Peugeot

Piacon a Peugeot 508 SW: Tömegautó prémiumkivitelben

2019.08.20.

A Peugeot nagyra törő célja, hogy az új 508-as – legyen az a szedán- vagy a most piacra került SW kombiváltozat – még a prémiumos riválisokkal is felvegye a versenyt.

 

Szerző: Heimer György

„Hű főnök, de klassz verdája van” – szólított meg ismeretlenül egy autórajongó járókelő. Lelkesedését a Peugeot új 508-as kombiváltozata, az SW váltotta ki, melynek nemrég tartott hazai bemutatóján a szaksajtó meghívottjaként jómagam is tehettem egy próbakört. Keresetlen elismerése a dizájnnak szólt, s az egybecseng a nemzetközi szaksajtó reakciójával. Annyi bizonyos, hogy a Peugeot már eddig sem ment a szomszédba egy kis extravaganciáért, legújabban pedig még inkább arra hajt, hogy a prémiumok irányába pozícionálja modellkínálatát. Vajon sikerülhet-e? Manapság, amikor a suv modellek mindent elsöprő áradatában a klasszikus felső-középkategória forgalma is visszaesett, a francia márka sutba vágta a konzervatív formaterveket, hogy új életet leheljen a D osztályba. Mindenesetre az év elején piacra dobott 508-as után most itt az újabb dizájnbravúr: kombit faragtak a sportos kinézetű fastback (szedán/kupé) modellből.

Az 508-as bemutatóját kísérő cégbrosúrában a 4,75 méter hosszú, 4 plusz 1 ajtós kocsi dizájnfőnöke úgy fogalmazott, hogy egyszerűen felrúgták a D-szegmens szedánjainak tervezési szabályait. Többi között hátrébb tolták a szélvédőkeretet, hogy a lapos, zömök motorháztető a dinamikus hatás érdekében a lehető legalacsonyabbra kerüljön. Aztán a keretnélküli ablakok technológiája lehetővé tette, hogy a riválisokhoz viszonyítva lecsökkentsék az autó magasságát. Ennél fogva a jármű szélesebbnek tűnik, holott méreteiben az átlagosokhoz tartozik. A lapos vonalú, sportos kinézetű karosszériához, bent a kocsiban jól passzol az i-Cockpit fantázianevű „pilótafülke” továbbfejlesztett dizájnja. Ahogy az új keletű Peugeot modellek esetében, itt is meghatározó vezetői egység a kisméretű kormány, a felette kialakított, hatféleképpen konfigurálható műszeregység, csakúgy, mint a központi érintőkijelző. Ez alatt helyezkedik el egy billenő-kapcsolósor, amellyel a legfontosabb kényelmi funkciók (rádió, klíma, navigáció) érhető el. A már-már futurisztikus külsejű i-Cockpit műszereinek némely grafikus információit jómagam ugyan nehezen tudtam leolvasni, de ez nem ront a fedélzeti élmény összképén: a tesztautó vadítóan téglavörös bőrülése, vagy a váltókar ökörszarvra emlékeztető fogantyúja, s általában a kárpitbelső ízléses, finom kidolgozása nem marad el a prémium-konkurenciától.

Ami a műszaki tartalom kérdéskörét illeti, az 508-as ott is a topon van. Nem kevesebb, mint hatféle benzin- és dízelmotort kínálnak 125 és 225 lóerő között mozgó teljesítménnyel, s az év végére ígérik a plug in hibrid hajtáslánc megjelenését. A legerősebb, 1,6-os benzines változat végsebessége 250 km/óra, 7 másodperc felett van fent százon, amiben a nyolc gangos, villámgyorsan kapcsoló automata sebességváltómű is fokozza a vezetői élményt. A sokféle vezetéssegítő funkció közül érdemes kiemelni, hogy az éjjellátó rendszer (ami egyáltalán nem általános e szegmensben) éjszaka, vagy rossz fényviszonyok között 200-250 méterig érzékeli az autó előtt felbukkanó élőlényeket, s az infravörös kép a vezető előtti digitális műszeregységen megjelenik. Ehhez hasonlóan a legújabb generációs automata vészfék – 140 km/óra sebességig – éjjel-nappal észleli a gyalogosokat és a kerékpárosokat, jelzi az ütközésveszélyt. Az extrák sorából rendelhető parkolás-segítő is, parkoláskor, vagy a parkolóhelyről kihajtva e rendszer automatikusan átveszi a kormányzás, a gázadás és a fékezés feladatát. Általában is elmondható, hogy az a magyar autósok körében szinte már dogmává merevedett vélekedés, miszerint a francia gyártmányú autó megbízhatatlan, minősége elmarad a német konkurenciától egyszerűen tévhit, vagy legalábbis réges-rég a múlté. A kombiváltozat minapi bemutatóján a márka képviselői kiemelték, hogy a vezető minőségellenőrző szervezetek, így a J. D. Powers a legjobbak közé sorolja a francia márka modelljeit.

Az 508-as SW kombi júniusi sajtóbemutatóján az is elhangzott, hogy az importőr Peugeot Magyarország itthon ugyan nem számít tömeges eladásokra, Európában, az 1,4 milliós középkategória-állományból minden harmadik négykerekű kombi. Ez a szám már önmagában mutatja, hogy e modellváltozat fontosságát. Az új SW valójában egy hamisítatlan sportkombi, magán viseli a formabontó fastback stílusjegyeit. A 4,78 méter hosszú autó majdnem ugyanolyan alacsony, mint a limuzin: alig 1,42 méter. Ez majdnem 6 centiméterrel kevesebb, mint az előző generáció esetében, ami a hátsó fejtér megőrzése mellett még jobb aerodinamikai jellemzőket eredményezett – olvasható a kocsi ismertetőjében. A lapos karosszéria ugyanakkor nem ment a praktikum rovására. A csomagtartó térfogata 530 liter, és a gombokkal egyszerűen ledönthető hátsó üléspad eltüntetése után a rakodókapacitás 1780 literre bővül. Ahogy e műfajban elvárás, a pakolási műveleteket az is megkönnyíti, hogy egyes változatokon a csomagtér-ajtó motorosan és láblendítéssel is kinyitható.

Mindent együttvéve, azok a sietős autósok, akik kedvelik a lapos, sportos karosszériákat, és ki akarnak tűnni az egyen tömegből, bizonyára nem csalódnak az új oroszlános márkában. Az SW 9 millió forint felett startol, a legerősebb, 225 lovas, 1,6-os 14 millióba kerül (az év végre ígért hibridnek még nincs ára). A versenyképességet fokozandó, hogy a Peugeot 5 év, illetve maximum 100 ezer kilométerig vállal garanciát, de bizonyos feltételek esetén, további, 2 év kiterjesztett jótállást is kínálnak magánügyfelek számára.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....
2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....
2024.05.06
Összesen 14 külföldi állam magyarországi külképviseletének 26 vezető tisztségviselőjét, köztük négy....
2024.05.06
„A MINI Aceman egy erős egyéniség, saját fiatalos jegyekkel a MINI új modellcsaládján belül. Önálló....
2024.05.06
Mintegy 10 perc alatt töltötték 10-ről 80 százalékra a Polestar 5 prototípusát az új szilícium....
2024.05.05
Egy elektromos autó használata csak akkor klímasemlegesebb, mint egy belsőégésű motoros autóé, ha....
2024.05.05
Két gyermek életveszélyesen megsérült egy közlekedési balesetben Ceglédnél vasárnap - közölte az....