közül. Még lágyan ringatózni is tud az úthullámokon, vagy ha kell, a Turbo felirathoz illő vehemenciával – és hangélménnyel – ragadja magával a hatalmas testet az 550 lóerő.

A nap végére hagytuk a Macan Turbót, amelyben helyet foglalva már meg sem lepődtünk azon, hogy a legkevésbé sem tűnik SUV modellnek. Ez egyszerűen az egyik legpraktikusabb Porsche, amely 5 ülőhelye és tágas csomagtere ellenére ugyanúgy fantasztikusan élvezetes vezethetőséget nyújt, mint általában a Porschék. Persze magasabban ülünk benne, mint egy Boxsterben – vagy bármilyen más Porschéban – és nem megy úgy, mint a 911 Turbo S, teteje sem nyitható, mint a 911 Carrera GTS-é, és kevésbé kényelmes, mint a Panamera. Mégis hamisítatlan Porsche, s bizony akadt köztünk olyan, aki legszívesebben ezt vitte volna haza, és nem azért, mert a Cayenne most hiányzott a mezőnyből. A Porsche viszont nem feledkezett meg nagyobbik SUV típusáról sem. Olyannyira nem, hogy – számos más újdonság mellett – még ebben az évben valószínűleg hazánkba is eljut a Cayenne következő nemzedéke. Amint lehet, arról is beszámolunk majd.

Forrás: porscheforever.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.25
2024-ben a Porsche AG átfogóan megújította termékpalettáját: a Panamera, a Taycan, a 911 és a Macan....
2025.01.25
Az új Q6 e-tron Sportback Offroad tanulmány esetében a szélesebb nyomtáv és a megnövelt hasmagasság....
2025.01.25
Ez lesz az igazi self service.   ..
2025.01.25
Az amerikai szervezet 26 autómárkát górcső alá vevő, használt autókra vonatkozó megbízhatósági....
2025.01.25
A hajtásláncokon kívül mindenhez hozzányúltak, a megjelenés is sokat változott. ..
2025.01.25
Hihetetlen, hogy milyen gyorsan eltelt az év, és nem csak mi, hanem autóink is egy évvel öregebbek....
2025.01.25
A BMW egyik fő beszállítójaként az Eve Power debreceni üzemének nagy hatása van a a német....
2025.01.25
Szombathely és Körmend, valamint Szombathely és Kőszeg között vagy autópálya, vagy négysávos autóút....
2025.01.25
A felújítás első ütemében ideiglenesen kétirányú lesz az északi felüljáró, ahol irányonként egy-egy....
2025.01.25
A Toyota francia ásza a csütörtök esti harmadik helyről pénteken az első helyre ugrott az....