Hyundai

Párizsi képeslapok - Hyundai N Concept tanulmányautó

2016.10.05.

A Hyundai Motor a 2016. évi Párizsi Autószalonon megtartotta az RN30 tanulmányautó világpremierjét, és ezzel szabadjára engedte legújabb nagy teljesítményű N tanulmányautóját. A motorsport ihletésű versenytanulmányt úgy fejlesztették ki, hogy a versenypályákon mindenki számára szenvedélyes, élvezetes élményt kínáljon.

Az új generációs Hyundai i30 modellre épülő RN30 versenyautóként jött világra; a típust a Hyundai Motorsport (HMSG), a Hyundai Motor Europe műszaki központja (HMETC) és a Hyundai Motor teljesítmény-fejlesztő és nagy teljesítményű járműfejlesztő részlege közötti, szoros együttműködés eredményeként látott napvilágot. A lenyűgöző tanulmányautó azonnal felismerhető aerodinamikailag optimalizált kialakításáról és különleges, sportos felhasználást támogató technológiáról, amelyek lenyűgöző nagy sebességű vezethetőséget eredményeznek.  
 

- Az RN30 az erőteljes, nagy teljesítményű autó koncepcióját testesíti meg, amely dinamikus, sportos vezethetőséget kínál - mondta Albert Biermann, a Hyundai Motor járműtesztelési és nagy teljesítményű fejlesztési osztályának vezetője. „A hamarosan legelső N modellünkként megvalósuló RN30-at azon szenvedélyünk keltette életre, hogy olyan sportos autót hozzunk létre, amelyet mindenki könnyedén élvezhet. A motorsportban elért sikereinkre alapozva kiaknáztuk technológiai tapasztalatainkat, és olyan, érzelmekben gazdag vezetési élményt teremtettünk, amelynek alapját a teljesítmény és a kézben tarthatóság különleges kombinációja határozza meg - a jövőben pontosan ezt a célt kívánjuk elérni minden egyes Hyundai N sportmodellünkkel."


Az RN30 menetteljesítményeinek záloga a 2,0 literes, nagy teljesítményű turbómotor, amelyet a Hyundai leendő sorozatgyártású N típusaihoz fejleszt ki. Ezt a motort nagyobb turbófeltöltővel szereltük fel, ami teljesen nyitott fojtószelepnél még intenzívebb hajtóerőt biztosít. Hogy az extra teljesítmény ne okozzon gondot, a motorblokk egyes öntött elemeit kovácsolt alkatrészekre cseréltük, ami tartósabbá és ellenállóbbá teszi a szerkezetet. Ennek köszönhetően az RN30 gond nélkül adja le 380 lóerős (279.5 kW) teljesítményét és 451 Nm maximális forgatónyomatékát.

A kiemelkedő nyomatékszintet dupla nedves kuplungos (DCT) automata sebességváltó juttatja el a kerekekre; az egység fürgébben vált, a közvetlen fizikai kapcsolat pedig dinamikus gyorsítóképességgel ruházza fel az autót. A nagy sebességű, pontos vezethetőséget szolgálja az RN30 összkerékhajtási rendszere.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.11
Elon Musk amerikai üzletember nettó vagyona idén először került 400 milliárd dollár alá, ami az....
2025.02.11
Volt olyan sofőr, akit a több százezres bírság sem rettentett vissza attól, hogy száguldozzon. És....
2025.02.11
Bombaként robbant a hazai autós társadalomban a hír, hogy legálisan használható LED-es fényforrás a....
2025.02.11
A Készenléti Rendőrség Regionális Bevetési Igazgatóság Debreceni Osztályának járőrei szúrták ki azt....
2025.02.11
Forgalomkorlátozásra kell számítani a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren február 20-tól, amikor....
2025.02.11
Hamarosan még több Bosch-fejlesztés válik elérhetővé az amerikai piacon. Ezeket a Mobility....
2025.02.11
Hanem a ázsiaiak is, ahol hatalmas kultúrája van az egyterűek és személy- vagy csomagszállító....
2025.02.11
Újra indul a rali Európa-bajnokságon (ERC) a Herczig Norbert, Ferencz Ramón kettős, amely új....
2025.02.10
Nosztalgia járat: sztorik és prospektusok a múltból. ..
2025.02.10
A legnagyobb globális autóipari csoportok is megszenvedhetik, ha az Egyesült Államok bevezeti a....