autóeladások
Tisztán elektromos meghajtású modelljeivel a BMW és a MINI márka is kétszámjegyű értékesítési gyarapodást könyvelhetett el 2024-ben: előbbi 11,6 százalékos (368 523 darab új autóval), míg utóbbi 24,3 százalékos (56 181 darab új autóval) fejlődést ért el. A Rolls-Royce márka ugyancsak jelentős értékesítési növekedést regisztrált tisztán elektromos meghajtású modelljeivel: az 1 890 darab luxusautó 479,6 százalékos bővülésnek felel meg. Kínán kívül a BMW márka mindegyik értékesítési régiójában, mindegyik hajtáslánc-technológiájával eladási növekedést ért el.
„A BMW Group a kihívásokkal teli piaci körülmények ellenére is növekedési pályán tartja tisztán elektromos meghajtású modelljeit. Ez nem csupán a tisztán elektromos meghajtású modellek jelentős értékesítési növekedésében, de az egyre több európai megrendelésben is tetten érhető” – mondta Jochen Goller, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. „Erős és folyamatosan bővülő termékpalettánkkal biztosak vagyunk abban, hogy tisztán elektromos meghajtású modelljeink értékesítési növekedése 2025-ben is folytatódik” – tette hozzá.
Amíg a BMW Group újautó-átadásai 2024 első felében az előző esztendővel megegyezőek voltak, addig a második félév értékesítési teljesítményét az IBS (Integrated Braking System) érintettségű átadási nehézségek és a Kínában jelentkező mérsékelt kereslet egyaránt befolyásolta. A BMW Group így korrigálta a 2024-es év értékesítési célját, amelyet a világszerte átadott összesen 2 450 804 darab új autóval sikeresen teljesített. A hálózatról tölthető modellek ebből 24,2 százalékban, szám szerint 593 215 darabbal vették ki részüket. A tisztán elektromos meghajtású autók értékesítési aránya 17,4 százalékra emelkedett.
2024-ben a BMW márka világszerte összesen 2 200 177 darab új autót adott el, amely az előző esztendő tükrében 2,3 százalékos abszolút csökkenésnek felel meg. Technológiákon átívelő vonzó termékpalettájának köszönhetően a bajor prémiummárka megőrizte globális szegmensvezetőként betöltött pozícióját. Az európai régióban a BMW tovább növelte piaci részesedését, Olaszországban, Franciaországban és Nagy-Britanniában is kétszámjegyű értékesítési növekedést érve el. A BMW márka az Egyesült Államokban is értékesítési növekedéssel zárta a 2024-es évet. Németországban a BMW a tisztán elektromos meghajtású modelleket érintő, általánosan csökkenő tendencia ellenére is növelni tudta a tisztán elektromos meghajtású modelljeire érkező megrendeléseket.
A BMW M GmbH világszerte 206 582 darab új autót értékesített 2024-ben, ami 2,1 százalékos abszolút növekedés és új egész éves eladási rekord. A MINI márka, amely tavaly teljes portfólióját felfrissítette, ez idő alatt világszerte összesen 244 915 darab új autót adott el, ami 17,1 százalékos csökkenés. Az esztendő utolsó negyedévében a brit prémiummárka szinte megduplázta tisztán elektromos meghajtású modelljei negyedik negyedéves értékesítési mutatóját, 29 698 darab új autó eladásával. 2024-ben a Rolls-Royce világszerte összesen 5 712 darab új luxusautót értékesített, ami 5,3 százalékos abszolút csökkenésnek felel meg. A BMW Motorrad 210 408 darab robogót és motorkerékpárt adott el, ami 0,6 százalékos abszolút gyarapodás és új egész éves eladási rekord.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!