Formula Student
Palkovics László méltatta a Formula Student mozgalmat, s úgy vélekedett, a verseny nagyszerű lehetőséget kínál a mérnökhallgatóknak arra, hogy olyan ismeretekre tegyenek szert, amit sehol máshol nem tudnának megszerezni. Az államtitkár felidézte, hogy tíz évvel ezelőtt néhány hallgató felkereste a BME tanszékvezetői szobájában, így született meg az első csapat, s 2010-ben az első magyar verseny.
Az államtitkár a sajtótájékoztatón
Azóta már négy magyar csapat van, amiből három indul az idei versenyen – jelezte Palkovics László azt, hogy gyorsan sikeres lett Magyarországon az egyetemisták Forma 1-ének tartott Formula Student. Kifejtette, ebben a versenyben nem egy feladat van, hanem komplex feladat, a szponzorok megtalálásától kezdve az autóépítésig minden.
Az államtitkár beszélt arról is, a kormány kiemelt célja, hogy a felsőoktatási képzést közelebb hozza a munkaerőpiac elvárásaihoz. Ennek jegyében német mintára bevezették a duális képzést, amelyben négyszáz cég, 21 egyetem és ezer hallgató vesz részt.
Aki ilyen képzésben vesz részt, a diploma megszerzése után már tudja, hogyan működik egy vállalat – érvelt palkovics professzor a duális képzés mellett. Elmondta, 2020-ig a hallgatók nyolc százaléka részesül duális képzésben Magyarországon.
Földesi Péter, a győri Széchenyi István Egyetem rektora a sajtótájékoztatón ugyancsak méltatta a Formula Student jelentőségét. Úgy vélekedett, kell a verseny, mert elkényelmesednek a hallgatók, s kell a verseny, mert a mai generációnak lételeme a vetélkedés.
Nem csak vetélkednek a hallgatók, együtt is működnek, segítik egymást, tanulnak egymástól, megtanulnak globálisan gondolkodni – sorolta a rektor a Formula Student előnyeit.
Hanula Barna, Földesi Péter és Palkovics László
Földesi Péter is kitért arra, hogy a kikötő fejlődésével egyre kisebb lesz a hely a versenyre.
Kinőttük a közeget, nagyon dolgozunk azon, hogy az eddigieknél is több csapat indulhasson, méltóbb környezetben – utalt a rektor arra, amit Palkovics László is felvetett, hogy új helyet kell keresni a versenynek, lehetőleg Győrben vagy környékén, mert az FS összefort a magyar járműgyártás fellegvárának számító Győrrel.
Hanula Barna, a győri egyetem Audi Járműmérnöki Karának dékánja örömének adott hangot, hogy a magyar versenyre Európa minden országából szívesen jönnek a csapatok.
Az Audi nevében mondhatom, a négy magyar csapatból hármat támogat az Audi Hungaria Motor Kft. – mondta Hanula Barna, aki szerint a csapatok úgy működnek, mint egy kisvállalkozás, s ezt az egyetemen nem lehet megtanulni és megtanítani. Személyes példáján keresztül jelezte, annak idején egyetemistaként ő is a versenysportban kezdte.
A versenyt támogató Continental Automotive Hungary HR-igazgatója, Nánássy András bejelentette, a Continental díjat alapított a legjobb prezentációt bemutató csapatnak, amelyet vasárnap este a díjátadón vehet át a győztes.
Nánássy András és a Continental által alapított díj.
A hagyományos állásbörzék ideje lejárt, a jövő utánpótlását, a legjobb szakembereket az ilyen versenyeken lehet megtalálni – jelezte a HR-igazgató, hogy a Continental miért támogatja a magyar futamot.
A szervező X-Meditor cég ügyvezetője Pintér-Péntek Imre felidézte, 2010-ben, az első magyar futamon 11 csapat indult, közöttük egy magyar. Az idei versenyen a 43 helyért százöt csapat indult.
Végezetül Pat Clarke, a Formula Student mozgalom ausztrál atyja méltatta a magyar versenyt, s úgy fogalmazott, szívéhez ez áll a legközelebb. Pat Clarke-val készült korábbi interjúnkat ITT olvashatják el.
Az autoszektor.hu kérdésére, hogy ha új helyet keresnek a Formula Student Hungarynak, az marad Győrben vagy más város is szóba kerülhet-e, mind Palkovics László államtitkár, mind pedig Földesi Péter rektor úgy vélekedett, ez a verseny Győrben honosodott meg, s elválaszthatatlan a járműipar magyar fellegvárától.
Győrben mindig lesz Formula Student - jelentette ki Földesi Péter.
Palkovics László a csapatokkal is találkozott. Fotók: Formula Student - Polcz Péter és Koloszár Tamás